نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درباره کلینیک شفا


اين مركز اولين مركز درمان بیماریهای مقعد با لیزر از سال ١٣٨۴ مي باشد و در طی اين مدت بيش از هفتاد هزار مراجعه كننده و بيش از بیست هزار عمل با ليزر در آن انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در آن گرديده و هر روز نيز به آن افزوده ميگردد. در اين مركز مراجعين ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاینه و پس از تشخیص بیماری راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارويي يا درمان با ليزر باشد كه در هر صورت باعث بهبود سریع بیمار بدون بستری شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار مي تواند سر كار خود حاضر شود.

 

 

لیزر درمانی چیست؟

 

کلینیک لیزردرمانی ها درمان های پزشکی هستند که از نور متمرکز استفاده می کنند. بر خلاف بسیاری از منابع نور، نور لیزر (که مخفف تقویت نور با انتشار تحریک شده تابش است) به طول موج های خاصی تنظیم می شود. این به آن اجازه می دهد تا در پرتوهای قدرتمند متمرکز شود. نور لیزر آنقدر شدید است که می توان از آن برای شکل دادن به الماس یا برش فولاد استفاده کرد.

در پزشکی، لیزر به جراحان اجازه می دهد تا با تمرکز بر روی یک ناحیه کوچک، با دقت بالایی کار کنند و به بافت اطراف آسیب کمتری وارد کنند. اگر لیزر درمانی داشته باشید، ممکن است نسبت به جراحی سنتی درد، تورم و جای زخم کمتری را تجربه کنید. با این حال، لیزر درمانی می تواند گران باشد و نیاز به درمان های مکرر داشته باشد.

لیزر درمانی برای چه مواردی استفاده می شود؟


لیزر درمانی ممکن است برای موارد زیر استفاده شود:

تومورها، پولیپ ها یا تومورهای پیش سرطانی را کوچک یا نابود می کند
از بین بردن علائم سرطان
دفع سنگ کلیه
بخشی از پروستات را بردارید
ترمیم شبکیه جدا شده
بهبود بینایی
درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی یا پیری
درمان درد، از جمله درد عصب کمر


لیزرها می توانند اثر سوزاندن یا آب بندی داشته باشند و ممکن است برای آب بندی استفاده شوند:

پایانه های عصبی برای کاهش درد بعد از جراحی
رگ های خونی برای کمک به جلوگیری از از دست دادن خون
عروق لنفاوی برای کاهش تورم و محدود کردن گسترش سلول های تومور


لیزر ممکن است در درمان مراحل اولیه برخی سرطان ها مفید باشد، از جمله:

سرطان دهانه رحم
سرطان آلت تناسلی
سرطان واژن
سرطان فرج
سرطان ریه سلول غیر کوچک
سرطان پوست سلول بازال

 

چه کسانی نباید لیزر درمانی کنند؟


برخی از جراحی های لیزر مانند جراحی های زیبایی پوست و چشم جزو جراحی های انتخابی محسوب می شوند. برخی از افراد به این نتیجه می‌رسند که خطرات بالقوه می‌تواند از مزایای این نوع جراحی‌ها بیشتر باشد. به عنوان مثال، برخی از بیماری های پوستی یا سلامتی ممکن است توسط جراحی های لیزری تشدید شود. مانند جراحی معمولی، سلامت کلی ضعیف نیز خطر عوارض را افزایش می دهد.

 

اطلاعات تماس


آدرس : تهران سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406
تلفن : 02122361071 و 02122361072
ایمیل : info @ drtajbakhsh.ir
واتس آپ : 09021332854



:: برچسب‌ها: کلینیک درمانی لیزر شفا , جراحی های زیبایی پوست و چشم , پایانه های عصبی , کاهش تورم , گسترش سلول های تومور ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

جراحی لیزر برای درمان زگیل


زگیل ها رشدهای خوش خیمی هستند که می توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند. در لمس خشن، بسیار رایج هستند و توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شوند. زگیل ها معمولاً خود به خود پسرفت می کنند، اگرچه عجله ای برای ناپدید شدن ندارند و می توانند برای چند ماه یا بیشتر در اطراف پوست آویزان شوند. و بنابراین تعدادی درمان برای افرادی که می خواهند روند ریشه کنی را تسریع کنند وجود دارد.

زاپینگ زگیل با پرتو لیزر اغلب توسط بیماران زمانی مورد توجه قرار می گیرد که تمام درمان های دیگر شکست خورده باشند، یا اگر زگیل ها بزرگ و گسترده باشند. یک پرتو شدید نور روی زگیل متمرکز می‌شود تا آن را بسوزاند و از بین ببرد، و این روش معمولاً در مطب یا کلینیک پزشک و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. انواع مختلفی از لیزرها را می توان استفاده کرد، اما دو مورد از رایج ترین آنها لیزرهای رنگی پالسی و لیزر دی اکسید کربن هستند.

 

آیا لیزر درمانی می تواند ویروس زگیل را گسترش دهد؟


محققان فکر نمی کنند پف های زباله های این نوع لیزر باعث گسترش ویروس زگیل می شود. نئودیمیم: لیزر ایتریوم/آلومینیوم/گارنت. این لیزر عمیق‌تر می‌شود تا رگ‌های خونی زگیل را هدف قرار دهد. پزشکانی که کودکان را درمان می‌کنند، این نور را از طریق کابل فیبر نوری می‌تابانند تا پاپیلوم‌ها را که تومورهای زگیل مانندی در دهان یا گلو هستند، از بین ببرند.

 

 

چه مدت طول می کشد تا عمل لیزر زگیل بهبود یابد؟


همه بیماران فقط یک جلسه را انجام دادند و زمان بهبودی به طور متوسط ​​5-4 هفته بود. 12 ماه پس از عمل، عود زگیل صفر بود، و هیچ جای زخم یا عفونت قابل توجهی وجود نداشت، اگرچه یکی از بیماران از درد پس از عمل شکایت داشت. جراحی با لیزر زگیل تناسلی و لیزر زگیل کف پا را نباید ساده تلقی کرد.

 

لیزر درمانی با میزان عود بالا


شدت و عمق نفوذ لیزر از قبل تنظیم شده است. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران با لیزردرمانی میزان عود بالای زگیل تناسلی دارند. زگیل ها به اشکال مختلف و ضخامت و سختی متفاوت هستند و از الگوی دقیق پیروی نمی کنند. ما بیماران زیادی را در مؤسسه خود دیده‌ایم که پس از لیزر درمانی زگیل تناسلی عود کرده‌اند. در بسیاری از موارد لیزر زگیل ها را از بین نمی برد.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که زگیل تناسلی برچسب پوستی، خال یا فیبرو اپیتلیال نیست که شما آن را بسوزانید و بافت بیرون زده را بپزید و به راحتی از بین می رود و دیگر رشد نمی کند. ویروس پاپیلومای انسانی پس از اینکه به دلیل ویروس پاپیلومای انسانی بارها و بارها از بین رفت، زگیل تناسلی را تکثیر می کند.

بر اساس این مطالعه منتشر شده، میزان پاکسازی لیزر زگیل تناسلی بین 23 تا 52 درصد است. میزان عود نیز افزایش می یابد و به 77 درصد می رسد.

 

تماس با ما


شماره های تماس
26218601
26216953
09021332854

شعبه سعادت آباد:
تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

ساعت کاری:
شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13 | 17 الی 20
پنچ شنبه: 11 الی 14
زمان پاسخگویی:
همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22

 



:: برچسب‌ها: فیبرو اپیتلیال , ضخامت و سختی , کابل فیبر نوری , ویروس زگیل ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

پماد هموروئيد نوعي کرم تسکين دهنده است که مي تواند قرمزي و تورم مقعد را از بين ببرد. علاوه بر اين ، داراي ويژگي ضد التهابي است که استفاده از آن را عملي مي کند. به طور مشابه ، بواسير مي تواند باعث خارش و خونريزي شود

پمادها براي درمان بواسير چگونه استفاده مي شوند؟

راحت ترين و محبوب ترين ابزارها پمادهايي هستند که به صورت موضعي استفاده مي شوند. پماد ناشي از بواسير مکمل درمان است و در نتيجه اثربخشي آن را افزايش مي دهد. پماد اغلب براي از بين بردن نوع خارجي بواسير استفاده مي شود.

 

کرم هموروئيد چه عوارضي دارد؟

عوارض جانبي کرم هموروئيد 1 بثورات ، کهير ، تورم ، تاول ، پوست کندن پوست (با يا بدون تب) ، خارش ، گرفتگي در گلو يا قفسه سينه ، ... 2 خونريزي در راست روده. 3 درد شديد در راست روده.

 

کرم تسکين دهنده پماد بواسير

پماد هموروئيد نوعي کرم تسکين دهنده است که مي تواند قرمزي و تورم مقعد را از بين ببرد. علاوه بر اين ، داراي ويژگي ضد التهابي است که استفاده از آن را عملي مي کند. به طور مشابه ، بواسير مي تواند باعث خارش و خونريزي شود. در عين حال ، عوامل مختلفي مانند چاقي و ايستادن يا نشستن براي مدت زمان طولاني ايجاد مي شود. اين يک کرم قوي است که مي تواند بواسير خارجي را تسکين دهد. علاوه بر اين ، مي تواند به شما در درمان شکاف هايي که ممکن است باعث درد شما شوند ، کمک کند. اين يک ترک کوچک روي پوست در قسمت حساس بدن شما است. اين مشکل رايج براي بسياري از افرادي است که يبوست را تجربه مي کنند. اگر فوراً آن را درمان نکنيد ، در طول روز احساس ناراحتي و درد شديد خواهيد کرد.

 

کرم موثر بواسير

هموروئيد زماني رخ مي دهد که لخته هاي خون در وريدي ايجاد شود که داراي پارگي يا پارگي کوچک است. رنگ صورتي ملايمي دارد و بعد از چند هفته بهبود مي يابد. داشتن اين کرم تسکين دهنده مي تواند از بهبود شقاق پشتيباني کند. علاوه بر اين ، اين کرم تقريباً بيست و پنج گرم وزن دارد و حاوي Cortex Phellodendron ، گليسرول ، وازلين ، Coptis Chinensis و Huang Ling است. به همين ترتيب ، اين يک کرم ضد باکتري است که مي تواند احساس سوزش ناشي از شکاف را کاهش دهد. براي شروع درمان هموروئيد ، بايد به خودتان کمک کنيد. به طور مرتب مايعات زيادي بنوشيد. حمام گرم بگيريد و مقعد را با دستمال مرطوب يا پد تميز کنيد. مي توانيد دوبار در روز آن را روي پوست ملتهب بماليد. مقدار کمي از آن را روي نوک انگشت خود فشار دهيد و آن را روي ناحيه آسيب ديده بماليد.

 

ترکيبات پماد آنتي هموروئيد چيست؟

ترکيبات اين پماد عبارت است از:

 

  • فنيل افرين
  • ليدوکايين
  • پراموکسين
  • زينک اکسايد
  • آلومينيوم ساب استات
  • هيدروکورتيزون استات

 

نحوه مصرف پماد آنتي هموروئيد

براي استفاده موثر و درست پماد آنتي همورئيد، راهنماي مصرف داخل بسته بندي پماد، حتما بايد مطالعه شود. به طور کلي ، ابتدا ناحيه بيماري با آب و صابون شسته شود و پس از خشک کردن محل با دستمالي نرم و مناسب، پماد را روي پوست ناحيه بيماري به آرامي ماساژ دهيد. براي نحوه دقيق و تعداد دفعات مصرف و در صورت عدم اطمينان درباره هر اطلاعاتي با پزشک خود يا مشاوران کلينيک ليزر شفا مشورت کنيد.

 

منبع:

https://clinic-laser.ir/%d9%be%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a2%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%87%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%a6%db%8c%d8%af/



:: برچسب‌ها: کرم تسکين دهنده , احساس سوزش , تورم مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

مارچوبه داراي خواص ضد التهابي و آنتي اكسيداني و همچنين اثرات ضد توموري است. اين در مورد مبارزه با سرطان و تقويت عملكرد سيستم ايمني بسيار ارزشمند است.

 

مارچوبه براي مقابله با يبوست

اگر مدتي است كه دستگاه گوارشتان تنبل شده است و يبوست گرفته‌ايد مي‌توانيد به مارچوبه اعتماد كنيد. اين سبزي يكي از منابع خوب فيبرهاي غذايي است. مارچوبه حاوي فيبرهاي محلول و غير محلول در آب به نام «پكتين» و «موسيلاژ» و غيره مي‌باشد كه براي مقابله با يبوست بسيار مفيدند.

 

به خاطر اينكه اين فيبرها آب را به خود گرفته و دفع مواد زائد را از طريق روده‌ها آسان‌تر مي‌كنند. در واقع اين فيبرها و تركيبات موجود در ساقه‌ي مارچوبه تنبلي روده‌ها را از بين مي‌برند.

 

خواص مارچوبه براي سلامتي و زيبايي چيست؟

مارچوبه سفيد ، مارچوبه سبز و مارچوبه بنفش از انواع محبوب مارچوبه هستند. مارچوبه به عنوان منبع عالي مواد مغذي مختلف مانند ويتامين ها ، مواد معدني ، آنتي اكسيدان ها ، مواد مغذي گياهي ، پلي فنول ها و فيبرهاي غذايي و غيره ، مزاياي بي شماري براي سلامتي و زيبايي ارائه مي دهد.

مركز كلينيك ليزر شفا اولين مركز درمان بيماريهاي مقعد با ليزر از سال 1384 مي باشد و در طي اين مدت بيش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر در آن انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در ان گرديده است و هر روز نيز به ان افزوده ميگردد.

چرا مارچوبه كالري و چربي كمي دارد؟

بيشتر كاربردهاي آن به آنتي بيوتيك ، ضد اسپاسم ، مدر ، آرام بخش ، مقوي و ملين نسبت داده شده است. مارچوبه يكي از برترين غذاهايي است كه كالري كمي دارد. در هر 100 گرم فقط 20 كيلو كالري تأمين مي كند. اين خاصيت كم كالري بودن مارچوبه به دليل كمبود چربي و محتواي بسيار كم كربوهيدرات است.

 

مارچوبه چه نوع مواد معدني دارد؟

از نظر مواد معدني ، مارچوبه كنار گذاشته نمي شود زيرا مقادير قابل توجهي منيزيم ، پتاسيم ، فسفر ، منگنز و آهن را تأمين مي كند. مارچوبه يك ادرارآور بسيار خوب است كه به تحريك توليد ادرار در كليه كمك مي كند. اين به سم زدايي بدن و دفع مواد زائد سمي كمك مي كند.

آشنايي با خواص مارچوبه

چند مورد از فايده مارچوبه براي سلامتي كه نمي دانستيد

 

1. به عنوان يك غذاي غني از مواد مغذي ، كم كالري و كم چرب عمل مي كند

مارچوبه مملو از ويتامين ها و مواد معدني با خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي قوي است. نصف فنجان مارچوبه آب پز داراي 1.8 گرم فيبر و 3.7 گرم كربوهيدرات است و 45.5 ميكروگرم ويتامين K (كه 37 درصد ارزش روزانه (DV) مورد نياز شما را تامين مي كند) تامين مي كند. 6.9 ميلي گرم ويتامين C (7.6 DV DV) ؛ و 134 ميكروگرم فولات (33.5 DV DV). علاوه بر اين ، برخي ويتامين هاي گروه B ، ويتامين A ، ويتامين E ، كلسيم ، منيزيم ، منگنز ، سلنيوم و پتاسيم نيز در آن وجود دارد. و همه اينها تنها با 20 كالري در هر نصف وعده و فقط 0.2 گرم چربي است

 

2. به لخته شدن خون كمك مي كند

مارچوبه منبع غني ويتامين K است ، ماده مغذي كه نقش مهمي در انعقاد خون دارد. بدن شما نياز به توليد پروتئين هاي دخيل در لخته شدن خون دارد ، بنابراين دريافت نكردن كافي از آن ممكن است شما را مستعد خونريزي بيش از حد در هنگام صدمه كند. مقدار كافي ويتامين به طور معمول بايد به لخته شدن خون شما بسيار سريعتر از زماني كه دچار كمبود هستيد كمك كند. از نيزه هاي جوشانده يا حدود 30.4 ميكروگرم در 4 نيزه ، بنابراين بسته به ميزان و مرد يا زن شما بين 25 تا 51 درصد از ميزان توصيه شده روزانه شما را به دست مي آورد.

 

3. خطر ديابت را كاهش مي دهد

براي كساني كه در معرض ابتلا به ديابت هستند ، اين سبزي ممكن است مورد توجه خاصي باشد. يك مطالعه نشان داد كه مارچوبه مي تواند به بهبود ترشح انسولين و عملكرد سلول هاي بتا كمك كند ، كه هر دو در ديابت نوع 2 مختل هستند. همچنين مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش دهد. در مطالعه روي حيوانات ، دوز 500 ميلي گرم به ازاي هر كيلوگرم وزن داراي اثرات ضد ديابتي قابل مقايسه با گلي بن كلاميد ، يك داروي ضد ديابت بود.

 

4. به كاهش فشار خون كمك مي كند

آيورودا همچنين مدت زيادي است كه مارچوبه و عصاره ها و پودرهاي آن را به عنوان يك ادرار آور خوب در نظر گرفته است. مارچوبه مي تواند به افزايش فعاليت كليه كمك كرده و ميزان توليد ادرار را در بدن شما افزايش دهد. به عنوان يك داروي ادرارآور ، با كاهش ميزان مايع در گردش در بدن ، سطح فشار خون را نيز كاهش مي دهد. فيبر همچنين مي تواند در كاهش فشار خون در سيستم نقش داشته باشد. از آنجا كه مارچوبه داراي فيبر خوبي است ، به ويژه براي كنترل فشار خون در كلينيك ليزر شفا مناسب است

 

5- داراي پتانسيل درمان UTIs است

از آنجا كه مارچوبه يك ادرارآور طبيعي است ، مي تواند با دفع بدن از سموم به درمان عفونت هاي مجاري ادراري (UTIs) كمك كند. 8 عملكرد ضد ميكروبي آن در برابر بسياري از عوامل بيماري زا باعث شده است كه محققان آن را به عنوان جايگزيني مناسب براي آنتي بيوتيك ها در درمان عفونت ادراري پيشنهاد كنند. 

 

6. ممكن است كلسترول را كاهش داده و به كاهش وزن كمك كند

مطالعات حيواني نشان داده است كه مارچوبه به تنظيم متابوليسم كلسترول در بدن كمك مي كند. در يك مطالعه ، حيوانات مبتلا به هايپركلسترولمي كه به آنها پودر ريشه مارچوبه داده شد سطح كلسترول خون و كبد كاهش يافت. اعتقاد بر اين است كه فلاونوئيدها ، پلي فنول ها ، ساپونين ها و ساير اجزاي درماني ريشه دليل اين توانايي پودر در از بين بردن كلسترول اضافي و افزايش آنتي اكسيدان ها در كبد است ، بنابراين از آن محافظت مي كند.

 

7. براي هضم خوب است

فيبر موجود در مارچوبه به اين معني است كه براي سلامت دستگاه گوارش نيز مفيد است. شاتاوري ، فرمولاسيون آيورودا ساخته شده از پودر خشك شده ريشه مارچوبه ، مي تواند به تسريع تخليه معده كمك كند و براي درمان سوء هاضمه يا سوء هاضمه استفاده مي شود.

 

8. سلامت روده و ايمني بدن را افزايش مي دهد

اينولين ، نوعي فيبر محلول كه در مارچوبه يافت مي شود ، مزاياي وسيعي براي بدن شما دارد. علاوه بر كمك به رشد باكتري هاي خوب روده دوست ، مي تواند ايمني بدن را به طور كلي بهبود بخشد. اينولين پري بيوتيك بدون هضم به روده بزرگ مي رسد و سپس توسط ميكرو فلور در روده شما تخمير مي شود. همچنين شناخته شده است كه تكثير باكتري هاي مفيد را تحريك مي كند. پري بيوتيك هايي مانند اينولين با بهبود سلامت سيستم ايمني و عملكرد بهتر سد روده همراه هستند ، بنابراين بدن شما مي تواند عوامل بيماري زا را بهتر دفع كند.

 

9. باروري و سلامت جنسي را بهبود مي بخشد

داروي گياهي آيورودا شاتاوري ، ساخته شده از ريشه مارچوبه ، در سلامت جنسي كاربرد دارد. اين ماده به عنوان يك عامل جوان كننده اصلي براي زنان در نظر گرفته مي شود و براي تقويت ميل جنسي و مرطوب كردن بافت هاي خشك در اندام هاي جنسي استفاده مي شود. همچنين به افزايش تخمك گذاري ، عادي شدن رحم پس از زايمان و تعديل هورمون ها كمك مي كند.

 

10. براي بارداري و شيردهي مفيد است

فولات موجود در مارچوبه براي زنان باردار اهميت ويژه اي دارد. بدن شما به فولات نياز دارد ، به ويژه در اوايل بارداري ، براي رشد طبيعي طبيعي نوزاد ، توليد DNA و تشكيل گلبول هاي قرمز خون. كمبود فولات مي تواند خطر نقايص مادرزادي از جمله اسپينا بيفيدا را افزايش دهد.

 

11. ممكن است از سنگ كليه جلوگيري كند

مارچوبه به دليل خاصيت ادرارآور ، ممكن است به دفع كليه ها و جلوگيري از تشكيل سنگ كليه كمك كند. بنابراين ابتدا تأييد كنيد كه چه نوع سنگ كليه قبلاً تشخيص داده ايد يا مستعد ابتلا به آن هستيد

 

12. در برابر سرطان محافظت مي كند

مارچوبه داراي خواص ضد التهابي و آنتي اكسيداني و همچنين اثرات ضد توموري است. اين در مورد مبارزه با سرطان و تقويت عملكرد سيستم ايمني بسيار ارزشمند است. يك مطالعه نشان داد كه عصاره مارچوبه سفيد باعث القاي سلول هاي توموري و مانع فعاليت هاي پيش التهابي در سلول هاي سرطاني روده مي شود.

 

13. به ساختن استخوان هاي محكم كمك مي كند

مارچوبه ممكن است همان چيزي باشد كه براي تقويت سلامت استخوان به آن نياز داريد ، به ويژه در افرادي كه استخوان هاي ضعيف تري دارند يا مشكلاتي مانند پوكي استخوان دارند. اين به دليل داشتن ويتامين K است كه به بهبود تراكم مواد معدني استخوان كمك مي كند. همانطور كه يك تحقيق نشان داد ، اين ويتامين مي تواند ميزان شكستگي را در افراد مبتلا به پوكي استخوان كاهش دهد.

 

 

14. سطح انرژي را بهبود مي بخشد

آيا سطح انرژي شما نياز به افزايش دارد؟ مارچوبه مي تواند كمك كند! ويتامين B كمپلكس موجود در آن ممكن است به افزايش سطح انرژي شما كمك كند و مي تواند كليد غلبه بر خستگي باشد. آنها به بدن شما كمك مي كنند تا گلوكز را از نظر انرژي تجزيه كند ، بنابراين اگر نياز به انجام كاري داريد ، يك ميان وعده يا وعده مارچوبه ممكن است تنها چيزي باشد!

 

منبع:

https://clinic-laser.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/



:: برچسب‌ها: خواص ضد التهابي + دفع مواد زائد+کلینیک لیزر+ يبوست ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

خلال پوست پرتقال چه خاصيتي دارد؟

 

معمولا سوالي که اغلب خانواده‌ها جوياي دانستن آن هستند اين‌که آيا خلال پوست پرتقال علاوه بر ظاهر خوشرنگ و معطرکردن پلوها، کيک‌ها و مربا، ارزش تغذيه‌اي قابل توجهي هم دارد و آيا خوردن فيبر سفيد سطح ميوه و پوسته نازک در برگيرنده پالپ پرتقال توصيه مي‌شود؟

 

 

که رنگ پوستش طبيعي و فاقد واکس باشد

 

اما نکته‌ قابل توجه آن که چون امروزه پوست بيشتر مرکبات بويژه پرتقال و نارنگي به روش مصنوعي رنگ‌آوري يا با رنگ‌هاي شيميايي رنگ‌آميزي مي‌شود و براي ماندگاري بيشتر به واکس و موم‌هاي چرب آغشته و به سموم کشاورزي آلوده‌اند مي‌تواند ترکيباتي سرطانزا را به بدن مصرف‌کننده وارد کند و موجب ناکارآمدي سيستم گوارشي، مسموميت و عملکرد نامطلوب دو عضو سم‌زداي بدن يعني کبد و کليه شود. از سوي ديگر چون پوست مرکبات مستعد آلودگي به انواع قارچ‌هاي ذره‌بيني است، اگر در دما و رطوبت کنترل‌شده‌اي خشک نشود به قارچ‌هايي آلوده مي‌شود که مي‌تواند باعث ايجاد مشکلات جدي کبدي شود. در نتيجه تا حد امکان از پوست مرکبات براي تهيه مربا و کيک استفاده نکنيد. اگر هم اصرار زيادي به تهيه خلال پوست پرتقال داريد حتما دقت کنید پرتقالي را انتخاب کنيد که رنگ پوستش طبيعي و فاقد واکس باشد. ضمن اين‌که هرگز خلال‌ها را در محيط مرطوب آشپزخانه و يخچال نگهداري نکنيد و بهتر است خلال‌ها در يک وعده و به صورت تازه مصرف شود.

 

اما اگرچه خلال پوست پرتقال خوراکي است ، اما تقريبا به اندازه تفاله شيرين و آبدار نيست. هضم آنها نيز ممکن است دشوار باشد ، و مگر اينکه پوست يک پرتقال ارگانيک بخوريد ، ممکن است مواد شيميايي پوشانده شود. اگر پوست را بخوريد ، مقدار کافي مواد مغذي دريافت خواهيد کرد.

 

خلال پوست پرتقال خوراکي است؟

 

خوردن پوست يک پرتقال اشکالي ندارد؟

با اين حال ، هضم آن ممکن است دشوار باشد ، و من به خوردن آن (يا رنده کردن در ظرف ها) توصيه نمي کنم مگر اينکه آن را از پرتقال هاي ارگانيک استفاده کنيد. پوست پرتقال هايي که به طور متعارف پرورش مي يابند احتمالاً حاوي بقاياي سموم دفع آفات است که نمي توانيد بشوييد. يکي ديگر از کاربردهاي پوست پرتقال کمک به دفع الاغهاي باغ است - به سادگي آن را خرد کرده و در اطراف گياهان پخش کنيد.

 

چگونه قسمت خوراکي يک پرتقال را تهيه مي کنيد؟

براي بدست آوردن قسمت خوراکي پرتقال ، من با استفاده از چاقو پوست و قسمت اعظم مغز آن را برش مي دهم (و در عکس هاي بالا نشان داده شده است) ، سپس هر قسمت بزرگ هسته يا لايه بردار هسته هسته پرتقال را مرتب مي کنم. کسر خوراکي نسبت وزن پرتقال پوست کنده به وزن نارنج پوست کنده نشده است.

 

خوردن مغز نارنج خوب است؟

با اين حال ، مغز پرتقال يکي از عناصر جالب توجه پوست پرتقال نيست. اگر شما واقعاً علاقه مند به خوردن پوست پرتقال هستيد ، به احتمال زياد مي خواهيد آن را ذوق کنيد. پوست پرتقال دوست داشتني را مي توان در سالادها گنجانيد و به عنوان سرپوش بسياري از غذاهاي ديگر نيز استفاده کرد. براي بهترين عطر و طعم ، شما بايد از پوست پرتقال دوست داشتني خود به صورت خام استفاده کنيد.

 

داخل پوست پرتقال را چه مي گوييد؟

با اين حال ، اين احتمال وجود دارد که شما حداقل بخشي از پوست پرتقال را قبلاً خورده باشيد. لکه هاي سفيد در خارج از پرتقال تازه پوست گرفته شده به عنوان مغز نارنجي ، داخل پوست پرتقال شناخته مي شود. با اين حال ، مغز پرتقال يکي از عناصر جالب توجه پوست پرتقال نيست.

 

پوسته و الياف فيبري مرکبات را هم بخوريد

 

برخي افراد عادت دارند وقتي پرتقال، گريپ فروت، نارنگي يا ليمو شيرين را پوست مي‌کنند تمام پوسته‌هاي فيبري نرم و سفيد سطحي و الياف ميان پره‌هاي ميوه را جدا مي‌کنند و حتي بسياري از سالمندان و والدين براي کودکانشان، پالپ مرکبات را از درون پوسته نازک و شفافش بيرون آورده و بر اين باورند که اين قسمت‌ها باعث ناراحتي و مشکلات گوارشي مي‌شود، اما بايد بدانيد اگر پالپ پرتقال را بدون پوسته نازکش بخوريد بهره‌اي از خواص فيبري ميوه نخواهيد برد زيرا نقش اصلي اين پوسته لينت مزاج و ليز کردن و تحريک حرکات دودي روده و افزايش حجم مدفوع است. در واقع خوردن تنها گوشت آبدار مرکبات به منزله خوردن آبميوه با درصد بسيار پايين فيبر است. بنابراين خوردن پره‌هاي مرکبات به صورت کامل به تمامي افراد در هر گروه سني، بخصوص مبتلايان به يبوست و هموروئيد (بواسير) توصيه مي‌شود.

 

 

در حقيقت هرچه فيبر ميوه بيشتر باشد ماندگاري آن در روده کمتر بوده و گلوکز آزاد شده از آن کمتر خواهد بود و به تبع، قندي هم به صورت چربي ذخيره نخواهد شد. بر اين اساس هر چه ميوه آبدارتر باشد سرعت جذب قند آن بيشتر است که اين نکته بايد مورد توجه بيماران ديابتي قرار گيرد.

 



:: برچسب‌ها: گوشت آبدار , گريپ فروت , لکه هاي سفيد , مسموميت ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است. IBS يک بيماري مزمن است که براي مديريت طولاني مدت به آن نياز داريد. فقط تعداد کمي از افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه هاي شديدي دارند. برخي از افراد مي توانند با مديريت رژيم غذايي ، سبک زندگي و استرس علائم خود را کنترل کنند.

مشکلات گوارشي

براي اطلاعات بيشتر در مورد بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها به مطالب زير توجه کنيد.

 

پزشکان سوئدي معتقدند کاهش ميزان مصرف کربوهيدرات‌ها مي‌تواند به تسکين علائم سندرم روده تحريک‌پذير (IBS) کمک کند.

 

در اين بررسي پزشکان سوئدي مشاهده کردند در هر 10 فرد مبتلا به سندرم روده تحريک پذير کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها در بهبود وضعيت اين بيماران نقش داشته و حذف  کربوهيدرات‌ها به طور چشمگيري در از بين بردن اين علائم موثر است.

 

متخصصان بر اين باورند که توجه به نوع رژيم غذايي مي‌تواند در درمان اين سندرم و ساير بيماري هاي مقعدي (بواسير، شقاق و..)موثر باشد.

 

همچنين بايد توجه داشت در نظر گرفتن نوع خوراکي‌هاي مصرفي فرد و مشخص کردن غذاهاي محرک و تشديدکننده علائم سندرم روده تحريک‌پذير در بيمار حائز اهميت است. در واقع با اين روش پزشکان مي‌توانند مطابق با نيازهاي بيمار، رژيم غذايي مناسب براي او را تعيين کنند.

 

علائم بهبود سندرم روده تحريک پذير در بيماراني که از خوراکي‌هاي حاوي کربوهيدرات‌هاي غيرقابل هضم شامل سيب، آرد گندم و لوبيا استفاده مي‌کنند، تشديد مي‌شود. در اين مطالعه از افراد شرکت کننده درخواست شد رژيم غذايي حاوي ميزان پاييني از اين نوع کربوهيدرات‌ را دنبال کنند که در نهايت با نتايج خوبي روبرو شدند.

 

علائم سندرم روده تحريک پذير در بيماراني که از خوراکي‌هاي حاوي کربوهيدرات‌هاي غيرقابل هضم شامل سيب، آرد گندم و لوبيا استفاده مي‌کنند، تشديد مي‌شود

 

بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها

 

چرا کلينيک ليزر شفا؟

کلينيک ليزر شفا بيش از 15 سال است که صرفا بر روي درمان بيماري هاي نشيمنگاهي (مقعدي) متمرکز مي باشد و داراي با تجربه ترين کادر پزشکي در زمينه بيماري هاي مقعدي مي باشد که نقش اين تجربه در کاهش درصد عود بيماري و تشخيض و درمان صحيح بيماري بسيار ارزشمند مي باشد. شما مي توانيد اطمينان حاصل فرماييد که در اين کلينيک جراحي راحت و با حداقل درد و خونريزي را تجربه خواهيد کرد.

 

 

بهترين روش براي جلوگيري از سندرم روده تحريک پذير چيست؟

برخي از مشکلات جسمي و همچنين بهداشت رواني مي توانند IBS را تحريک کنند. بهترين راه جلوگيري از علائم IBS پرهيز از عوامل محرک است. رژيم غذايي و اصلاح سبک زندگي مي تواند کمک زيادي به جلوگيري از علائم IBS کند. بهترين راه براي دور نگه داشتن علائم ، جلوگيري از کربوهيدرات ها و نبض هاي پيچيده ، سيگار کشيدن و الکل است.

 

آيا يک رژيم غذايي خاص با کربوهيدرات مي تواند به بيماري التهابي روده کمک کند؟

براي تعيين اينکه آيا رژيم غذايي خاص با کربوهيدرات (SCD) مي تواند تأثير مثبتي بر روي کودکان مبتلا به بيماري التهابي روده فعال داشته باشد يا خير.

 

رژيم خاص کربوهيدرات (SCD) براي IBS

 

رژيم غذايي خاص کربوهيدرات در ابتدا به عنوان درماني براي بيماري سلياک طراحي شد اما سپس براي درمان انواع ديگر اختلالات گسترش يافت. گرچه لزوماً به عنوان درماني براي IBS در نظر گرفته نشده است ، اما تمرکز آن بر روي باکتريهاي روده اين سال را مطرح مي کند که آيا رژيم غذايي مي تواند گزينه اي براي افرادي باشد که IBS دارند. اين نماي کلي از رژيم غذايي مي تواند به شما کمک کند تا آگاهانه تصميم بگيريد که آيا گزينه مناسبي براي شماست يا خير.

 

رژيم غذايي

رژيم غذايي خاص کربوهيدرات شامل محدوديت شديد بسياري از غذاهاي معمول است ، در حالي که هنوز يک رژيم غذايي روزانه متعادل و مغذي ارائه مي دهد. توصيه مي شود رژيم به مدت يک ماه دقيقاً دنبال شود و فقط در صورت مشاهده بهبود علائم پس از ماه اول ، بايد ادامه يابد. گوتشال ادعا مي کند در صورت رعايت دقيق رژيم غذايي به مدت يک سال ، بسياري از اختلالات قابل درمان هستند. وي خاطرنشان کرد که رژيم بايد تقريباً يک سال پس از رفع علائم ادامه يابد.

 

آيا چيزي به نام سندرم روده تحريک پذير وجود دارد؟

با اين حال ، براي ديگران اين علائم قابل توجه است و زندگي روزمره را مختل مي کند. IBS چيست؟ IBS به عنوان روده بزرگ اسپاستيک ، روده بزرگ تحريک پذير ، کوليت مخاطي و کوليت اسپاستيک نيز شناخته مي شود. اين يک بيماري جدا از بيماري التهابي روده است و به ساير بيماري هاي روده مربوط نيست. IBS گروهي از علائم روده اي است که به طور معمول با هم اتفاق مي افتند.

 

از کجا مي دانيد به سندرم روده تحريک پذير مبتلا هستيد؟

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است.

 

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است. IBS يک بيماري مزمن است که براي مديريت طولاني مدت به آن نياز داريد. فقط تعداد کمي از افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه هاي شديدي دارند. برخي از افراد مي توانند با مديريت رژيم غذايي ، سبک زندگي و استرس علائم خود را کنترل کنند.

 

در صورت ابتلا به سندرم روده تحريک پذير چه بايد کرد؟

پزشک شما ممکن است براي کمک به درمان علائم سندرم روده تحريک پذير (IBS) تغييراتي را در رژيم غذايي شما توصيه کند. تغييرات مختلف ممکن است به افراد مختلف مبتلا به IBS کمک کند. ممکن است لازم باشد براي چند هفته آنچه را مي خوريد تغيير دهيد تا ببينيد علائم شما بهبود مي يابد يا خير

 



:: برچسب‌ها: غذاهاي محرک , کلینیک لیزر , التهاب روده ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

پروکتيت التهاب غشاي راست روده ، انتهاي تحتاني روده بزرگ منجر به مقعد است. دلايل عمده پروکتيت بيماري هاي مقاربتي (STD) ، عفونت هاي غير STD ، ضربه آنورکتال ، کوليت اولسراتيو و بيماري کرون ، پرتودرماني و استفاده از آنتي بيوتيک است.

 

از کجا بفهمم  خارش و التهاب مقعد جدي هست يا نه؟

معمولا التهاب و خارش مقعد به طور موضعي است و در کمتر از يک الي دو هفته خوب ميشود. اگر اين التهاب هاي و خارش ادامه پيدا کرد يا اگر دچار خونريزي در اين ناحيه شديد همچنين اگر درد شديد داريد. بايد حتما به پزشک مراجعه کرد

 

چه عواملي ممکن است باعث خارش، سوزش، درد و التهاب مقعد شود؟

در ادامه به توضيح کامل اين موارد مي پردازيم:

 

1-خراش سطحي مقعد

در اثر يبوست و فشار زياد براي دفع، ممکن است سطح مقعد زخم شود و اين زخم باعث خارش هاي موضعي شود.

 

خب راهکار چي هست؟

اين زخم هاي معمولا خود به خود ترميم ميشود. سبزيجات و ميوه سرشار از فيبر استفاده شود. از ملين ها استفاده کنيد و خوردن غذا هاي تند و گرمي را کاهش يابد.

 

استرس تان را مديريت کنيد. براي خارش محل از پارچه استفاده کنيد تا از زخم هاي ثانويه در اثر خان جلوگيري شود. اين زخم ها بعد مدت کوتاهي ترميم ميشوند و جاي نگراني نيست.

 

2- بواسير خارجي (هموروئيد خارجي)

اگر رگ هاي خوني اطراف معقد متورم شود به آن بواسير گفته ميشود. بواسير خارجي در واقع يک زائده بيرون زده از مقعد است.

 

چرا ايجاد مي شود؟

در اثر کار سنگين و يا استرس شديد بروز ميکند.(فشار بيش از حد به حمايت کننده هاي عروق)

 

در افرادي که يبوست طولاني مدت دارند، اين بيماري شايع تر است. درواقع اگر يبوست رفع شود، علائم بواسير کاهش ميابد.

 

نشتن طولاني مدت و زياد زور زدن براي اجابت مزاج، نزديکي از راه مقعد، برنامه غذايي کم فيبر و افزايش سن هم ميتواند از عوامل اين بيماري باشد.

 

راه هاي درمانش چيست ؟

در درمان اوليه اگر اندازه بيرون زدگي کمتر از 2 ميليمتر باشد، خوردن سبزيجات و ميوه هاي پر فيبر مانند سيب، استفاده از تولت فرنگي ( باعث کاهش فشار براي دفع ميشود)، استفاده از ملين ها براي دفع راحت تر و خوردن آب بيشتر( حداقل 8 ليوان) موثر مي باشد.

 

راه درمان اصلي

اگر اندازه بيرون زدگي بيشتر از 2 ميليمتر باشد براي درمان نياز به جراحي هست، انواع روش هاي جراحي وجود دارند، مانند جراحي با ليزر که بسيار راحت است با يک بي حسي موضعي انجام ميشود.

 

به چند دليل :

 

1-نيازي به بيهوشي عمومي نيست و استراحت بعد از عمل بسيار کوتاه است به طوري که فرداي عمل ميتوانيد به سر کار برويد.

 

2-به پانسمان داخلي نيازي ندارد( که در جراحي عمومي لازم است و خارج کردن آن دردناک است).

 

3-عمل در مطب انجام ميشود و نيازي به بستري ندارد و بعد از عمل ميتواند تغذيه عادي داشته باشد.

 

4- درد بعد از عمل بسيار کم است (برخلاف حراجي سنتي).

 

3- شقاق مقعدي (فيشر آنورکتال)

از ديگر دلايل التهاب و سوزش در مقعد ميتوان به شقاق مقعد اشاره کرد که به پارگي و زخم پوست و مخاط مقعد مي گويند.

 

التهاب مقعد

 

چرا ايجاد مي شود؟

وقتي که سعي مي کنيد مدفوع بزرگ و سفت را دفع کنيد ممکن است ايجاد شود، گاهي هم باعث خونريزي هاي موضعي ميشود که اگر ادامه پيدا کرد بايد به پزشک مراجعه شود.

 

چه درماني دارد؟

معمولا به صورت خود به خودي خوب ميشود و کافي است غذاهاي ملين و پر فيبر بخوريد و از يبوست جلوگيري کنيد. اگر مشکل بر طرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنيد.

 

4- فيستول مقعدي

فيستول لوله اي هست که به صورت غير طبيعي ايجاد شده و به سطح پوست راه پيدا کرده است. در فيستول مقعد، مجرايي غير طبيعي بين رکتوم و مقعد است.

 

 چه طور متوجه بشوم که فيستول مقعدي دارم؟

وجود يک برجستگي سفت و دردناک در اطراف مقعد

احساس درد در حين اجابت مزاج يا بعد از آن

خروج ترشحات از آن

 

راه درمانش چيست؟

بهترين راه درمان با استفاده از ليرز است با بايد توسط متخصص ماهر انجام شود.

 

اگر مقعد شما ملتهب شود ، به چه معناست؟

مقعد و التهاب راست روده

 

شرايطي که مي تواند تورم مقعدي و مقعدي ايجاد کند عبارتند از: بواسير داخلي. بيماري کرون. بيماريهاي مقاربتي ، مانند سوزاک ، تبخال و ويروس پاپيلوماي انساني.

 

علائم عفونت مقعد چيست؟

علائم آبسه مقعدي

درد ، که معمولاً هنگام نشستن ثابت ، ضربان دار و بدتر است.

تحريک پوست در اطراف مقعد ، از جمله تورم ، قرمزي و حساسيت.

تخليه چرک.

يبوست يا درد همراه با حرکات روده.

 

5- آبسه مقعدي( anal abscess )

پنجمين دليلي که ميتواند باعث التهاب مقعد شود، آبسه مقعد است. اگر دهانه خروجي يکي از غده ها که در ناحيه مقعد قرار دارد بسته شود، آبسه ايجاد ميشود. اين آبسه ميتواند متورم و دردناک شود و بقيه غدد را هم درگير کند.

 

از کجا متوجه بشم آبسه مقعدي دارم ؟

درد در حين اجابت مزاج

خروج چرک از اطراف ناحيه مقعد

التهاب پوست، تورم، حساسيت به لمس

احساس توده در ناحيه مقعد به اندازه يک فندوق يا اندکي بزرگ تر

درد در ناحيه مقعد يا باسن که درد آن حين نشستن ميتواند ضربان دار باشد.

 

راه درمان آبسه مقعدي چيه ؟

تخليه کردن چرک موثر ترين درمان است که بهترين روش براي اين کار استفاده از ليزر است.

 

در صورت سهل انگاري و درمان نکردن آبسه، عفونت گسترش پيدا ميکند و مي تواند مشکلات جدي تري ايجاد کند.

 

6- رابطه جنسي مقعدي

در اثر رابطه خشن ممکن است باعث آسيب به مخاط مقعد و رکتوم شود. اين آسيب باعث التهاب و حساسيت و درد ميشود. به علاوه احتمال عفونت هاي باکتريايي بالا است.

 

راه درمان چيه ؟

از رابطه مقعدي خودداري کنيد.

 

چگونه مقعد تحريک شده را بهبود مي بخشيد؟

شيوه زندگي و درمان هاي خانگي

به آرامي تميز کنيد. اطراف مقعد را يک بار در روز با آب ساده يا صابون ملايم و يک دستشويي نرم (بدون تري) پاک کنيد. ...

خراش نکشيد ...

لباس زير نخي سفيد بپوشيد که بند نمي خورد. ...

از تحريک کننده ها خودداري کنيد. ...

رژيم خود را تغيير دهيد. ...

پماد يا ژل بزنيد. ...

حرکات مدفوع و منظم خود را حفظ کنيد.

 

7- سرطان مقعد

بسيار نادر است. علائم آن شبيه بقيه اختلالات مقعدي است.

 

علائم آن چيست؟

احساس پر بودن در ناحيه رکتوم

خونريزي و خارش و درد در ناحيه مقعد

مهمترين علامت ترشحات غير طبيعي در اين ناحيه است

 

راه درمانش چي هست ؟

راه درمان با توجه به اندازه و ميزان پيشرفت غده متفاوت است. درمان بايد تحت نظر پزشک متخصص به سرعت آغاز شود.

 

آيا مي توانيد به عفونت باکتريايي در مقعد خود مبتلا شويد؟

آنها ممکن است هنگام تميز کردن محل پس از استفاده از توالت و يا خراشيدن با دستهايي که از دهان يا بيني آنها باکتري استرپ دارد ، پوست اطراف مقعد خود را آلوده کنند. باکتري ها ممکن است باعث التهاب پيوند مقعد شوند. باکتريهاي استرپي که به راست روده وارد مي شوند ممکن است باعث پروکتيت شوند.

 

مقعد متورم چه مدت طول مي کشد؟

ترشحات مبتني بر مخاط ممکن است ناشي از: عفونت ناشي از مسموميت غذايي ، باکتري يا انگلي باشد. آبسه ناشي از عفونت يا فيستول مقعدي - کانالي که مي تواند بين انتهاي روده و مقعد شما بعد از آبسه ايجاد شود.

 

چگونه مقعد خود را سالم نگه دارم؟

بهداشت خوب مقعدي:

ناحيه مقعدي را با شستن با آب هر روز تميز نگه داريد. ...

از پاک کردن شديد با دستمال توالت خودداري کنيد زيرا ممکن است باعث ايجاد لکه هاي بيشتر در پوست شود که ممکن است ملتهب يا آلوده شود.

از پاک کردن دستمال مرطوب يا مواد شيميايي خودداري کنيد.

 

آيا شما قرار است روي مقعد خود صابون بگذاريد؟

هرگز نبايد روي مقعد صابون وجود داشته باشد. ... مانند ساير قسمت هاي بدن ، صابون و عطر مي تواند براي پوست لطيف مضر باشد. با اين حال ، راه حل براي عادت هاي بهداشتي بهتر ساده تر از آن است که تصور مي شود. تنها چيزي که واقعاً به آن نياز داريد آب گرم و تميز است.



:: برچسب‌ها: برجستگي سفت و دردناک ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

علت هاي شايع ابتلا به هموروئيد ترومبوزه

يکي از دليل هاي اصلي هموروئيد ترومبوزه زور زدن هنگام دفع مي باشد

 

زور زدن هنگام دفع مدفوع مي تواند منجر به خراش توده و خونريزي شود. گاهي فشار به هموروئيد مي تواند توده را به سمت بيرون مقعد بياورد.

 

معمولاً فرد به علت فعاليت هاي سنگين و شديد ، برداشتن يک جسم سنگين، يا يک فشار يا يک استرس روحي دچار اين بيماري مي شود. در کتاب هاي درسي جراحي به ندرت از اين موضوع ياد شده ولي در تجربه کاري بسيار شايع مي باشد و وقتي از مريض پرسيده مي شود، مشاهده مي گردد طي يک روز تا يک هفته قبل از شروع اين بيماري ، افراد يک استرس سنگين را پشت سر گذاشته اند.

 

ترومبوزه در خانم ها و آقايان

شيوع هموروئيد خارجي بين خانم ها و آقايان تفاوت عمده اي ندارد، ولي برخي آمارها نشان مي دهد آقايان مراجعه بيشتري به پزشک دارند. همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتي از هموروئيد مبتلا باشند و در کساني که يبوست طولاني مدت دارند، شيوع بواسير بيشتر است. اين يعني اگر يبوست درمان شود، تا حد زيادي علائم بواسير هم بهبود مي يابد.

 

علت هاي بروز هموروئيد ترومبوزه

 

چه عواملي باعث بواسير ترومبوز مي شود؟

بواسير ترومبوز شده هنگامي ايجاد مي شود که لخته خون در داخل وريد بواسير ايجاد شده و مانع جريان خون شده و تورم دردناک بافت مقعدي ايجاد مي کند. بواسير ترومبوز خطرناک نيست ، اما در صورت زخم شدن مي تواند بسيار دردناک باشد و باعث خونريزي مقعدي شود.

 

آيا بواسير ترومبوز از بين مي رود؟

بسياري از بواسيرهاي ترومبوز شده طي چند هفته خود به خود از بين مي روند. اگر خونريزي داريد که بواسير ادامه دارد يا دردناک است ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتي خود صحبت کنيد. درمان احتمالي ممکن است شامل باند ، بستن يا برداشتن (هموروئيدکتومي) باشد.

 

بواسير ترومبوتيک چيست؟

بواسير خارجي ترومبوز شده تورم دردناکي در بافت مقعدي است که در اثر لخته (يا "ترومبوس") در يک يا چند رگ کوچک در پوست مقعد ايجاد مي شود. اين ممکن است همراه با نشستن طولاني مدت يا يبوست رخ دهد ، اما همچنين مي تواند خود به خود و بدون هيچ دليل مشخصي رخ دهد.

 

چگونه مي توانيد از بواسير ترومبوز خلاص شويد؟

بواسيرهاي خارجي ترومبوتيک کاملاً حساس ، در صورت مشاهده در 72 ساعت اول پس از شروع ، با جراحي برداشته مي شوند. هموروئيدکتومي از طريق يک برش بيضوي در محل ترومبوز با برداشتن کل شبکه بواسير بيمار در يک قطعه انجام مي شود.

 

درمان هاي خانگي مي توانند آنها را تحمل کنند.

فندق جادوگر. فندق جادوگر مي تواند هم خارش و هم درد را کاهش دهد ، اين دو علامت اصلي بواسير است. ...

آلوئه ورا. ...

حمام گرم با نمک اپسوم. ...

پمادهاي بدون نسخه. ...

دستمال مرطوب کننده. ...

کمپرس سرد. ...

نرم کننده هاي مدفوع. ...

لباس هاي نخي و گشاد.

 

آيا بواسير مي ترکد؟

وقتي هموروئيد ترومبوز بيش از حد پر از خون شود ، مي تواند ترکيد. اين مي تواند منجر به يک دوره خونريزي کوتاه شود. به خاطر داشته باشيد که بواسير ترومبوز معمولاً قبل از ترکيدن بسيار دردناک خواهد بود.

 

آيا بواسير ترومبوز شده مي تواند بدون جراحي بهبود يابد؟

بواسير ترومبوز خارجي در زير پوست اطراف مقعد ايجاد مي شود و به دليل وجود لخته خون در وريد باعث ناراحتي مي شود. درد بواسير ترومبوز ممکن است در طي 7-10 روز بدون جراحي بهبود يابد و ممکن است طي دو تا سه هفته از بين برود.

 

آيا پياده روي براي بواسير مفيد است؟

ورزش هاي خوب براي بواسير

ورزش هايي که به طور کلي براي کنترل و پيشگيري از بواسير ايمن و موثر در نظر گرفته مي شوند عبارتند از: پياده روي و ساير ورزش هاي قلبي عروقي. تمرينات تردميل يا ماشين بيضوي. تمرينات مبتني بر آب مانند شنا و ايروبيک در آب.

 

 

بواسير ترومبوز چه مدت طول مي کشد؟

درد بواسير ترومبوز بايد طي 7 تا 10 روز بدون جراحي بهبود يابد. بروز هموروييد يا بواسيرهاي منظم بايد طي يک هفته کوچک شوند. ممکن است دو هفته طول بکشد تا توده کاملاً پايين برود.

 

چرا بواسير من خيلي دردناک است؟

بواسير خارجي ناراحت ترين است ، زيرا پوست روي آن تحريک شده و فرسايش مي يابد. اگر لخته خون در داخل بواسير خارجي ايجاد شود ، درد مي تواند ناگهاني و شديد باشد. ممکن است يک توده در اطراف مقعد احساس کنيد يا ببينيد

 

آيا مي توان بواسير خارجي را بدون جراحي از بين برد؟

بانداژ متداول ترين روش غير جراحي برداشتن بواسير است که امروزه استفاده مي شود. يک نوار لاستيکي در اطراف قاعده بواسير علامتي قرار داده مي شود تا جريان خون در بافت را متوقف کند ، سپس خشک مي شود و طي يک يا دو هفته به خودي خود مي افتد (معمولاً در حين مدفوع).

 

آيا وازلين براي بواسير مفيد است؟

دانشکده پزشکي هاروارد مي گويد ، اگر براي تسکين سريعتر بواسير ، کمي روي محل درد بکشيد ، ژل نفتي مي تواند منطقه آسيب ديده را تسکين دهد.

 

آيا مي توانيد بواسير پوک بزنيد؟

با ايجاد لخته خون در بواسير ، بواسير ترومبوز مي شود. اين لخته مي تواند منجر به جمع شدن فشار بيش از حد در داخل بواسير شود و باعث ترکيدن يا دردناک شدن آن شود. ترک بواسير مي تواند باعث ايجاد خون قرمز روشن در حين دفع شود.



:: برچسب‌ها: برداشتن يک جسم سنگين ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درمان شقاق يا فيشر مقعد

درمان هاي فيشر عبارتند از

درمان داروئي

درمان با بوتاکس

درمان با جراحي

-درمان با کرم ها و انواع روش هاي داروئي در فيشر هاي مزمن بي تاثير و صرفاً سبب مختصري تسکين خواهند شد که اين مسئله خود سبب دير مراجعه کردن بيمار و مزمن تر و پر عارضه تر شدن وضعيت بيمار خواهد شد. بهترين روش درمان براي اين بيماري ليزر شقاق مي باشد.

 

درمان شقاق در آنو چيست؟

شما مي توانيد شکاف مقعدي را در خانه با اين موارد درمان کنيد:

 

با استفاده از نرم کننده هاي مدفوع بدون نسخه

نوشيدن مايعات بيشتر

مصرف مکمل هاي فيبر و خوردن غذاهاي فيبري بيشتر ، مانند ميوه ها و سبزيجات خام.

حمام کردن براي شل کردن عضلات مقعد ، از بين بردن تحريک ، ...

استفاده از پماد نيتروگليسيرين براي تقويت جريان خون در منطقه يا کرم هيدروکورتيزون ، ...

 

درمان شقاق يا فيشر مقعد

بهترين روش براي ترميم شکاف چيست؟

خوردن حدود 25 تا 30 گرم فيبر در روز مي تواند به مدفوع نرم و بهبود شقاق کمک کند. غذاهاي غني از فيبر شامل ميوه ها ، سبزيجات ، آجيل و غلات کامل است. همچنين مي توانيد از مکمل فيبر استفاده کنيد. افزودن فيبر ممکن است باعث گاز و نفخ شود ، بنابراين مصرف خود را به تدريج افزايش دهيد. مايعات کافي بنوشيد.

 

درمان شقاق و بواسير چيست؟

چه بواسير يا شکاف داشته باشيد ، پزشک احتمالاً ابتدا گزينه هاي درماني محافظه کارانه از جمله مراقبت در منزل را امتحان مي کند. از آنجا که اين دو حالت باعث ناراحتي هاي مشابه مي شود ، درمان هاي مشابه علائم را تسکين مي دهد. به عنوان مثال ، پزشک شما ممکن است کرم ها را توصيه کند. پمادهاي شکافي اسپاسم عضلات را کاهش مي دهد.

 

چه مدت طول مي کشد تا شکاف روده بزرگ بهبود يابد؟

اگر سن شما بيش از 50 سال باشد يا عوامل خطر سرطان روده بزرگ ، علائم بيماري هاي ديگر يا علائم ديگري مانند درد شکم يا اسهال را داشته باشيد ، اين آزمايش ممکن است انجام شود. در صورت اقدام براي نرم نگه داشتن مدفوع ، مانند افزايش دريافت فيبر و مايعات ، شکاف هاي مقعدي معمولاً ظرف چند هفته بهبود مي يابند.

 

درمان

در صورت اقدام براي نرم نگه داشتن مدفوع ، مانند افزايش دريافت فيبر و مايعات ، شکاف هاي مقعدي معمولاً ظرف چند هفته بهبود مي يابند. خيساندن در آب گرم به مدت 10 تا 20 دقيقه چند بار در روز ، به خصوص پس از اجابت مزاج ، مي تواند به شل شدن اسفنکتر و بهبود آن کمک کند.

 

درمان هاي غير جراحي

پزشک شما ممکن است موارد زير را توصيه کند:

 

نيتروگليسيرين خارجي (Rectiv) براي کمک به افزايش جريان خون در شکاف و بهبودي و کمک به شل شدن اسفنکتر مقعدي. در صورت عدم موفقيت ساير اقدامات محافظه کارانه ، نيتروگليسيرين به عنوان يک درمان پزشکي انتخابي در نظر گرفته مي شود. عوارض جانبي ممکن است سردرد باشد که مي تواند شديد باشد.

کرم هاي بي حسي موضعي مانند ليدوکائين هيدروکلرايد (زيلوکائين) ممکن است براي تسکين درد مفيد باشند.

تزريق سم بوتولينوم نوع A (بوتاکس) ، براي فلج کردن عضله اسفنکتر مقعدي و آرام شدن اسپاسم.

داروهاي فشار خون مانند نيفديپين خوراکي (Procardia) يا ديلتيازم (Cardizem) مي توانند به آرامش اسفنکتر مقعدي کمک کنند. اين داروها ممکن است از طريق دهان مصرف شوند و يا از خارج استفاده شوند و ممکن است در صورت موثر نبودن نيتروگليسيرين يا ايجاد عوارض جانبي قابل استفاده باشد.

 

عمل جراحي

اگر دچار شقاق مزمن مقعدي هستيد که نسبت به ساير روش هاي درماني مقاوم است يا علائم آن شديد است ، پزشک ممکن است جراحي را به شما توصيه کند. پزشکان معمولاً روشي به نام اسفنکتروتومي جانبي داخلي (LIS) را انجام مي دهند که شامل بريدن قسمت کوچکي از عضله اسفنکتر مقعدي براي کاهش اسپاسم و درد و بهبودي است.

 

مطالعات نشان داده است که براي شقاق مزمن ، جراحي بسيار موثرتر از هر روش درماني پزشکي است. با اين حال ، جراحي خطر کمي براي ايجاد بي اختياري دارد.

 

جراحي شقاق با ليزر

درمان شقاق با ليزر، از لحظه ورود به علم پزشکي بسيار با استقبال روبرو شد و اکثرا بر اين باورند که، از ديگر روش هاي سنتي در درمان شقاق، بهتر است و با سرعت،شروع به رشد کرد. اين روش توسط تابيدن اشعه هاي نور ليزر و به همراه وسيله اي به نام فيبر نوري انجام مي شود.

 

تا چندين سال پيش بهترين و مطمئن ترين روش براي درمان شقاق يا فيشر مقعد، عمل هاي جراحي بوده که اکثرا با هزينه هاي بالا و طاقت فرسا همراه بوده ولي با توجه به پيشرفت علم و تکنولوژي در دنياي پزشکي، روش هاي بهتري از جمله روش درمان با ليزر پديد آمد که هم تاثير گذاري بيشتري دارد و هم عوارض آن خيلي کمتر از ساير روش ها است.

 

اين روش کاملا غير تهاجمي بوده و درد و خونريزي به همراه ندارد و در کمتر از يک ساعت انجام مي شود. پس از جراحي ليزر شما نيازي به بستري نداريد و مي توانيد به محل کار يا منزل خود بازگرديد.

 

شيوه زندگي و درمان هاي خانگي

چندين تغيير در سبک زندگي ممکن است به تسکين ناراحتي و بهبود شقاق مقعدي کمک کند و همچنين از عود مجدد جلوگيري کند:

 

به رژيم غذايي خود فيبر اضافه کنيد. خوردن حدود 25 تا 30 گرم فيبر در روز مي تواند به مدفوع نرم و بهبود شقاق کمک کند. غذاهاي غني از فيبر شامل ميوه ها ، سبزيجات ، آجيل و غلات کامل است. همچنين مي توانيد از مکمل فيبر استفاده کنيد. افزودن فيبر ممکن است باعث گاز و نفخ شود ، بنابراين مصرف خود را به تدريج افزايش دهيد.

مايعات کافي بنوشيد. مايعات به جلوگيري از يبوست کمک مي کنند.

در حين حرکات روده اي از فشار دادن خودداري کنيد. فشار دادن باعث ايجاد فشار مي شود ، که مي تواند يک پارگي التيام دهنده را باز کند يا باعث ايجاد يک پارگي جديد شود.

اگر نوزاد شما دچار شکاف مقعدي است ، حتماً مرتباً پوشک را عوض کنيد ، ناحيه را به آرامي بشوييد و مشکل را با پزشک کودک خود در ميان بگذاريد.

 

آماده شدن براي قرار شما

اگر دچار شکاف مقعدي هستيد ، ممکن است به پزشکي که متخصص بيماري هاي گوارشي است (متخصص گوارش) يا جراح روده بزرگ و راست روده معرفي شويد.

 

در اينجا برخي از اطلاعات براي کمک به شما آماده شدن براي قرار ملاقات خود آورده شده است.

 

علائم شما ، حتي اگر به نظر مي رسد با دليل قرار ملاقات شما ارتباطي نداشته باشند.

اطلاعات شخصي اصلي ، از جمله استرس هاي اساسي ، تغييرات اخير زندگي و سابقه پزشکي خانواده.

تمام داروها ، ويتامين ها يا ساير مکمل هايي که مصرف مي کنيد ، از جمله دوزها.

شخصي را با خود بياوريد. در صورت امکان ، يکي از اعضاي خانواده يا دوست خود را به همراه داشته باشيد تا به خاطر سپردن مواردي که ممکن است فراموش کنيد ، کمک کند.

 



:: برچسب‌ها: مصرف مکمل هاي فيبر ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درمان هاي هموروئيد خارجي

جراحي

خانگي

دارويي

 

درمان بواسير خارجي

 

درمان با جراحي:

زماني که اندازه ي زائده بيشتر از 1ميلي متر باشد، درد زيادي را ايجاد مي کند و به صورت خودکار از بين نمي رود و در نهايت اگر محو شود، زائده همانند زگيل يا گوشت اضافه باقي مي ماند. پزشکان متخصص در اين هنگام، جراحي بواسير خارجي را توصيه مي کنند. اين جراحي با بي حسي موضعي در مطب هم انجام مي شود.

 

دو نوع جراحي بواسير خارجي وجود دارد: جراحي با ليزر و جراحي با چاقو که در اکثر مواقع جراحي با ليزر بيشتر پيشنهاد مي شود.

 

جراحي با ليزر:

در اين روش يک بي حسي موضعي به کنار توده تزريق مي شود و همراه با ليزر يک برش روي ناحيه ايجاد مي شود و همين امر باعث خروج کامل لخته مي شود. پس از آن پزشک متخصص، رگي که پاره شده است را مي سوزاند.

 

در روش درمان با ليزر بواسير خارجي هيچ بخيه اي زده نمي شود. تنها عوارض اين روش، ايجاد خونابه مي باشد که پس از استراحت طي چند روز خوب مي شود.

 

درمان خانگي هموروئيد خارجي:

مصرف يخ براي کاهش تورم

مصرف ايبوپروفن يا استامينوفن

استفاده از پماد جهت کاهش خارش

داشتن رژيم غذايي پرفيبر يکي از روش هاي درمان هموروئيد خارجي در خانه مي باشد که به رفع انواع يبوست نيز کمک مي کند.

 

بواسير ملتهب را چگونه درمان مي کنيد؟

اين درمان خانگي که کمتر شناخته شده است مي تواند به بواسير دردناک کمک کند. از اين مواد ساده براي ساختن ترکيبي استفاده کنيد که مستقيماً در ناحيه ملتهب قرار مي دهيد: 2 قاشق غذاخوري نمک اپسوم را با 2 قاشق غذاخوري گليسيرين مخلوط کنيد. اين مخلوط را به يک گاز آغشته کرده و آن را روي محل درد قرار دهيد.

 

چه زماني براي بواسير خارجي نياز به جراحي داريد؟

اگر بواسير خارجي در طي 1 تا 2 هفته برطرف نشود ، پزشک ممکن است نرم کننده هاي مدفوع را براي سهولت در دفع مدفوع تجويز کند. با اين حال ، اگر فردي درد شديدي دارد ، پزشک ممکن است برداشتن بواسير را با جراحي توصيه کند. دلايل و عوامل خطر يبوست مي تواند بواسير خارجي ايجاد کند که ممکن است دردناک شود.

 

آيا بواسير خارجي مي تواند به خودي خود برطرف شود؟

بواسير خارجي معمولاً خود به خود از بين مي رود. برداشتن گامهايي براي کاهش بروز يبوست و اجتناب از فشار آوردن با حرکات روده به فرد کمک مي کند تا احتمال ابتلا به هر نوع بواسير را کاهش دهد. هرکسي که بواسير بيروني بسيار دردناکي را تجربه مي کند بايد براي درمان هاي توصيه شده به پزشک خود مراجعه کند.

 

چه نوع پزشکي بواسير داخلي را درمان مي کند؟

يک پزشک ، غالباً يک جراح ، ممکن است بواسير را انجام دهد تا بواسيرهاي بزرگ خارجي و بواسير داخلي را که در حال فروپاشي است برطرف کند. پزشک براي اين روش بيهوشي به شما مي دهد.

 

درمانهاي خانگي

با درمان بواسير خارجي خانگي اغلب مي توانيد درد خفيف ، تورم و التهاب بواسير را تسکين دهيد.

 

غذاهاي سرشار از فيبر بخوريد. بيشتر ميوه ، سبزيجات و غلات کامل بخوريد. با اين کار مدفوع نرم شده و حجم آن بيشتر مي شود ، که به شما کمک مي کند از کشيدگي که مي تواند علائم بواسير موجود را بدتر کند ، جلوگيري کنيد. فيبر را به آرامي به رژيم خود اضافه کنيد تا از مشکلات گاز جلوگيري کنيد.

از درمان هاي موضعي استفاده کنيد. کرم بواسير يا شياف بدون نسخه پزشک حاوي هيدروکورتيزون استفاده کنيد يا از پد هاي حاوي فندق جادوگر يا ماده بي حسي استفاده کنيد.

به طور مرتب در وان گرم يا حمام سيتز غوطه ور شويد. ناحيه مقعدي خود را به مدت 10 تا 15 دقيقه دو تا سه بار در روز در آب گرم خيس کنيد. وان حمام بيش از توالت قرار مي گيرد.

از مسکن هاي دهاني استفاده کنيد. براي تسکين ناراحتي خود مي توانيد به طور موقت از استامينوفن (تايلنول ، ديگران) ، آسپرين يا ايبوپروفن (Advil ، Motrin IB و ديگران) استفاده کنيد.

با اين روش هاي درماني ، علائم بواسير اغلب در طي يک هفته برطرف مي شوند. اگر تسکين پيدا نکرديد ، يا اگر درد يا خونريزي شديد زودتر داريد ، ظرف يک هفته به پزشک مراجعه کنيد.

 

داروها

اگر بواسير فقط ناراحتي خفيفي ايجاد کند ، پزشک ممکن است کرم ها ، پمادها ، شياف يا پد بدون نسخه را به شما پيشنهاد دهد. اين محصولات حاوي موادي مانند فندق جادوگر ، يا هيدروکورتيزون و ليدوکائين هستند که مي توانند به طور موقت درد و خارش را تسکين دهند.

 

بيش از يک هفته از کرم هاي استروئيدي بدون نسخه استفاده نکنيد ، مگر اينکه توسط پزشک دستور داده شود زيرا باعث نازک شدن پوست شما مي شود.

 

ترومبکتومي بواسير خارجي

اگر يک لخته خون دردناک (ترومبوز) در يک بواسير خارجي ايجاد شده باشد ، پزشک مي تواند بواسير را برطرف کند ، که مي تواند تسکين سريع را ايجاد کند. اين روش که با بي حسي موضعي انجام مي شود ، در صورتي که در طي 72 ساعت پس از ايجاد لخته انجام شود ، بسيار مثر است.

 

روشهاي حداقل تهاجمي

بستن بند بواسير

بستن بند لاستيکي بواسير باز کردن جعبه محاوره اي بازشو

براي خونريزي مداوم يا بواسير دردناک ، پزشک ممکن است يکي ديگر از روش هاي کم تهاجم موجود را توصيه کند. اين درمان ها را مي توان در مطب پزشک يا ساير موارد سرپايي انجام داد و معمولاً نيازي به بيهوشي ندارد.

 

بستن باند لاستيکي. پزشک شما يک يا دو نوار لاستيکي کوچک را در اطراف قاعده بواسير داخلي قرار مي دهد تا گردش خون آن را قطع کند. در طي يک هفته بواسير خشک مي شود و مي افتد.

 

نوار بواسير مي تواند ناراحت کننده باشد و باعث خونريزي شود ، که ممکن است دو تا چهار روز پس از عمل شروع شود اما به ندرت شديد است. گاهي اوقات ممکن است عوارض جدي تري ايجاد شود.

 

تزريق (اسکلروتراپي). پزشک شما يک محلول شيميايي به داخل بافت بواسير تزريق مي کند تا آن را کوچک کند. در حالي که تزريق درد کمي دارد يا هيچ دردي ايجاد نمي کند ، اما ممکن است از بستن بند لاستيکي اثر کمتري داشته باشد.

انعقاد (مادون قرمز ، ليزر يا دو قطبي). در روش هاي انعقادي از نور يا گرماي ليزر يا مادون قرمز استفاده مي شود. آنها باعث بواسيرهاي کوچک و خونريزي دهنده داخلي مي شوند و خرد مي شوند. انعقاد عوارض جانبي کمي دارد و معمولاً ناراحتي کمي ايجاد مي کند.

 

چگونه مي توان بواسير را سريع کوچک کرد؟

اين نيز يکي از ايده هاي چگونگي کوچک شدن سريع بواسير است. شما فقط به يک يخ کوچک احتياج داريد که در مقابل ناحيه مقعد شما قرار گيرد. براي تسکين درد ممکن است 20 دقيقه زمان لازم باشد. اين روش درماني را مي توانيد چند بار در روز يا هنگام بروز درد انجام دهيد.

 

چگونه بواسير خارجي را درمان مي کنيد؟

به دليل اين علائم ناخوشايند ، بواسير خارجي بيشترين توجه درماني را به خود جلب مي کند ، که فکر مي کنم شوهر شما آن را تجربه کرده است. براي اين نوع بواسير دو هدف درماني وجود دارد. ابتدا علائم مانند سوزش ، درد و خارش را برطرف کنيد. هدف دوم کمک به کوچک شدن بواسير است.

 

چند بار بايد بواسير خود را خيس کنم؟

آب را گرم نگه داريد و 1 فنجان نمک اپسوم را به وان کامل يا 2 تا 3 قاشق غذاخوري نمک را به وان حمام اضافه کنيد. مي توانيد دو تا سه بار در روز خيس کنيد. اگر بواسير داريد ، بايد ناحيه را تميز نگه داريد. هنگام دوش گرفتن ، استحمام يا استفاده از توالت ملايم باشيد. نيازي به استفاده از صابون نيست زيرا ممکن است باعث تحريک منطقه شود.

 



:: برچسب‌ها: جهت کاهش خارش ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

لابياپلاستي

 

لابياپلاستي (که به آن لابياپلاستي ، کاهش لبياي مينور و کاهش لابيا نيز گفته مي شود) يک روش جراحي پلاستيک براي تغيير لابيا مينورا (لاباي داخلي) و لابيا ماژورا (لابيه خارجي) ، چين هاي پوست اطراف مجراي انسان است. دو دسته اصلي از زناني که به دنبال جراحي زيبايي دستگاه تناسلي هستند وجود دارد: کساني که شرايط مادرزادي دارند مانند بين جنسي ، و کساني که هيچ بيماري زمينه اي ندارند و ناراحتي جسمي دارند يا مي خواهند ظاهر دستگاه تناسلي خود را تغيير دهند زيرا معتقدند در يک حد طبيعي قرار ندارند .

 

اندازه ، رنگ و شکل لابيا به ميزان قابل توجهي متفاوت است و ممکن است در نتيجه زايمان ، پيري و ساير حوادث تغيير کند. شرايطي که توسط لابياپلاستي مورد توجه قرار مي گيرد شامل نقايص مادرزادي و ناهنجاري هايي مانند آترزي واژن (مجراي عبور واژن) ، آگنيزيس مولريني (رحم نادرست و لوله هاي رحمي) ، شرايط بين جنسي (ويژگي هاي جنسي زن و مرد در يک فرد) ؛ و پارگي و کشش لبهاي کوچک ناشي از زايمان ، تصادف و افزايش سن. در يک واژينوپلاستي تغيير جنسيت مرد به زن براي ايجاد نئوواژين ، لابياپلاستي لابيا را ايجاد مي کند که در گذشته وجود نداشت.

 

مطالعه اي در سال 2008 گزارش داد که 32 درصد از زناني که تحت اين عمل قرار گرفته اند براي اصلاح نقص عملکردي اين کار را انجام داده اند. 31 درصد براي اصلاح نقص عملکردي و به دلايل زيبايي شناسي. و 37 درصد فقط به دلايل زيبايي شناسي است. طبق يک بررسي در سال 2011 ، رضايت کلي بيمار در محدوده 90-95 درصد است. خطرات شامل اسکار دائمي ، عفونت ، خونريزي ، تحريک و آسيب عصبي است که منجر به افزايش يا کاهش حساسيت مي شود. تغيير در الزامات جراحي پلاستيک استراليايي با بودجه عمومي که به زنان الزام مي شود در مورد تغييرات طبيعي لابيا گفته شوند ، منجر به کاهش 28 درصدي تعداد جراحي هاي انجام شده شد. برخلاف بيمارستان هاي دولتي ، جراحان زيبايي در طب خصوصي ملزم به پيروي از اين قوانين نيستند و منتقدان مي گويند ارائه دهندگان "بي پروا" از زناني که در صورت داشتن اطلاعات بيشتر تمايل ندارند اين عمل را انجام دهند.

 

لابياپلاستي

 

چرا زنان عمل زيبايي واژن را انجام مي دهند؟

آناتومي شکل لابيا در زنان و دختران با يکديگرخيلي متفاوت هستند و مي تواند در طول عمر به ويژه پس از زايمان تغيير چشم گيري بکند. لب هاي واژني که بزرگ يا ناهموار باشند ميتواند مشکلات مختلف و متعددي براي زنان ايجاد کند. بافت عضلاني که بيش از حد ناهموار باشد و  يا چين و چروک هاي زيادي داشته باشد براي بسياري از زنان يک مسئله مهم درخصوص زيبايي شان است .

 

عموماً خانم هايي که از ظاهر اندام جنسي خود رضايت ندارند. نمي توانند از روابط جنسي خود لذت کافي ببرند و علت آن عدم اعتماد به نفس، درد به هنگام نزديکي، شرم و عدم توانايي مي باشد.

 

لب هاي واژن  بزرگ باعث مي شود وقتي که يک زن کت و شلوار تنگ يا بيکيني يا لباس شنا يا هر لباس تنگي که بپوشد نمود پيدا کند. که اين امر باعث اين است که  فرد براي رهايي از اين نگراني ها هميشه  از لباسهاي آزاد و به اصطلاح گشاد استفاده کند که محدوديت هاي فراواني در انتخاب لباس مورد علاقه  براي او ايجاد مي کند .

 

براي برخي افراد اين مشکل کمي سخت تر است و لبه هاي واژن نسبتا بزرگ و يا بزرگ دليل تحريک مزمن و ايجاد ناراحتي هايي در هنگام کار، تمرين و حتي انجام وظايف زندگي روزمره ميشود، تمامي مشکلات ذکر شده توسط متخصص زنان با عنوان جراحي لابياپلاستي به راحتي و سرپايي قابل حل است.

 

روش هايي براي جراحي زيبايي واژن

روش هاي مختلفي جهت انجام جراحي لابياپلاستي هست. اما معمولا فقط دو روش زير است که توسط جراحان ارجحيت داده مي شود.

 

روش trim

در روش trim مدت زمان جراحي يک ساعت است و لبه هاي داخلي پيش از برش داده شدند کلامپ مي شوند و سپس بخيه زده مي شوند.

 

روش Wedge

در روش Wedge بافت هاي مرکزي بيشترين برش را مي خورند ممکن است اين جراحي سخت تر و طولاني تر باشد ولي موفقيت آميز تر بوده و موجب رضايت بيشتر بيمار مي گردد.

 

اندازه لبها

دستگاه تناسلي خارجي يک زن در مجموع به عنوان واله شناخته مي شود. اين شامل لبهاي بزرگ (لبهاي بيروني) ، لبهاي کوچک (لبهاي داخلي) ، کليتور ، مجراي ادرار و واژن است. لب هاي بزرگ از مونس پوبيس تا پرينه گسترش مي يابد.

 

اندازه ، شکل و رنگ لبهاي داخلي زنان بسيار متفاوت است. يکي معمولاً بزرگتر از ديگري است. ممکن است توسط لبهاي خارجي پنهان شوند ، يا ممکن است قابل مشاهده باشند ، و ممکن است با تحريک جنسي بزرگتر شوند ، گاهي اوقات دو تا سه برابر قطر معمول آنها. 

 

اندازه لب ها مي تواند به دليل زايمان تغيير کند. سوراخ کردن دستگاه تناسلي به دليل وزن زيور آلات مي تواند باعث افزايش اندازه لب و عدم تقارن آن شود. در حين درمان خواهران دوقلوي يکسان ، S.P. Davison و همکاران گزارش کردند که لابيا در هر زن به يک اندازه است ، که اين نشان دهنده تعيين ژنتيکي است. در سال 2004 يا حدود آن ، محققان دپارتمان زنان و زايمان ، بيمارستان اليزابت گرت اندرسون ، لندن ، لابياي 50 زن را از 18 تا 50 سال با ميانگين سني 35.6 اندازه گيري کردند.

 

روش لابياپلاستي چيست؟

يک عمل لابياپلاستي باعث کاهش اندازه لب بزرگ ، کوچک يا هر دو مي شود. لابياپلاستي به دلايل زيبايي و يا به منظور کاهش ناراحتي جسمي ، پوست و بافتهاي اضافي را از طريق جراحي خارج مي کند. به دليل افزايش سن ، بارداري ، زايمان يا نوسانات وزن ، زنان ممکن است طولاني تر از لاباي داخلي يا خارجي را تجربه کنند.

 

آيا انجام يک عمل لابياپلاستي براي يک دختر طبيعي است؟

اين کار نبايد در دختران زير 18 سال انجام شود زيرا لبها تا اوايل بلوغ تا بعد از بلوغ رشد مي کنند. بعضي از خانمها به دليل اين که ظاهر لبهاي خود را دوست ندارند ، لابياپلاستي مي خواهند. اما داشتن چين هاي پوستي قابل توجه در اطراف دهانه واژن کاملاً طبيعي است

 

آيا مي توان عمل جراحي لابياپلاستي را بر روي ديواره بزرگ واژن انجام داد؟

دکتر دين لابيا را به لاله گوش تشبيه مي کند: "همانطور که هيچ دو لوب داراي ضخامت ، طول يا رنگ يکسان نيستند ، دو لگن و لابيا نيز يکسان نيستند." (براي شواهد بصري در اين باره ، او توصيه مي کند از کتابخانه Labia و ديوار بزرگ واژن ديدن کنيد). اگر يا اگر لب هاي کسي بيش از حد طولاني باشد ، مي توان لابياپلاستي را انجام داد.

 

عوارض لابياپلاستي چيست؟

لابيا پلاستي همانند بيشتر جراحي ها، عوارض طبيعي دارد که در مدت کوتاهي حتما بهبود پيدا مي کند. يکي از شايع ترين عوارض اين است که  تورمي در محل جراحي ديده خواهد شد . از آنجا که واژن داراي بافت هاي متعددي  و  همچنين غدد لنفاوي و عصبي فراواني مي باشد در اثر جراحي آسيب بسيار کمي به رگ ها و بافت هاي اين ناحيه وارد خواهد شد که درآخرباعث تورم در واژن مي شود. گاهي اوقات مدت زمان بهبودي براي اين تورم واژن تا حدودا سي روز طول خواهد داشت  که اصلا و به هيچ وجه جاي نگراني نيست و از بين خواهد رفت.

 



:: برچسب‌ها: نقايص مادرزادي ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

چرا پوست اضافي در اطراف مقعد من وجود دارد؟

برچسب هاي پوست مقعد چين هاي اضافي پوستي است که در اطراف دهانه مقعد ظاهر مي شود. آنها بسيار شايع هستند و مي توانند به بسياري از بيماري هاي آنورکتال مرتبط باشند ، بواسير (برچسب هاي پوستي بواسير) و شکاف هاي مقعدي (برچسب هاي نگهبان) شايع ترين علل هستند.

 

عوامل اجتماعي که منجر به ايجاد گوشت اضافه مي شوند

از عوامل اجتماعي که در ايجاد اين عارضه نقش دارد، رابطه از راه مقعد مي باشد. در صورتي که رابطه منجر به پارگي يا ايجاد خراش در مقعد شود در هنگام جوش خوردن امکان آوردن گوشت اضافه در اين ناحيه وجود دارد.

 

گوشت اضافه مقعد

 

راه هاي درمان گوشت اضافه

سوزاندن ضايعه همراه با ليزر

انجماد ضايعه همراه با نيتروژن مايع

بريدن گوشت اضافه با استفاده از تيغ و بي حسي

لازم به ذکر است که با تشکيل گوشت اضافه مقعد پماد ديگر بر آن اثري ندارد و بايد برداشته شود. دارو ها نيز جز تسکين درد تاثيري ندارند. بهترين راه براي جلوگيري از بزرگ تر شدن زائده پيشگيري از ابتلا به يبوست است.

 

چگونه پوست اضافي اطراف مقعدم را از بين ببرم؟

در طي چند روز اکثر برچسب ها از بين مي روند. اين روش به عنوان سرما درماني شناخته مي شود. يا ممکن است يک دکتر با استفاده از ليزر بافت را از بين ببرد و باعث کند شدن برچسب پوست شود. برخي از برچسب هاي پوستي را مي توان با قيچي جراحي با دقت برش داد ، اما برچسب هاي بزرگتر ممکن است به پيچيدگي و بخيه هاي بيشتري نياز داشته باشند.

 

درمان خانگي

با مصرف موارد زير نمي توان بهبودي کامل را بدست آورد ولي در صورت وجود درد و خونريزي، علائم کاهش يافته و سرعت روند بهبودي افزايش مي يابد.

 

سير

آب تربچه

چاي سبز

روغن زيتون

انجير خشک

روغن سياه دانه

 

توده perianal چيست؟

شرح. تومورهاي پريانال ، تومورهايي هستند که روي مقعد يا نزديک آن قرار مي گيرند. سگها داراي چندين نوع غده در اطراف مقعد هستند. مقداري از مواد توليدي آنها در کيسه هاي مقعدي ذخيره مي شود که دو کيسه کوچک است که در کنار و کمي زير مقعد قرار دارد.

 

آيا برچسب هاي پوست مقعد مي توانند به خودي خود برطرف شوند؟

بهترين درمان براي برچسب هاي پوست مقعدي و بواسير

 

برچسب هاي پوست به خودي خود از بين نمي روند. از آنجا که بي ضرر هستند ، تا زماني که خارش و ناخوشايند نشوند ، درمان غيرضروري است. مي توانيد با خيال راحت توسط پزشک مقعد لس آنجلس برطرف کنيد.

 

افتادگي رکتوم چيست؟

پرولاپس رکتوم زماني اتفاق مي افتد که راست روده (آخرين قسمت روده بزرگ) از موقعيت طبيعي خود در ناحيه لگن بيفتد و از طريق مقعد خارج شود. (کلمه "افتادگي" به معني افتادن يا لغزش قسمت بدن از حالت معمول آن است.)

 

توده اطراف مقعد من چيست؟

بواسير هنگام متورم شدن رگ هاي خوني مقعد اتفاق مي افتد. فشار براي دفع مدفوع يا يبوست اغلب دلايل بواسير است. هنگامي که بواسير داريد ، ممکن است يک توده در نزديکي مقعد خود احساس کنيد. درد ممکن است هنگام نشستن کسل کننده باشد اما شديد باشد.

 

آيا بواسير است يا برچسب پوستي؟

پس از بهبود بواسير خارجي يا عقب نشيني ترومبوز / لخته خون در بدن ، ممکن است يک برچسب پوست باقي بماند. مقعد ناحيه اي محکم نگه داشته شده و پوست پوشاننده بواسير پس از از بين رفتن بواسير تمايل دارد که کشيده بماند. برچسب هاي پوست تکه هاي پوستي بدون درد ، کوچک و تقريبا "نيشگون گرفته است.

 



:: برچسب‌ها: نيتروژن مايع ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

بسياري از خانم ها در دوران بارداري و زايمان دچار بواسير مي شوند. اگر سابقه خانوادگي داشته باشيد ، غالباً در حين حركات روده اي فشار وارد كنيد يا يبوست طولاني مدت (مزمن) يا اسهال داشته باشيد ، ممكن است بواسير بوئيروئيد شويد. علائم ممكن است شامل خون در مدفوع ، درد در اطراف مقعد يا خارش باشد.


 بواسير در زنان


دلايل ابتلا به بواسير در زنان

  • بارداري
  •  تحرك كم
  •  چاقي بيش از حد
  •  اسهال يا يبوست مزمن
  •  رابطه جنسي از راه مقعد
  • زور زدن هنگام اجابت مزاج
  • سابقه خانوادگي در ابتلا به بواسير
  • استفاده از رژيم هاي غذايي كم فيبر
  • نشستن يا ايستادن هاي طولاني مدت
  • بلند كردن و جا به جايي اشياي سنگين
  • پوشيدن لباس هاي خيلي تنگ يا خيلي سفت و فشار آوردن به ناحيه كمر به پايين

 


بواسير از نظر زن چگونه است؟

بواسير ترومبوز دار به صورت يك توده در لبه مقعد ظاهر شده و از مقعد بيرون زده و به دليل لخته شدن خون موجود در رگ متورم ، به رنگ مايل به آبي تيره خواهد بود. بواسير غير ترومبوز دار به صورت يك توده لاستيكي ظاهر مي شود. اغلب بيش از يك بواسير متورم به طور همزمان ظاهر مي شود.


آيا بواسير به خودي خود از بين مي رود؟

علائم بواسير معمولاً خود به خود از بين مي روند. برنامه درماني پزشك شما به شدت علائم شما بستگي خواهد داشت. درمانهاي خانگي. تغيير ساده سبك زندگي اغلب مي تواند علائم خفيف بواسير را در طي 2 تا 7 روز تسكين دهد.


چرا ناگهان بواسير مي شوم؟

شايعترين علت بواسير ، فشارهاي مكرر در حين دفع مدفوع است. اين امر اغلب به دليل موارد شديد يبوست يا اسهال ايجاد مي شود. فشار آوردن مانع از جريان خون در منطقه و خارج شدن آن مي شود. اين منجر به جمع شدن خون و بزرگ شدن رگهاي آن منطقه مي شود.


آيا بواسير مي تواند نشانه موارد جدي باشد؟

بواسير معمول است و معمولاً خيلي جدي نيست. آنها اغلب با درمان هاي خانگي قابل درمان هستند و حتي ممكن است نيازي به مراجعه به پزشك نباشد. اما برخي از علائم بواسير ، به ويژه خونريزي مقعدي ، ممكن است به علت بيماري هاي ديگر ايجاد شود ، برخي از آنها جدي هستند ، مانند سرطان روده بزرگ.


چه زماني بايد نگران بواسير باشم؟

در اين موارد مهم است كه به پزشك مراجعه كنيد: شما در ناحيه مقعد خود احساس ناراحتي مي كنيد يا در حين حركات روده خونريزي داريد. شما بواسير داريد كه پس از يك هفته مراقبت از خود بهبود نمي يابد. خونريزي مقعدي زيادي داريد و احساس سرگيجه يا سبكي سر مي كنيد.


پيشگيري از بروز و عود كردن بواسير در زنان

اضافه كردن غذاهاي غني از فيبر، به عنوان مثال سبزيجاتي مانند گل كلم و هويج، ميوه جاتي مانند گلابي، آلبالو، گيلاس و انگور و غلاتي مانند لوبيا، عدس و باقلا به رژيم غذايي به پاك كردن دستگاه گوارش كمك مي كند و همچنين نوشيدن آب يا مايعات بيشتر (حداقل 8 تا 10 ليوان آب در روز) نيز از بروز يبوست و بواسير در زنان جلوگيري مي كند.استفاده از فيبرهاي آماده براي جلوگيري از يبوست و نفخ. بهتر است به تدريج مقدار مصرف اين فيبرها را افزايش داد و در ضمن حتماً آب به ميزان كافي مصرف كرد. در غير اين صورت خود اين مواد موجب يبوست خواهند شد.فعاليت بدني مناسب و منظم در جلوگيري از يبوست و نيز بهبود خونرساني بافت‌ ها و فعاليت مناسب عروق بسيار حائز اهميت است. ساده‌ترين روش براي اين منظور پياده‌ روي نسبتاً تند حداقل 3 تا 4 بار در هفته و هر بار به مدت حداقل نيم ساعت است. از فعاليت‌هاي بدني سنگين كه با زور زدن همراه هستند مثل وزنه برداري بايد خودداري كرد.تا جاي ممكن بايد از نشستن و ايستادن طولاني مدت خودداري شود و هر نيم ساعت نيم ساعت حركت كرده و عضلات را منقبض كرد.در هنگام اجابت مزاج زور زيادي نبايد زد و به محض احساس اجابت مزاج، نبايد آن را به تأخير انداخت.از پوشيدن لباس هاي خيلي تنگ و سفت و بستن كمربند بايد تا حد امكان خودداري كرد.در صورت چاقي، بايد وزن خود را به طور معقول كاهش داد.


بواسير چه مدت بايد ادامه داشته باشد؟

مدت مشخصي براي بواسير وجود ندارد. بواسير كوچك ممكن است در طي چند روز بدون هيچ گونه درماني برطرف شود. بهبود بواسير بزرگ و خارجي ممكن است طولاني تر شود و باعث درد و ناراحتي قابل توجهي شود. اگر بواسير طي چند روز برطرف نشد ، بهتر است براي درمان به پزشك مراجعه كنيد.


هنگام بواسير چگونه بايد بخوابيد؟

دراز كشيدن. دراز كشيدن با بالش زير زانو ، فشار كانال مقعدي را برطرف مي كند و از كاهش وزن شكم بر روي كف لگن مي كاهد. بواسير به دليل فشار ناشي از نشستن و ايستادن طولاني مدت اغلب در اواخر روز دردناك تر مي شود.


آيا مدفوع با بواسير درد مي كند؟

اگر بواسير شما لخته خون ايجاد كند ، هنگام مدفوع ، نشستن يا راه رفتن مي توانيد درد داشته باشيد. اگر بواسير باعث حركات روده اي دردناك شما مي شود ، ممكن است دچار اين موارد شويد: خونريزي حين حركات روده يا مقدار كمي خون قرمز روشن روي بافت توالت يا توالت. خارش يا تحريك در اطراف مقعد شما.


آيا بواسير دائمي است؟

گاهي اوقات ، بواسير داخلي مي تواند از دهانه مقعد عبور كند. اين به عنوان بواسير پرولاپس يا بيرون زده شناخته مي شود. گاهي اوقات اين رگهاي متورم به طور موقت افتاده باقي مي مانند. در موارد ديگر ، آنها دائمي مي شوند.


ورزش هاي خوب براي بواسير

 
به ويژه افزايش جريان خون ، رساندن مواد مغذي مفيد و اكسيژن به منطقه آسيب ديده را تقويت مي كند. ورزش هايي كه به طور كلي براي مديريت و پيشگيري از بواسير ايمن و موثر تلقي مي شوند عبارتند از: پياده روي و ساير بيماري هاي قلبي عروقي



:: برچسب‌ها: ايستادن هاي طولاني مدت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

يبوست چيست؟

يبوست حرکات مداوم مدفوع يا دفع مشکل مدفوع است که براي چندين هفته ادامه دارد حرکات روده کمتر از حد معمول است (کمتر از سه بار در هفته).

دفع مدفوع دشوار ، دردناک ، مدت زمان طولاني طول مي کشد و احساس ناقص بودن مي کند. مدفوع مانند گلوله است - کوچک ، خشک و سخت ،و اغلب به رنگ قهوه اي بسيار تيره است. شکم ممکن است متورم و ناراحت کننده باشد. اگر يبوست داشته باشد مدتي است که وجود دارد ، ممکن است خونريزي در هنگام مدفوع وجود داشته باشد. يبوست مي تواند منجر به ايجاد توده ها (بواسير) يا پارگي در مقعد (شکاف هاي مقعدي).

 

يبوست يا خشکي مزاج

 

چه عواملي باعث يبوست مي شود؟

  • يبوست معمولاً هنگامي اتفاق مي افتد که فضولات يا مدفوع به کندي از طريق دستگاه گوارش حرکت مي کنند.
  • اين امر به دليل کمبود گرما و رطوبت باعث سفت و خشک شدن زباله ها مي شود.
  • عوامل خطر شامل عادات غذايي نادرست است ، به ويژه در مواردي که فيبر کافي (ماده خام) ندارد در سبزيجات و ميوه وجود دارد. و به اندازه کافي آب نمي نوشيد.
  • کمبود ورزش ممکن است باعث يبوست شود
  • بدتر عادت هاي بد روده ، مانند ناديده گرفتن نداي طبيعت مي تواند منجر به يبوست شود.
  • استفاده مکرر از داروهاي خاص مانند برخي از داروهاي مسکن ، آنتي اسيدها ، داروهاي ضد آلرژي نيز مي توانند منجر به يبوست شوند

 

توصيه‌هاي تغذيه‌اي براي کاهش يبوست:

روزانه10-8 ليوان مايعات مصرف کنيد مثلاً هريک ساعت يکبار 1 ليوان آب بخوريد. آلو يا آب آلوي گرم ملين است. ساير ميوه‌هاي ملين شامل:انجير،انگور، هندوانه، توت فرنگي، گلابي، زردآلو، زيتون، هلو، آب سيب، کيوي و … . به، سيب و موز نخوريد. رژيم غذايي شما بايد پرهيز باشد، براي اين منظور نان و غلات سبوسدار و حبوبات و ميوه و سبزي مصرف کنيد. مي‌توانيد روزانه 1قاشق مرباخوري سبوس برنج همراه باآب بخوريد .(رژيم پرفيبردربيماراني که پوست آنها به علت اختلالات نورولوژيک مي‌باشد نمي‌تواند موثر باشد) روزانه حداقل 5واحد ميوه و سبزي تازه مصرف کنيد. پسيليوم (اسفرزه) يک ملين حجم دهنده مدفوع است که آب موجود در روده را جذب کرده و سبب افزايش حجم مدفوع و دفع آن مي‌شود. بايد همراه با مقادير زيادي آب يا مايعات خورده شود (به ازاي هر قاشق چايخوري 240سي سي يا1ليوان مايعات بخوريد). روغن کرچک به دفع کمک مي‌کند ولي استفاده آن در بلند مدت سبب کاهش جذب کلسيم و ويتامين‌هاي محلول در چربي مثل A,D،E,K مي‌شود. سنا، دانه کتان، شنبليله، ريواس براي يبوست توصيه مي‌شود (سنا بيشتر از 2 بار در هفته توصيه نمي‌شود.) نعناع و چاي بابونه سبب کاهش علايم يبوست مي‌شود. چاي زياد پر رنگ نخوريد. در مدتي که يبوست داريد ماست نخوريد و به جاي آن شير بخوريد. مرزه و دارچين استفاده نکنيد. بيشتر غذاهايي که با نان سبوسدار خورده مي‌شود مصرف کنيد و کمتر برنج بخوريد. از استرس و اضطراب خود بکاهيد. حتماً فعاليت بدني داشته باشيد روزانه حداقل 30 دقيقه پياده روي کنيد. برقراري نظم براي دفع داشته باشيد وبه محض احساس دفع اجابت مزاج انجام گيرد.

 

بهبود روال توالت خود

در يک زمان و مکان منظم نگه داريد و زمان زيادي براي استفاده از توالت به خود اختصاص دهيد.

 

براي راحت تر کردن منجمد کردن ، سعي کنيد هنگام رفتن به توالت پا را روي مدفوع کم قرار دهيد. در صورت امکان زانوهاي خود را بالاتر از باسن خود قرار دهيد.

 

يک داروساز مي تواند به يبوست کمک کند

اگر رژيم غذايي و تغيير در زندگي کمکي نمي کند با داروساز صحبت کنيد.

 

آنها مي توانند ملين مناسبي را پيشنهاد دهند. اينها داروهايي هستند که به شما کمک مي کنند تا به طور منظم عمل کنيد.

 

بيشتر ملين ها در عرض 3 روز کار مي کنند. فقط بايد براي مدت کوتاهي استفاده شوند.

 

آيا يبوست مزمن مي تواند باعث اجابت مزاج شود؟

يبوست مزمن همچنين ممکن است باعث فشار بيش از حد افراد به منظور دفع مدفوع شود. درمان يبوست مزمن تا حدودي به علت اصلي بستگي دارد. با اين حال ، در بعضي موارد ، هرگز علتي پيدا نمي شود.

 

درمان دارويي يبوست

پودر پسيليوم ساده ترين و کم عاضه ترين داروي رفع يبوست است که به صورت فيبر عمل کرده و مي تواند در دوره بارداري نيز استفاده شود.

 

دسته دوم داروهايي هستند که با خاصيت اسمزي باعث نشت آب به روده مي شوند، مثل شربت منيزيم و لاکتولوز.

 

دسته سوم داروهاي محرک روده مثل برگ سنا، بيزاکوديل و روغن کرچک است. اين داروها بهتر است در خط آخر درمان يبوست مصرف شوند.



:: برچسب‌ها: حرکات مداوم مدفوع ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

اسهال آبکي نشانه چيست؟

باکتري هايي که باعث عفونت هاي توليد کننده اسهال مي شوند شامل سالمونلا و E. coli هستند. مواد غذايي و مايعات آلوده منابع مشترک عفونت هاي باکتريايي هستند. ويروس روتاويروس ، نورو ويروس و انواع ديگر گاستروآنتريت ويروسي ، که معمولاً "آنفلوانزاي معده" ناميده مي شود ، از جمله ويروس هايي است که مي تواند باعث اسهال انفجاري شود.

 

تشخيص

پزشک در مورد سوابق پزشکي شما سوال خواهد کرد ، داروهايي را که مصرف مي کنيد مرور مي کند ، معاينه فيزيکي مي کند و ممکن است آزمايشاتي را براي تعيين علت اسهال شما انجام دهد. آزمايشات احتمالي شامل موارد زير است:

 

آزمايش خون. آزمايش کامل شمارش خون مي تواند به شما نشان دهد که چه چيزي باعث اسهال شما شده است.

ازمايش مدفوع. پزشک ممکن است آزمايش مدفوع را براي ديدن اينکه آيا باکتري يا انگلي باعث اسهال شما شده است ، توصيه کند.

سيگموئيدوسکوپي يا کولونوسکوپي انعطاف پذير. با استفاده از يک لوله نازک و روشن که در راست روده شما قرار داده شده است ، پزشک مي تواند داخل روده بزرگ شما را ببيند. اين دستگاه همچنين به ابزاري مجهز است که به پزشک اجازه مي دهد نمونه کوچکي از بافت (بيوپسي) را از روده بزرگ شما خارج کند. سيگموئيدوسکوپي انعطاف پذير نمايي از روده بزرگ پايين را فراهم مي کند ، در حالي که کولونوسکوپي به دکتر اجازه مي دهد کل روده بزرگ را ببيند.

اسهال آبکي

رفتار

بيشتر موارد اسهال در طي چند روز و بدون درمان به خودي خود برطرف مي شوند. اگر بدون موفقيت تغيير شيوه زندگي و درمان هاي خانگي براي اسهال را امتحان کرده ايد ، ممکن است پزشک داروها يا ساير روش هاي درماني را به شما توصيه کند.

 

آنتي بيوتيک ها

آنتي بيوتيک ها ممکن است به درمان اسهال ناشي از باکتري يا انگلي کمک کنند. اگر ويروسي باعث اسهال شما شود ، آنتي بيوتيک ها کمکي نمي کنند.

 

درمان جايگزيني مايعات

پزشک احتمالاً به شما توصيه مي کند مايعات و نمک ها را جايگزين کنيد. براي بيشتر بزرگسالان ، اين به معناي نوشيدن آب ، آب يا آبغوره است. اگر نوشيدن مايعات معده شما را ناراحت مي کند يا باعث استفراغ مي شود ، ممکن است پزشک دريافت مايعات IV را توصيه کند.

 

آب روش خوبي براي جايگزيني مايعات است ، اما حاوي املاح و الکتروليتها نيست - مواد معدني مانند سديم و پتاسيم - که براي عملکرد بدن شما ضروري است. با نوشيدن آب ميوه براي پتاسيم يا خوردن سوپ براي سديم مي توانيد به حفظ سطح الکتروليت خود کمک کنيد. اما برخي از آب ميوه ها مانند آب سيب ممکن است اسهال را بدتر کند.

 

براي کودکان ، براي جلوگيري از کمبود آب بدن يا جايگزيني مايعات از دست رفته ، از پزشک خود در مورد استفاده از محلول آب رساني دهان مانند پدياليت سوال کنيد.

 

اسهال آبکي چه مدت طول مي کشد؟

اسهال حاد مي تواند از 2 روز تا 2 هفته طول بکشد. اين نوع اسهال معمولاً خفيف است و با درمان هاي خانگي بهتر مي شود. از طرف ديگر ، اسهال مزمن ممکن است 4 هفته يا بيشتر طول بکشد. اين به طور معمول يک وضعيت سلامتي زمينه اي را نشان مي دهد ، مانند کوليت اولسراتيو يا سندرم روده تحريک پذير.

 

چه عواملي باعث اسهال آبکي مي شوند؟

اسهال معمولاً علامت عفونت روده (گاستروانتريت) است که مي تواند ناشي از: ويروس - مانند ويروس نورو ويروس يا روتاويروس باشد. باکتريها - مانند کمپيلوباکتر ، کلوستريديوم ديفيسيل (C. ديفيسيل) ، اشريشيا کلي (E

 

چه چيزي اسهال را سريع درمان مي کند؟

يک رژيم غذايي معروف به BRAT نيز ممکن است به سرعت اسهال را برطرف کند. BRAT مخفف موز ، برنج ، سيب سس و نان تست است. اين رژيم غذايي به دليل نرم بودن اين غذاها و همچنين نشاسته بودن و غذاهاي کم فيبر موثر است. اين غذاها داراي اثر الزام آور در دستگاه گوارش هستند تا مدفوع را حجيمتر کند.

 

براي سفت شدن مدفوع چه چيزي مي توانم بخورم؟

موز ، برنج ، سيب و نان تست

 

اين غذاهاي بي خاصيت داراي فيبر کمي هستند ، که به سفت شدن مدفوع و آرامش معده کمک مي کند.

 

غذاهاي نرم که مي توانند به اسهال کمک کنند عبارتند از:

غلات گرم مانند آرد جو دوسر ، خامه گندم ، يا فرني برنج.

موز

سيب سيب

برنج سفيد ساده.

نان يا نان تست

سيب زميني آب پز.

 

 

بهتر است اسهال را قطع کنيد يا آن را رها کنيد؟

ممکن است شنيده باشيد بهتر است به جاي درمان اسهال ، روند خود را ادامه دهيد. اما به جز در موارد معدودي که بايد به پزشک خود مراجعه کنيد (براي اطلاعات بيشتر به "چگونه مي توان تسکين اسهال را پيدا کرد" مراجعه کنيد) ، مي توانيد اسهال خود را در خانه با داروهاي بدون نسخه درمان کنيد.

 

چرا مدفوع من آب دار است و شکمم درد مي کند؟

درد يا گرفتگي شکم ممکن است همراه با اسهال باشد. برخي از علل شايع شامل حساسيت هاي غذايي ، عفونت هاي باکتريايي يا ويروسي و مصرف دارو يا الکل است. همچنين ممکن است در اثر استرس يا شرايط مزمن مانند سندرم روده تحريک پذير (IBS) ايجاد شود.

 

آيا کک براي اسهال مفيد است؟

گفته مي شود که داروي سريع و محبوب - معمولاً به شکل کولا ، گياه زنجبيل يا نوشابه هاي شفاف - با گاز کمي که دارد معده را تسويه مي کند و مايعات و گلوکز حاصل از استفراغ و اسهال آبکي را دوباره پر مي کند.

 

مراقبت هاي لازم در زمان ابتلا به اسهال چيست؟

آبرساني به بدن

استراحت کافي

عدم مصرف غذاهاي سفت و دير هضم

مصرف غذاهاي رقيق و نرم که هضم آسان تري دارند

در صورت ابتلا به اسهال آبکي مصرف هيچ دارويي توصيه نمي شود همچنين با عدم وجود سلول هاي چرکي و گلبول سفيد در آزمايش فرد ، بيمار پس از چند روز با رعايت نکات ذکر شده بهبود مي يابد.



:: برچسب‌ها: سيگموئيدوسکوپي ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

ليزر هموروئيد خارجي

روش ليزر بواسير (LHP) يک روش ليزر جديد براي درمان سرپايي بواسير است که در آن جريان شرياني بواسير بوسيله لخته شدن بواسير با انعقاد ليزر متوقف مي شود.

 

آيا بواسير خارجي مي تواند با ليزر برطرف شود؟

سابقه و هدف: روش ليزر بواسير يک روش ليزر جديد براي درمان سرپايي بواسير است که در آن جريان شرياني بواسير بوسيله انعقاد ليزر با هدايت داپلر متوقف مي شود.

 

آيا براي بواسير خارجي نياز به جراحي است؟

بواسير خارجي يا افتاده مي تواند تحريک شده يا آلوده شود و ممکن است نياز به جراحي داشته باشد. انجمن جراحان روده بزرگ و روده بزرگ آمريكا تخمين مي زند كه كمتر از 10 درصد موارد بواسير نياز به جراحي دارد.

 

ليزر هموروئيد خارجي يا ترومبوزه

 

کدام نوع جراحي بهتر است؟

هموروئيدکتومي جراحي باز پر کاربردترين روش در مديريت جراحي بواسير است. با اين حال ، هموروئيدکتومي با عوارض قابل توجهي از جمله درد ، خونريزي و عفونت زخم همراه است که مي تواند منجر به بستري طولاني مدت در بيمارستان شود

 

آيا لخته خون همراه با بواسير وجود دارد؟

گاهي اوقات ، يک لخته خون در بواسير ايجاد مي شود. به اين حالت بواسير ترومبوز گفته مي شود. با تورم بواسير ترومبوز ، فشار بافت هاي اطراف باعث پارگي و خونريزي آن مي شود. خون ناشي از بواسير ترومبوز شده ، تاريک و لخته است.

 

آيا جراحي بواسير ارزش درد را دارد؟

اگرچه اينها ممکن است آسيب کمتري داشته باشند و عوارض کمتري داشته باشند ، اما جراحي مي تواند انتخاب طولاني مدت بهتري باشد ، خصوصاً اگر بواسير شما بزرگ و بسيار دردناک يا خونريزي داشته باشد. جراحي بواسير در بيشتر مواقع ايمن و موثر است.

 

آيا مي توان بواسير خارجي را ترکيد؟

در صورت ترومبوز شدن بواسير خارجي ممکن است ترکيده شود ، به اين معني که لخته خون در بواسير بوجود آمده است. اگر اين اتفاق بيفتد ، افراد ممکن است يک توده سخت و دردناک در خارج از مقعد خود احساس کنند.

 

بهترين روش براي رفع بواسير چيست؟

هموروئيدکتومي جراحي براي برداشتن بواسير داخلي يا خارجي است که گسترده يا شديد باشد. هموروئيدکتومي جراحي موثرترين درمان بواسير است ، اگرچه با بيشترين ميزان عوارض همراه است.

 

ليزر بواسير خارجي

ليزر هموروئيد خارجي يکي از موثرترين روش هاي جراحي و درمان مي باشد که نقش بسزاي در درمان دارد. در واقع امروزه شايد يکي از راحت ترين نوع جراحي ها جراحي با ليزر باشد. در ذيل به مزاياي ليزر بواسير خارجي مي پردازيم:

 

در چه صورت ليزر هموروئيد ترومبوزه واجب است؟

  • درد بسيار زياد و خارج از تحمل
  • پاره شدن هموروئيد ترومبوزه
  • زخم شدن هموروئيد ترومبوزه
  • مراجعه بيمار در 48 ساعت اوليه بروز بيماري

 

آيا جراحي بواسير با ليزر دردناک است؟

جراحي براي بواسير کوچک داخلي توصيه نمي شود (مگر اينکه بواسير داخلي بزرگ يا بواسير داخلي و خارجي نيز داشته باشيد). ليزرها اغلب به عنوان روشي کم درد و سريع تر براي از بين بردن بواسير تبليغ مي شوند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: لخته شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

فيستول چيست

فيستول مي تواند در هر قسمت از بدن ايجاد شود ، اما بيشتر در دستگاه گوارش ديده مي شود. آنها همچنين مي توانند بين رگهاي خوني و در سيستم ادراري ، توليد مثل و لنفاوي ايجاد شوند. فيستول مي تواند در هر سني رخ دهد يا از بدو تولد وجود داشته باشد (مادرزادي). برخي تهديد کننده زندگي هستند ، برخي ديگر باعث ناراحتي مي شوند ، در حالي که برخي ديگر خوش خيم هستند و شناسايي نمي شوند يا علائم کمي ايجاد مي کنند. ديابتي ها ، افراد داراي سيستم ايمني به خطر افتاده (ايدز ، سرطان) و افرادي که بيماري هاي خاص دستگاه گوارش (بيماري کرون ، بيماري التهابي روده) دارند در معرض خطر ابتلا به فيستول قرار دارند.

فيستول ها بر اساس تعداد دهانه آنها و اينکه آيا دو ارگان داخلي را به هم متصل مي کنند يا از طريق پوست باز مي شوند ، دسته بندي مي شوند. چهار نوع رايج وجود دارد:

  1. فيستول کور فقط از يک انتها باز است.
  2. فيستول هاي کامل يک دهانه داخلي و يک دهانه روي پوست دارند.
  3. فيستول نعل اسب فيستول پيچيده اي است که بيش از يک دهانه در قسمت خارجي بدن دارد.
  4. فيستول ناقص لوله هايي از پوست است که از بيرون باز است اما از داخل بسته است و به هيچ ساختار داخلي متصل نمي شود.

 

فيستول

 

علايم شايع فيستول چيست؟

1. ترشح مداوم

2. تغيير رنگ پوست اطراف مقعد

3. درد به ھنگام اجابت مزاج يا پس از آن

4. وجود يک برجستگي سفت و دردناک به ھنگام لمس

 

درمان

فيستول مقعدي و مقعدي با تخليه چرک در ناحيه آلوده درمان مي شود. به فرد معمولاً آنتي بيوتيک تجويز مي شود تا از عود آبسه جلوگيري کند. اگر اين نتواند فيستول را بهبود بخشد ، ممکن است جراحي لازم باشد.

فيستول روده ابتدا با کاهش التهاب در روده و سپس در صورت لزوم با جراحي درمان مي شود. درمان به ميزان شدت علائمي که فيستول ايجاد مي کند ، به ميزان قابل توجهي متفاوت است. TEF ها هميشه با جراحي درمان مي شوند. فيستول هاي زنان و زايمان نيز بايد با جراحي ترميم شوند. درمان فيستول شرياني به اندازه و محل فيستول بستگي دارد و معمولاً شامل جراحي است.

 

فيستول ها چقدر مشترک هستند؟

سازمان بهداشت جهاني (WHO) تخمين مي زند که هر ساله 50،000-100،000 مورد جديد فيستول وجود دارد. در مکانهايي مانند آفريقا ، فيستولهاي زايمان اغلب به دليل عدم مراقبت از زنان و زايمان ، رفع نمي شوند. خوشبختانه در ايالات متحده ، فيستول ها اغلب زود تشخيص داده مي شوند و به طور مناسب از آنها مراقبت مي شود.

 

پيشگيري بهترين روش درماني است. حفظ عادت غذايي مناسب راهي عالي براي حفظ بافت سالم و دفع فيستول است. علاوه بر اين ، پرهيز از استعمال دخانيات براي تقويت بهبود فيستول مهم است.

 

علائم فيستول چيست؟

درد و تحريک از علائم رايج بسياري از فيستول ها است. ممکن است درد و تورم در اطراف مقعد ، اندام تناسلي يا ناحيه بين دستگاه تناسلي و مقعد (پرينه) را تجربه کنيد. فيستول مقعدي ممکن است باعث درد هنگام حرکات روده شود. فيستول هاي واژن ممکن است باعث درد هنگام مقاربت جنسي شوند.

 

چگونه فيستول را آزمايش مي کنيد؟

آزمايشات تصويربرداري معمول شامل: اشعه ايکس از راست روده ، مجاري ادرار و دستگاه تناسلي است. براي اينکه فيستول هاي احتمالي در اشعه ايکس قابل مشاهده باشد ، بايد تزريق يا انما از ماده حاجب (مانند باريم يا يد راديواکتيو) انجام دهيد. سي تي اسکن يا MRI. سونوگرافي از مقعد يا واژن.



:: برچسب‌ها: آنتي بيوتيک ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

آشنايي با زگيل تناسلي در دختران باکره

زگيل تناسلي در دختران باکره يک گونه عارضه ويروسي است که امکان دارد در پي يک رابطه جنسي ناقص و يا شوخي هاي جنسي در دختران بوجود بيايد. ناگفته نماند که اين زگيل تناسلي احتمالا به وسيله استخر، توالت فرنگي، استفاده از لباس زير هاي ديگران و يا به وسيله بازيچه جنسي مشترک به وجود مي آيند. اين عارضه زوائد پوستي ريز در پوست يا مخاط در پيرامون نواحي تناسلي بوجود مي آيند که بدون هيچ درد يا خارش موضعي است.

 

آيا همه زگيل هاي تناسلي از راه جنسي منتقل مي شوند؟

زگيل هاي تناسلي يکي از رايج ترين انواع عفونت هاي مقاربتي است. تقريباً همه افراد فعال جنسي در برخي از مراحل زندگي خود حداقل به يك نوع ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) ، ويروسي كه باعث زگيل هاي تناسلي مي شود ، آلوده مي شوند.

 

زگيل هاي تناسلي بر بافت هاي مرطوب ناحيه تناسلي تأثير مي گذارد. آنها مي توانند مانند برجستگي هاي کوچک و گوشتي به نظر برسند و يا ظاهري شبيه گل کلم دارند. در بسياري از موارد ، زگيل ها براي ديده شدن بسيار کوچک هستند.

 

برخي از سويه هاي HPV دستگاه تناسلي مي توانند باعث ايجاد زگيل تناسلي شوند ، در حالي که برخي ديگر مي توانند باعث سرطان شوند. واکسن ها مي توانند به محافظت در برابر برخي از گونه هاي HPV دستگاه تناسلي کمک کنند.

 

زگيل تناسلي همچنين مي تواند در دهان يا گلو شخصي که با فرد آلوده تماس جنسي دهاني داشته است ايجاد شود.

 

زگيل تناسلي در دختران باکره

 

علائم و نشانه هاي زگيل هاي تناسلي عبارتند از:

  • تورم هاي کوچک ، گوشتي ، قهوه اي يا صورتي در ناحيه تناسلي شما
  • شکلي شبيه گل کلم ناشي از چندين زگيل نزديک به هم
  • خارش يا ناراحتي در ناحيه تناسلي شما
  • خونريزي همراه با مقاربت

زگيل هاي تناسلي مي توانند آنقدر ريز و صاف باشند که ديده نشوند. اما به ندرت ، زگيل هاي تناسلي در کسي که داراي سيستم ايمني سرکوب شده است ، مي تواند به خوشه هاي بزرگ تبديل شود.

 

عوامل خطر

بيشتر افرادي که از نظر جنسي فعال هستند ، مدتي به HPV دستگاه تناسلي آلوده مي شوند. عواملي که مي توانند خطر ابتلا به شما را افزايش دهند عبارتند از:

  • داشتن رابطه جنسي محافظت نشده با چندين شريک
  • داشتن عفونت مقاربتي ديگر
  • داشتن رابطه با شريکي که سابقه جنسي او را نمي دانيد
  • در سن جواني فعاليت جنسي کنيد
  • داشتن سيستم ايمني به خطر افتاده ، مانند اچ آي وي يا داروهاي پيوند اعضا

 

علل

ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) باعث ايجاد زگيل مي شود. بيش از 40 سويه HPV وجود دارد که بر ناحيه تناسلي تأثير مي گذارد.

زگيل هاي تناسلي تقريباً هميشه از طريق تماس جنسي پخش مي شوند. براي انتقال عفونت به شريک جنسي لازم نيست که زگيل هاي شما ديده شود.

 

روش درمان زگيل تناسلي در دختران باکره

 آيا روشي براي درمان زگيل تناسلي در دختران باکره وجود دارد؟ اين عارضه در دختران باکره اگر بسيار ريز باشد و سيستم ايمني بدن شخص کارکرد مطلوبي داشته باشد بدون هيچ معالجه اي يا رجوع به پزشک بعد از مدت زمان کمي خود به خود از بين مي رود ولي همانطور که اين عارضه مي تواند بدخيم باشد بايستي به دنبال معالجه و پي جويي بود. امکان برگشت زگيل تناسلي در زنان خيلي زياد است.

 

براي اين بيماري هنوز هيچ درمان قطعي پيدا نشده است و براي رفع اين عارضه هيچ گونه شيوه دائمي و قطعي وجود ندارد؛ اما بيشتر چرک هاي HPV در حقيقت با گذشت زمان و به وسيله سيستم ايمني بدن از بين مي روند. چرکي که کارآ نمي باشد امکان دارد زماني که دستگاه ايمني شخص به علت درمان بيماري هايي نظير سرطان ضعيف مي شود به شکل فعال در آيد.

 

شيوه هاي درمان زگيل تناسلي در دختران باکره و زگيل تناسلي در زنان بوسيله پزشک و با ملاحظه به مکان درگير شده و ميزان زوائد مشخص مي شود. با توجه به عقيده پزشک امکان دارد از داروهاي موضعي مانند پودوفيلين يا ديگر شيوه ها نظير ليزر زگيل تناسلي، نيتروژن مايع و… استفاده شود.

 

درمان زگيل تناسلي در زنان و دختران باکره اگر قصد بارداري يا ازدواج داشته باشند بسيار مهم است. زيرا موجب گسترش ويروس و ابتلا به بيماري هاي خطرناک مي شود.

 

سابقه زگيل تناسلي چيست؟

بررسي اجمالي. تقريباً همه افراد فعال جنسي در برخي از مراحل زندگي خود حداقل به يك نوع ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) ، ويروسي كه باعث زگيل هاي تناسلي مي شود ، آلوده مي شوند. زنان تا حدودي بيشتر از مردان در معرض زگيل تناسلي قرار دارند. همانطور که از نام آن مشخص است ، زگيل هاي تناسلي بر بافت هاي مرطوب ناحيه تناسلي تأثير مي گذارند.

 

اگر HPV داريد مي توانيد زگيل تناسلي بگيريد؟

براي تعيين آلودگي فردي به HPV نمي توانيد به حضور بصري زگيل هاي تناسلي اعتماد کنيد. در بعضي موارد ، زگيل هاي تناسلي هرگز ظاهر نمي شوند يا سالها پس از ابتلا به ويروس مي توانند ظاهر شوند. محل زگيل هاي تناسلي هميشه با مناطق تماس جنسي مطابقت ندارد.

 

 

 



:: برچسب‌ها: ويروس پاپيلوماي انساني ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

بواسير چيست؟

بواسير ، که به آن شمع نيز گفته مي شود ، ساختارهاي عروقي در کانال مقعد است. در حالت طبيعي خود ، آنها بالشتک هايي هستند که به کنترل مدفوع کمک مي کنند. آنها در صورت تورم يا التهاب به يک بيماري تبديل مي شوند. اصطلاح غير مجاز "بواسير" اغلب براي اشاره به بيماري استفاده مي شود.

 

بواسير داخلي چگونه تشخيص داده مي شود؟

بواسير داخلي ممکن است با معاينه فيزيکي تشخيص داده نشود. حتي با معاينه ديجيتال مقعدي نيز ممکن است احساس نشوند. هنگامي که متخصص مراقبت هاي بهداشتي مقعد را معاينه مي کند ، بواسير داخلي و خارجي افتاده قابل مشاهده است. بواسير خارجي ترومبوز شده را مي توان فقط با مشاهده آن تشخيص داد.

 

بواسير چيست؟

 

عوارض بواسير چيست؟

عوارض بواسير نادر است ، اما مي تواند شامل موارد زير باشد: 1 لخته خون در وريد متورم. 2 خونريزي 3 کم خوني فقر آهن ناشي از از دست دادن خون.

 

درجه بندي هموروئيد بر اساس شدت

درجه هاي بواسير بر اساس موقعيت و بيرون زدگي از مقعد مشخص مي شود.

 

هر چه ميزان بيرون زدگي بشتر باشد در نتيجه شدت آن بيشتر خواهد بود. شناسايي درجه و شدت هموروئيد در طي فرايند درمان اين بيماري از الزامات مي باشد.

 

بواسير درجه اول

 

بواسير درجه يک که داخلي نيز شناخته مي شود که خارج از مقعد مشاهده نمي شود.

 

بواسير درجه دوم

 

در درجه دو، بواسير پس از اتمام دفع به درون مقعد باز مي گردد.

 

بواسير درجه سوم

 

در درجه سه، بواسير به هنگام دفع بيرون مي آيد و پس از اتمام دفع به داخل مقعد باز ميگردد.

 

بواسير درجه چهارم

 

در اين درجه از بواسير که از همه شديد تر است، به طور کلي بواسير در خارج از مقعد مشاهده مي شود.

 

علل

رگهاي اطراف مقعد شما تحت فشار تمايل به کشش دارند و ممکن است برجسته يا متورم شوند. بواسير چيست مي تواند از افزايش فشار در راست روده تحتاني ايجاد شود:

 

  • فشار آوردن هنگام حرکات روده
  • مدت طولاني نشستن روي توالت
  • اسهال مزمن يا يبوست
  • چاق بودن
  • باردار بودن
  • داشتن رابطه مقعدي
  • رژيم غذايي کم فيبر
  • بلند کردن منظم سنگين

 

عوامل خطر

با افزايش سن ، خطر بواسير افزايش مي يابد. به اين دليل که بافت هايي که از رگهاي راست روده و مقعد شما پشتيباني مي کنند ، مي توانند ضعيف و کشيده شوند. اين اتفاق مي تواند در زمان بارداري نيز رخ دهد ، زيرا وزن کودک باعث فشار به ناحيه مقعد مي شود.



:: برچسب‌ها: رگهاي اطراف مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

ليزر شقاق

درمان شقاق با ليزر، از لحظه ورود به علم پزشکي بسيار با استقبال روبرو شد و اکثرا بر اين باورند که، از ديگر روش هاي سنتي در درمان شقاق، بهتر است و با سرعت،شروع به رشد کرد. اين روش توسط تابيدن اشعه هاي نور ليزر و به همراه وسيله اي به نام فيبر نوري انجام مي شود.

 

تا چندين سال پيش بهترين و مطمئن ترين روش براي درمان شقاق، عمل هاي جراحي بوده که اکثرا با هزينه هاي بالا و طاقت فرسا همراه بوده ولي با توجه به پيشرفت علم و تکنولوژي در دنياي پزشکي، روش هاي بهتري از جمله روش درمان با ليزر پديد آمد که هم تاثير گذاري بيشتري دارد و هم عوارض آن خيلي کمتر از ساير روش ها است.

 

اين روش تحت بيهوشي GA / LA انجام مي شود ، با استفاده از ليزر شقاق بافت آسيب شناختي شکاف مقعدي تبخير مي شود. برداشتن شقاق با ليزر داراي اثرات عالي است. اين مدرن ترين تکنيکي است که براي درمان شقاق استفاده مي شود. SPHINCTEROTOMY LASER LATERAL جايگزين مناسبي براي ساير روش ها است.

 

ليزر شقاق

 

مزاياي درمان ليزر فيشور نسبت به روشهاي جراحي سنتي

 

بي اختياري

بزرگترين نگراني يک بيمار بعد از درمان معمول جراحي ، بي اختياري است. همانطور که قبلاً گفته شد ، جراحي شامل بريدگي يا برش است ، بنابراين خطر زيادي براي آسيب رساندن به عضلات اسفنکتر مقعد وجود دارد. در نتيجه ، بيماران ممکن است از بي اختياري مدفوع يا بي اختياري گاز رنج ببرند.

 

در بي اختياري مدفوع ، فرد کنترل ترشح مدفوع از راست روده را از دست داد. او نمي تواند مدتي مدفوع را نگه دارد. به همين ترتيب ، در بي اختياري گاز ، آسيب به عضله اسفنکتر ممکن است منجر به از دست دادن کنترل عبور گاز شود.

 

با اين حال ، در ليزر درماني ، پزشک بدون هيچ گونه بريدگي يا آسيب به عضلات اسفنکتر مقعدي مديريت مي کند. احتمال بي اختياري بعد از فرآيند را کاهش مي دهد.

 

عفونت

طبق آمار ، موارد ناچيز ابتلا به عفونت پس از ليزر درماني وجود دارد زيرا هيچ برشي يا برشي در اين روند وجود ندارد. بنابراين ، اکنون بيشتر پزشکان تمرکز خود را به سمت ليزر درماني معطوف کرده اند.

 

عود

بدون شک ، درد شکاف براي يک فرد غير قابل تحمل است ، و هيچ کس هرگز نمي خواهد دوباره با آن روبرو شود. بنابراين ، فرد نياز به يک راه حل دائمي براي شکاف هاي مقعدي دارد. در ليزر درماني ، از مقدار کنترل شده انرژي ليزر براي بسته شدن پارگي يا برش استفاده مي شود ، در اکثر موارد بيماران پس از درمان هرگز از درد شکاف مقعدي رنج نمي برند.

 

بهبود سريعتر

اين يکي از رايج ترين دلايل انتخاب ليزر درماني است. همانطور که در عصر امروز وجود دارد ، براي يک فرد کارگر ماه ها استراحت در خانه بسيار دشوار است ، بنابراين همه افراد ليزر درماني را ترجيح مي دهند تا از بهبود سريعتر استفاده کنند. پس از 3-4 روز درمان ، مي توانيد به راحتي کارهاي روزمره خود را ادامه دهيد.

 

بدون محدوديت رژيم غذايي

از آنجا که در ليزر درماني هيچ بخيه يا خونريزي وجود ندارد ، بيمار آزاد است که به برنامه رژيم روزانه خود برگردد.

 

درد بعد از عمل

در بيشتر موارد درمان معمول جراحي ، بيماران نياز به تحمل درد زيادي پس از عمل براي چندين روز دارند. با اين حال ، بيماراني که تحت ليزر درماني قرار مي گيرند ، نيازي به درد پس از عمل بيش از 2-3 روز ندارند. بنابراين ، تمام کساني که از شکاف مقعدي رنج مي برند بايد در اسرع وقت با جراح ليزر تماس بگيرند تا از عوارض ناشي از درمان جلوگيري کنند.

 

نحوه درمان شقاق در ليزر شفا

جهت تجويز نوع درمان ابتدا بايستي بيمار توسط پزشک معاينه شود، در صورتي که بيماري زياد پيشرفته نباشد از درمان هاي خانگي يا دارويي استفاده مي شود ولي در صورتي که علائم نشان دهنده پيشرفت بيماري و خطرناک بودن را داشته باشد با ليزر درمان خواهد شد. که ليزر به صورت سرپايي بوده و بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام مي شود.

درمان شقاق با ليزر تا حدودي بدون درد و خونريزي هست و اگر هم درد و خونريزي داشته باشد بسيار بسيار کمتر از جراحي سنتي مي باشد و بيمار ترس جراحي را اصلا ندارد از ديگر مزيت هاي ليزر مي توان به عدم ماندگاري جاي اسکار ها و عدم نياز به بستري در بيمارستان و هزينه کمتر آن نسبت به جراحي سنتي اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: اشعه هاي نور ليزر ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

شياف آنتي هموروئيد 

شياف هايي با عملکرد ضد التهابي. در صورت وجود التهاب بواسير ، استفاده از شياف هاي سرکوب کننده التهاب توصيه مي شود. شيافهاي ايبوپروفن (نورافن) ، ديکلوفناک و ايکتيول که بيشتر در بين آنها استفاده مي شود.

 

آيا شياف هاي جايگزيني براي بواسير وجود دارد؟

علاوه بر شياف هاي دارويي OTC و نسخه اي ، مي توانيد شياف هاي جايگزين نيز بسازيد و استفاده کنيد. اينها براي راحتي و تسکين طراحي شده اند ، اما مواد موثري براي کاهش تورم ، تحريک و درد ندارند. از شياف هاي روغن نارگيل مي توان به همراه بواسير استفاده کرد.

 

شياف آنتي هموروئيد يا ايپروئيد

 

شياف هموروئيد چيست؟

شياف هموروئيد داروهايي است که از طريق مقعد براي تسکين درد ، خارش و سوزش مصرف مي شود. آنها حرکات آسان روده را تسهيل مي کنند. شياف ها به شکل گلوله هستند و از موادي ساخته شده اند که در دماي اتاق جامد باقي مي مانند ، اما در دماي بدن ذوب مي شوند.

 

تعريف شياف هاي بواسير

شياف بواسير در درجه اول براي درمان بواسير داخلي استفاده مي شود اما در درمان بواسير خارجي نيز مثر است. آنها براي رفع تحريک و التهاب همراه با بواسير کار مي کنند. اگر مي خواهيد از شر آنها خلاص شويد ، بايد به راهنماي ما براي خلاص شدن از شر بواسير داخلي توجه شود

 

آيا استفاده از شياف براي بواسير ايمن است؟

از مواد موضعي و شياف بايد فقط براي مدت زمان محدود استفاده شود تا از بروز عوارض احتمالي جلوگيري شود. خونريزي جزئي در بواسير معمول است. اگر مقادير کمي خون قرمز روشن روي دستمال کاغذي يا مدفوع مشاهده مي کنيد ، طبيعي است. استفاده از شياف هنوز ايمن است.

 

اطلاعات مهم در مورد شياف آنتي هموروئيد يا ايپروئيد

 

  • HC بواسير را از طريق دهان مصرف نکنيد. اين فقط براي استفاده در راست روده است.
  • اين دارو همراه با دستورالعمل هاي بيمار براي استفاده ايمن و موثر است. اين دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنيد.
  • اگر سوالي داريد از پزشک يا داروساز خود بپرسيد. ممکن است لازم باشد تا 8 هفته از اين دارو استفاده کنيد.
  • در صورت خونريزي از راست روده، احساس تنگي نفس (حتي با انجام اعمال خفيف)، تورم مچ پا يا پا يا افزايش سريع وزن، بلافاصله با پزشک خود تماس بگيريد.
  • ممکن است داروهاي ديگري نيز وجود داشته باشد که با شياف آنتي هموروئيد يا ايپروئيد تداخل کنند. به دکتر خود در مورد داروهايي که مصرف مي کنيد، بگوييد. اين شامل نسخه هاي دارويي، بدون نسخه، ويتامين و محصولات گياهي است. بدون اطلاع پزشک خود، داروي جديد را شروع نکنيد.
  • اگر علائم شما بهبود نيافت يا بعد از چند روز استفاده از شياف آنتي هموروئيد يا ايپروئيد بواسير، بدتر شد با پزشک خود تماس بگيريد.

 

شياف هموروئيد ، عوارض جانبي رکتوم توسط احتمال و شدت

  1. ريتم غير طبيعي قلب.
  2. مشکل خوابيدن.
  3. سرگيجه
  4. تعرق مفرط.
  5. ضربان قلب سريع
  6. سردرد
  7. از دست دادن رنگ پوست.
  8. لرزش عضلاني

 

آيا شياف ها مي توانند بواسير را بدتر کنند؟

بدون اجازه پزشک بيش از يک هفته از داروهاي بواسير OTC استفاده نکنيد. داروهاي موجود در شياف ها و ساير داروها مي توانند بافت هاي ظريف موجود در رکتوم و اطراف آن را تحريک کنند. آنها همچنين مي توانند باعث التهاب ، بثورات پوستي و نازک شدن پوست شوند.

 

آيا شياف هاي بواسير مي تواند شما را بيمار کند؟

بسياري از افرادي که از اين دارو استفاده مي کنند عوارض جانبي جدي ندارند. استفاده از اين دارو را متوقف کرده و در صورت بروز هر يک از اين عوارض جانبي نادر اما بسيار جدي ، فوراً به پزشک خود اطلاع دهيد: ضربان قلب سريع / نامنظم ، سردرد تند ، عصبي ، لرزش (لرزش) ، مشکل خواب



:: برچسب‌ها: شياف هاي دارويي OTC ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درمان شکم رکتوم

بسته به اندازه و محل آبسه ، از بي حسي موضعي يا عمومي استفاده مي شود.  به دنبال اين چرک تخليه مي شود. از ليزر بار ديگر براي از بين بردن ديواره هاي حفره آبسه استفاده مي شود.

 

 

علائم آبسه مقعدي چيست؟

درد تپنده و مداوم در ناحيه مقعد احتمالاً يکي از رايج ترين علائم آبسه مقعدي است که بلافاصله قابل مشاهده است. درد معمولاً همراه با تورم در ناحيه مقعد و درد بيشتر در حين حرکات روده است.

 

ساير علائم رايج آبسه مقعدي عبارتند از:

  • يبوست
  • ترشحات رکتوم يا خونريزي
  • تورم يا حساسيت پوست اطراف مقعد
  • خستگي

برخي از افراد ممکن است احساس کنند که يک لکه يا گره قرمز ، متورم و لطيف در لبه مقعد است. تب و لرز مي تواند در نتيجه عفونت ايجاد شود. همچنين ممکن است خونريزي مقعدي يا علائم ادراري مانند مشکل ادرار داشته باشيد.

 

چگونه آبسه مقعدي تشخيص داده مي شود؟

آبسه مقعدي غالباً از طريق معاينه فيزيکي تشخيص داده مي شود که پزشک ناحيه مربوط به ندولهاي مشخص را بررسي مي کند. آنها همچنين درد ، قرمزي و تورم در ناحيه مقعد را بررسي مي کنند.

 

در بعضي از افراد ، ممکن است هيچ نشانه اي از آبسه در سطح پوست اطراف مقعد آنها ديده نشود. در عوض ، پزشک شما در عوض از ابزاري به نام آنوسکوپ براي مشاهده داخل کانال مقعد و راست روده پايين استفاده مي کند. در بعضي موارد ، ممکن است آبسه عميق تر از آنچه ممکن است معاينه بدني باشد باشد ، بنابراين پزشک ممکن است براي بهتر ديدن يک MRI يا سونوگرافي تجويز کند.

 

براي اطمينان از اينکه بيماري کرون يک عامل موثر نيست ، ممکن است آزمايشات بعدي لازم باشد. در اين موارد ممکن است آزمايش خون ، اشعه ايکس و کولونوسکوپي لازم باشد. در طول کولونوسکوپي ، پزشک شما از يک محدوده روشن و انعطاف پذير براي بررسي روده بزرگ استفاده مي کند.

 

مزاياي درمان آبسه مقعدي با ليزر

ليزر آبسه مقعدی چه نقشي دردرمان بيماري هاي نشيمنگاه داشته و چه مزايايي نسبت به جراحي سنتي دارد :

 

نيازي به بستري در بيمارستان و گرفتن بيهوشي عمومي يا بي حسي نخاعي که يکي از علل ترس بيماران است نداشته و متعاقب آن نيازي به استراحت چند روزه در منزل که از ضروريات جراحي سنتي است را ندارند و از روز بعد از عمل ميتوانند به سرکار خود بازگردند زيرا بيمار بيهوشي نگرفته و درد زيادي بعد از عمل ندارد.

نيازي به پانسمان داخلي (توپي يا تامپون) ندارد که معمولا در جراحي سنتي اجباري و خارج کردن آن بسيار دردناک است.

عمل معمولا در مطب انجام و بيمار بعد از عمل مرخص و ميتواند بعد از عمل تغذيه معمولي و دفع مدفوع داشته باشد در حالي که در جراحي سنتي اصل برعدم تغذيه حداقل براي 24 ساعت وسپس تغذيه با سوپ براي به تاخير انداختن دفع براي مدت چند روزمي باشد.

درد بعد از عمل با ليزر نسبت به جراحي سنتي بسيار کمتر و ميزان خونريزي نيز کمتر است همچنين ميزان عود کمتر است.

انتقال عفونت هاي خطرناک مثل هپاتيت که در جراحي سنتي محتمل است درعمل با ليزر وجود ندارد.

بر خلاف تصور عموم ليزر در هر مرحله اي حتي مراحل پيشرفته هموروئيد وغيره کارآيي دارد و حتي درمورد بيماران با سن بالا و مشکلات ديابتي، کبدي، کليوي و بيماران قلبي که داروهاي رقيق کننده خون مصرف مي کنند قابل انجام است.



:: برچسب‌ها: داروهاي رقيق کننده خون ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

كدام ميوه براي شكاف مفيد است؟

از ملين هاي طبيعي مانند پاپايا ، پرتقال ، گريپ فروت و طالبي و گلابي استفاده كنيد. ميوه هاي كامل را به آب ميوه ترجيح دهيد. سبزيجات همچنين منبع خوبي از فيبر هستند. سبزيجات برگ سبز سرشار از فيبر و آنتي اكسيدان هستند و هضم غذا را بهبود مي بخشند.

 

چگونه مي توانيد شقاق را به طور دائم التيام بخشيد؟

شكافهاي عميق تر كه به مزمن تبديل مي شوند ، ممكن است نياز به درمان توسط پزشك (مانند متخصص گوارش) داشته باشند. درمان در منزل براي ترك هاي مقعدي بدون عارضه مي تواند شامل خوردن فيبر بيشتر ، استفاده از نرم كننده هاي مدفوع ، نوشيدن آب بيشتر ، استفاده از وان هاي سيتز و استفاده از بي حسي موضعي براي كاهش درد باشد.

 

آيا سيب براي بهبود شقاق  مفيد است؟

همچنين ، مصرف غذاهاي پر فيبر مانند دانه هاي چيا ، دانه هاي كتان و سبزيجات برگ سبز در جلوگيري از يبوست كمك مي كند. خوردن ميوه هايي مانند سيب ، هندوانه و پاپايا به هضم غذا كمك كرده و از اختلالات گوارشي جلوگيري مي كند.

 

 

آيا موز براي بهبود شقاق مفيد است؟

با اين حال ، اگر هضم شما خوب نباشد ، ممكن است منجر به چندين بيماري مانند شمع ، شكاف و سرطان روده بزرگ شود. خوب ، وقتي نوبت به بهبود شقاق مي رسد ، موز رسيده بهترين درمان طبيعي براي درمان  شقاق  است.

 

چه چيزي نبايد در بهبود شقاق  بخورد؟

با رعايت عادات خوب از بين بردن بهبود مي يابند.

مقدار زيادي آب و فيبر مصرف كنيد.

از مصرف غذاهايي مانند پاپ كورن ، آجيل يا چيپس تورتيلا خودداري كنيد.

از مصرف غذاهاي يبوست پرهيز كنيد.

 

پزشك شما ممكن است موارد زير را توصيه كند:

نيتروگليسيرين خارجي (Rectiv) استفاده مي شود ، براي كمك به افزايش جريان خون در شكاف و بهبودي و كمك به شل شدن اسفنكتر مقعدي. ...

كرم هاي بي حس كننده موضعي مانند ليدوكائين هيدروكلرايد (زيلوكائين) ممكن است براي تسكين درد مفيد باشند.

 

آيا مي توانيم در طول شكاف تخم مرغ بخوريم؟

با توجه به آنچه گفته شد ، زرده تخم مرغ به عنوان يك ضد درد طبيعي و ضد التهاب مي تواند شكاف حاد مقعدي را با كارآيي بيشتري نسبت به پماد نيتروگليسيرين درمان كند. نه تنها تركهاي مقعدي را بهتر التيام مي بخشد بلكه سريعتر نيز عمل مي كند.

آيا شكاف مي تواند سالها دوام داشته باشد؟

اين ترك ها معمولاً به دليل دفع مدفوع سخت ايجاد مي شوند ، اما همچنين مي توانند به دليل اسهال مداوم ايجاد شوند. بعضي از افراد مدتي دچار شكاف مي شوند و برخي ديگر مي توانند مزمن شوند و سالها ادامه يابد. درد ناشي از شكاف ممكن است باعث شود كه افراد از داشتن مدفوع كه منجر به يبوست مزمن مي شود ، اجتناب كنند.

بادام براي شكاف مفيد است؟

دانه ها و آجيل ها

 

اگر كالري كافي در رژيم خود دريافت نكنيد ، بهبودي ناشي از شكاف مقعدي مي تواند تأثير منفي بگذارد. آجيل و دانه ها منابع عالي فيبر و ساير مواد مغذي هستند. دانه هاي آفتابگردان 3.9 گرم و بادام 3.5 گرم فيبر دارند. آجيل يا دانه هاي خرد شده را به سالادها يا غلات اضافه كنيد.

چرا مدام دچار شقاق  مي شوم؟

شكاف ها معمولاً به دليل ضربه به پوشش داخلي مقعد از حركات روده يا كشش هاي ديگر كانال مقعدي ايجاد مي شوند. اين مي تواند به دليل يك حركت مدفوع سخت و خشك يا مدفوع شل و مداوم باشد. بيماراني كه عضله اسفنكتر مقعدي تنگي دارند ، بيشتر دچار شكاف مقعدي مي شوند.

 

تغذيه هاي نامناسب شقاق

از غذاهايي كه بايد در مصرف آن ها اجتناب نمود شامل موارد زير مي باشند:

 

غذاهايي كه تند هستند

مصرف آرد سفيد و شكر سفيد

استفاده از غذاهاي فرآوري شده

 

آيا آب گرم براي بهبود شقاق مفيد است؟

حمام هاي گرم مي توانند به تسكين تحريكات بواسير كمك كنند. مي توانيد از وان سيتز كه يك وان پلاستيكي كوچك است و روي صندلي توالت قرار مي گيرد استفاده كنيد و يا در وان خود حمام تمام بدن كنيد. طبق بهداشت هاروارد ، حمام گرم به مدت 20 دقيقه پس از هر بار اجابت مزاج موثرتر خواهد بود.

براي توده ها چه بنوشم؟

خوردن غذاهايي كه فيبر زيادي دارند باعث دفع مدفوع نرمتر و راحت تر مي شود و مي تواند بهدرمان و پيشگيري از شقاق كمك كند. نوشيدن آب و مايعات ديگر مانند آب ميوه ها و سوپ هاي شفاف مي تواند به عملكرد بهتر فيبرهاي رژيم غذايي شما كمك كند.

 



:: برچسب‌ها: دانه ها و آجيل ها ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

ورزش منظم جريان خون را در سراسر بدن افزايش مي دهد ، كه ممكن است به بهبود شقاق كمك كند. ورزش همچنين باعث حركات منظم روده مي شود. در آخر ، سعي كنيد هنگام دفع بدن فشار وارد نكنيد. با اين كار فشار مضاعفي ايجاد مي شود كه مي تواند شكافي را كه براي بهبودي شروع شده است دوباره باز كند يا مي تواند يك پارگي جديد ايجاد كند.

چگونه مي توانيد شقاق را به طور دائم التيام بخشيد؟

حمام Sitz يا حمام ران مي تواند باعث بهبودي شكاف مقعدي شود. با خيساندن ناحيه مقعد در يك وان آب گرم - دو يا سه بار در روز به مدت 10 تا 15 دقيقه - مي توانيد مقعد را تميز كنيد ، جريان خون را بهبود بخشيد و اسفنكتر مقعدي را آرام كنيد.

آيا پياده روي براي شكاف مفيد است؟

ورزش منظم جريان خون را در سراسر بدن افزايش مي دهد ، كه ممكن است به بهبود شقاق كمك كند. ورزش همچنين باعث حركات منظم روده مي شود. در آخر ، سعي كنيد هنگام دفع بدن فشار وارد نكنيد. با اين كار فشار مضاعفي ايجاد مي شود كه مي تواند شكافي را كه براي بهبودي شروع شده است دوباره باز كند يا مي تواند يك پارگي جديد ايجاد كند.

اگر بدن به شما مي گويد وقت آن است كه بايد مدفوع كنيد ، آن را به تأخير نيندازيد. طولاني يا زياد منتظر ماندن مي تواند سيگنال هايي را كه به شما اطلاع مي دهد زمان حركت است ، ضعيف كند. هرچه بيشتر آن را نگه داريد ، خشك تر و سخت تر مي شود ، كه باعث مي شود سخت تر عبور كند - و احتمال ايجاد شكاف مقعدي بيشتر است.

 

براي جلوگيري از شكاف مقعدي از اين عادت ها استفاده كنيد:


    به خود زمان كافي بدهيد تا حركات روده را راحت از بين ببريد. اما خيلي طولاني روي توالت ننشينيد.
    هنگام دفع مدفوع صاف نكنيد.
    ناحيه مقعدي را خشك نگه داريد.
    پس از هر بار دفع مدفوع به آرامي خود را تميز كنيد.
    از دستمال توالت يا دستمال مرطوب بدون رنگ و بدون بو استفاده كنيد.
    براي اسهال مداوم درمان كنيد.

اگر شرايطي داريد كه به شكاف هاي مقعدي كمك مي كند - مثلاً بيماري كرون يا IBS - در بالاي درمان خود باشيد.

 

 

نقش ورزش در درمان شقاق

7 بهترين تمرين براي تشويق بهبودي از شكاف مقعدي


شقاق مقعدي بسيار دردناك است زيرا اشك در قسمت داخلي مقعد است. بريدگي هايي كه گاهي اوقات عميق هستند در دهانه اي ظاهر مي شوند كه مدفوع از بدن خارج مي شود. اين شكاف ها همچنين مي توانند بسياري از برچسب ها را از دهانه مقعد آويزان كنند. اين بيماري دردناك بايد تا زمان بهبودي تحمل شود. علائم سوزش درد و خونريزي در هنگام پاسخ دادن به يك طبيعت و بعد از آن وجود دارد. شكاف مقعدي به طور معمول اتفاق مي افتد و با داروهاي خوراكي و شياف درمان مي شود. با اين حال ، انجام برخي از تمرينات كه باعث آرامش فرد و عضلات مقعد مي شود همراه با تمريناتي كه باعث بهبود حركت روده مي شود ، مي تواند به بهبود شقاق مقعدي سريعتر كمك كند. در اينجا هفت تمرين توصيه شده براي كساني كه از شكاف مقعدي رنج مي برند آورده شده است:

 

ژست منحني كمان


در اكثر موارد ، شكاف مقعدي به دليل يبوست يا مدفوع بزرگ و سخت ايجاد يا تشديد مي شود. به منظور كمك به حركت روده و نرم شدن مدفوع ، تمرين منحني كمان بسيار مفيد خواهد بود. براي انجام اين تمرين ابتدا به شكم خود دراز بكشيد. پاها را از طرف زانو به سمت بالا خم كرده و نزديك ران ها كنيد. در حال حاضر ، مچ پا را با بازوهاي كشيده به عقب بچسبانيد. با يك كشش ملايم و در عين حال محكم ، مچ پا را بلند كرده و سينه خود را بيرون دهيد. تمام بدن شما بايد به شكل كمان باشد و وزنه بر روي شكم قرار گيرد. قبل از شل شدن آرام و بازگشت به حالت اوليه دراز كشيده روي شكم ، حدود 5-6 ثانيه در اين حالت بمانيد. 9-10 چرخه ديگر اين تمرين را انجام دهيد. اين كار را روزانه دو بار تكرار كنيد. لطفا بلافاصله بعد از غذا اين تمرين را انجام ندهيد.

دراز كشيدن ساق پا


اين ورزش ديگري است كه به جوان سازي دستگاه گوارش ، آزاد سازي گاز و بهبود حركت روده كمك مي كند. مناطق شكمي را تحريك كرده و مدفوع را تا حدي نرم مي كند. براي انجام اين كار ، زمين را دراز بكشيد و دستان خود را به پهلو داشته باشيد. نفس عميق بكشيد و هنگام نفس كشيدن ، پاي راست خود را از زانو خم كنيد و آن را نزديك به تنه خود ببنديد. زانو را به آرامي به عقب بكشيد و هر دو دست خود را با انگشتان در زانو به هم گره بزنيد. نفس خود را براي چند ثانيه نگه داريد و سپس بازدم را به آرامي شروع كنيد. پشت ، شانه ها و سر خود را از زمين بلند كنيد و سعي كنيد زانوي خود را ببينيد. اكنون استنشاق كرده و سر خود را به آرامي به زمين تكيه دهيد. نفس خود را بيرون دهيد و به حالت سجده بازگرديد. چرخه را با پاي ديگر نيز تكرار كنيد تا شكاف مقعدي بهبود يابد.

 

پياده روي


پياده روي مدتي صبح و عصر يك تمرين خارق العاده است كه بايد توسط فردي انجام شود كه از شكاف مقعدي بهبود مي يابد. اين يك ورزش با شدت متوسط ??و بدون عوارض جانبي يا مشكلي است. هنگامي كه به پياده روي مي رويد ، فقط اطمينان حاصل كنيد كه اين كار را با سرعت ثابت انجام مي دهيد. خيلي سريع راه نرويد كه مجبور شويد نفس نفس بزنيد. همچنين نبايد خيلي آهسته راه برويد تا دچار عرق نشويد. پياده روي يك حركت خوب و آزاد روده را تشويق مي كند و از يبوست جلوگيري مي كند. همچنين از ايجاد مدفوع سخت كه دفع آن دردناك است جلوگيري مي كند. با تحريك و ارتقا جريان خون به طور كلي ، راه رفتن همچنين بهبودي سريع و به خوبي شكاف ها را تضمين مي كند. ساير تمرينات با شدت متوسط ??مانند بريدن چمن ها يا جارو برقي خانه نيز مي تواند همراه با پياده روي انجام شود.

كشش عقب


اين ورزش در يوگا به عنوان ustrasana جاودانه شده است. يوگا در سال هاي اخير محبوبيت بيشتري پيدا كرده است ، زيرا نه تنها به تن دادن اعضاي بدن و كارآيي بيشتر آنها كمك مي كند بلكه در چندين شرايط پزشكي مانند شكاف نيز تسكين فوق العاده اي مي دهد. كشش پشت زانو ، تمريني است كه اعضاي بدن شكم شما را كشيده و يبوست را برطرف مي كند. بنابراين ، اگر روزانه اين تمرين را انجام دهيد و از شكاف مقعدي رنج ببريد ، به شما كمك مي كند. اين شامل زانو زدن ، ايستادن روي زانو و خم شدن به عقب است تا پاهاي خود را با دو دست لمس كنيد. اگر از كمر درد رنج مي بريد ، توصيه مي شود قبل از انجام اين تمرين با پزشك خود مشورت كنيد زيرا اين كار به كشش عضلات كمر نياز دارد.

 

ورزش حمام


ورزش حمام اين ورزش براي اطمينان از گردش خون خوب در ناحيه مقعد است. بهبود گردش خون سرعت و كيفيت روند بهبود را افزايش مي دهد. اين تمرين همچنين ناحيه آسيب ديده را تسكين و آرامش مي بخشد. براي انجام تمرين ، يك وان يا يك وان پهن را با آب گرم تا لبه پر كنيد. اگر يك وان بزرگ باشد كه مي توانيد كاملاً درون آن قرار بگيريد ، بهترين خواهد بود. در غير اين صورت مقعد را در وان آب گرم غوطه ور كنيد. اكنون ، عضله مورد استفاده براي جلوگيري از مدفوع از مقعد را منقبض كنيد. پس از انجام اين كار ، تمركز خود را روي شل كردن عضله به طور كامل بگذاريد و انگار مدفوع را بيرون مي كشد تا مقعد كاملاً منبسط شود. هنگام نشستن در وان ، هر 3 دقيقه يك بار اين انقباض و انبساط را انجام دهيد. اين كار را هر روز حداقل سه بار انجام دهيد تا بهترين نتيجه را بگيريد.

 

منابع:

https://clinic-laser.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%82/ 

http://cliniclaser.parsiblog.com/

 



:: برچسب‌ها: حركات منظم روده ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

شقاق چيست؟

شکاف مقعدي (شکاف در آنو نيز ناميده مي شود) يک پارگي يا پارگي کوچک در پوشش کانال مقعد است. شکاف شايع است ، اما ... اغلب به عنوان "رگهاي واريسي مقعد و راست روده" توصيف مي شود ، بواسير بزرگ شده و عروق خوني را در داخل و اطراف مقعد و پايين رکتوم برجسته مي کند.

 

شقاق مقعدي چه مدت طول مي کشد؟

شقاق مقعدي معمولاً ظرف چند هفته بهبود مي يابد بدون اينکه نيازي به درمان باشد. اما اگر به دليل يبوست بدون درمان باقي مانده باشد ، مي توانند به راحتي برگردند. در بعضي از افراد ، علائم ناشي از شکاف مقعدي 6 هفته يا بيشتر طول مي کشد (شکاف هاي مزمن مقعدي).

 

آيا شکاف هاي مقعدي از بين مي روند؟

اکثر شکاف هاي کوتاه مدت مقعدي با درمان در منزل در مدت 4 تا 6 هفته بهبود مي يابند. درد در حين حرکات روده اي معمولاً طي دو روز پس از شروع درمان در منزل برطرف مي شود. چندين مرحله وجود دارد که مي توانيد براي تسکين علائم و کمک به ترميم شکاف انجام دهيد: سعي کنيد از يبوست جلوگيري کنيد.

 

شکاف perianal چيست؟

شقاق مقعدي پارگي کوچکي در بافت نازک و مرطوب (مخاط) است که روي مقعد را مي پوشاند. ممکن است شکاف مقعدي هنگام دفع مدفوع سفت يا بزرگ رخ دهد. شکاف هاي مقعدي به طور معمول با حرکات روده اي باعث درد و خونريزي مي شوند.

 

آيا شکاف مي تواند سالها دوام داشته باشد؟

اين ترک ها معمولاً به دليل دفع مدفوع سخت ايجاد مي شوند ، اما همچنين مي توانند به دليل اسهال مداوم ايجاد شوند. بعضي از افراد مدتي دچار شکاف مي شوند و برخي ديگر مي توانند مزمن شوند و سالها ادامه يابد.

 

آيا شکاف هاي مزمن هرگز بهبود مي يابند؟

شکاف هاي مزمن به طور معمول داراي يک دوره چرخه بهبودي و عود متناوب هستند ، اما حدود 35? در نهايت ، حداقل به طور موقت ، بدون مداخله بهبود مي يابند.

 

 

اگر شکاف درمان نشود چه اتفاقي مي افتد؟

درد ناشي از شکاف مقعدي مي تواند به حدي طاقت فرسا باشد که افراد را از اجابت مزاج منصرف کند. شکاف هاي حاد مي توانند مزمن شوند و در نتيجه انبوه نگهبان ايجاد مي شود. برچسب دائمي پوست ايجاد مي شود و ممکن است فيستول ايجاد شود.

 

چرا مدام دچار شکاف مقعدي مي شوم؟


اين مي تواند به دليل يک حرکت مدفوع سخت و خشک يا حرکات مدفوع شل و مکرر باشد. بيماراني که عضله اسفنکتر مقعدي تنگي دارند ، بيشتر دچار شکاف مقعدي مي شوند. کمتر شايعترين شکاف شامل بيماري التهابي روده ، عفونت هاي مقعدي ، يا تومورها است.

 

آيا آب ليمو براي شکاف مفيد است؟

مصرف مايعات را افزايش دهيد شامل آب آهک تازه ، سوپ هاي شفاف ، دوغ ساده ، آب چمن ليمو و آب نارگيل لطيف در رژيم غذايي باشيد. پزشک شما ممکن است نرم کننده مدفوع يا ملين را براي حرکت بهتر کاسه تجويز کند

 

آيا پياده روي براي شکاف مفيد است؟

ورزش منظم جريان خون را در سراسر بدن افزايش مي دهد ، که ممکن است به بهبود شقاق کمک کند. ورزش همچنين باعث حرکات منظم روده مي شود. در آخر ، سعي کنيد هنگام دفع بدن فشار وارد نکنيد. با اين کار فشار مضاعفي ايجاد مي شود که مي تواند شکافي را که براي بهبودي شروع شده است دوباره باز کند يا مي تواند يک پارگي جديد ايجاد کند

 

کدام روغن براي شقاق بهتر است؟

درمان شقاق در منزل

    روغن زيتون. روغن زيتون يک ملين طبيعي غني است که اجازه مي دهد مدفوع بدون دردسر دفع شود. ...
    روغن نارگيل. روغن نارگيل همچنين مي تواند به عنوان يک درمان طبيعي براي شکاف هاي مقعدي مورد استفاده قرار گيرد. ...
    آلوئه ورا. ...
    سرکه سيب. ...
    دانه هاي کتان. ...
    فيبر ...
    آب کافي دريافت کنيد و بهداشت را حفظ کنيد.

 

چه عواملي باعث ايجاد شکاف مي شود؟

شقاق مقعدي معمولاً در اثر آسيب به ديواره مقعد يا کانال مقعدي ، آخرين قسمت روده بزرگ ايجاد مي شود. اکثر موارد در افرادي که يبوست دارند اتفاق مي افتد ، هنگامي که يک ضخيم مخصوص يا سفت و سخت ديواره کانال مقعد را پاره مي کند. ساير علل احتمالي شکاف مقعدي عبارتند از: اسهال مداوم.

 

چگونه مي توانيد شکاف را بهبود دهيد؟

در صورت اقدام براي نرم نگه داشتن مدفوع ، مانند افزايش دريافت فيبر و مايعات ، شکاف هاي مقعدي معمولاً ظرف چند هفته بهبود مي يابند. خيساندن 10 تا 20 دقيقه در آب گرم چند بار در روز ، به خصوص پس از حرکات روده ، مي تواند به شل شدن اسفنکتر کمک کرده و باعث بهبودي شود.

 

چه چيزي نبايد در شکاف بخورد؟

از مصرف غذاهاي حاوي کافئين خودداري کنيد ، استفاده بيش از حد از قهوه ، چاي و شکلات علائم را تشديد مي کند. مصرف چنين غذاهايي را به يک وعده در روز محدود کنيد. ادويه هاي قوي و غذاهاي روغني را در رژيم غذايي محدود کنيد. استفاده بيش از حد از نوشيدني هاي گازدار ، پاپاد ، خيارشور و فست فود با افزايش خطر همراه است


آيا مي توانيم در شکاف شير بخوريم؟

مقدار ميوه ها و سبزيجات تازه ، لوبيا و محصولات سبوس مصرفي خود را افزايش دهيد. نوشيدن مقدار زيادي آب. مقدار فرآورده هاي شيري را که مي خوريد يا مي نوشيد کاهش دهيد. فرآورده هاي شير يبوست آور هستند.

آيا پياده روي براي شکاف مفيد است؟

ورزش منظم جريان خون را در سراسر بدن افزايش مي دهد ، که ممکن است به بهبود شقاق کمک کند. ورزش همچنين باعث حرکات منظم روده مي شود. در آخر ، سعي کنيد هنگام دفع بدن فشار وارد نکنيد. با اين کار فشار مضاعفي ايجاد مي شود که مي تواند شکافي را که براي بهبودي شروع شده است دوباره باز کند يا مي تواند يک پارگي جديد ايجاد کند.

درمان هاي خانگي شقاق چيست؟

درمان در منزل براي شقاق مقعدي بدون عارضه مي تواند شامل خوردن فيبر بيشتر ، استفاده از نرم کننده هاي مدفوع ، نوشيدن آب بيشتر ، استفاده از وان حمام و استفاده از داروي بي حسي موضعي براي کاهش درد باشد.




:: برچسب‌ها: ورزش منظم ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

 

کيست پيلونيدال چيست؟


کيست پيلونيدال کيسه اي پر از بقايا و مو است که در ناحيه بالاي چين باسن واقع بر استخوان دنبالچه (استخوان خاجي) ايجاد مي شود. اين کيست و پوست پوشاننده در ناحيه مي تواند آلوده شود و آبسه اي دردناک ايجاد کند.

مردم مي پرسند چگونه مي توانيم از بازگشت کيست پيلونيدال خود جلوگيري کنم؟


ناحيه را تميز و خشک نگه داريد و يا اصلاح کنيد و يا از کرم هاي موبر استفاده کنيد تا ناحيه از مو جلوگيري کند. همچنين سعي کنيد از نشستن طولاني مدت يا فشار مکرر تکراري به ناحيه استخوان دنبالچه (استخوان دنبالچه) خودداري کنيد. کاهش وزن در افراد چاق ممکن است به کاهش پيشرفت و عود بيماري پيلونيدال کمک کند.

 

کيست پيلونيدال چگونه است؟

 


نوعي کيست وجود دارد که مي توانيد در قسمت پايين استخوان دنبالچه يا استخوان دنبالچه قرار بگيريد. به آن کيست پيلونيدال گفته مي شود و مي تواند آلوده و پر از چرک شود. پس از آلوده شدن ، اصطلاح فني "آبسه پيلونيدال" است و مي تواند دردناک باشد. به نظر مي رسد يک جوش بزرگ در قسمت پايين استخوان دنبالچه شما باشد

 

چرا دائماً در استخوان دنبالچه ام کيست مي گيرم؟

 


کيست استخوان دنبالچه را کيست پيلونيدال نيز مي نامند. به نظر مي رسد اين کيست ها غالباً توسط موي رشد کرده ايجاد مي شوند. موي زير پوست يا پوست روي مو رشد مي کند. اين ممکن است اتفاق بيفتد ، به عنوان مثال ، به دليل فشار يا اصطکاک ، مانند زماني که مدت طولاني نشسته ايد يا دوچرخه سوار هستيد.
کيست هاي پيلونيدال کيسه هايي هستند که از مو و بقاياي پوست پر شده اند و در بالاي چين باسن بالاي استخوان خاجي تشکيل مي شوند. اگر کيست و پوست روي آن آلوده شود ، آبسه دردناک ايجاد مي شود.
    کيست هاي پيلونيدال توسط گروه هايي از مو و بقاياي حبس شده در منافذ پوست در شکاف فوقاني باسن ايجاد مي شود و باعث ايجاد آبسه مي شود.

 

 از عوامل خطرساز کيست هاي پيلونيدال

  • مرد بودن
  • کم تحرکي
  • داشتن موهاي ضخيم در بدن
  • سابقه خانوادگي
  • اضافه وزن
  • کيست هاي پيلونيدال قبلي

کيست پيلونيدال چيست؟ 

    علائم کيست هاي پيلونيدال

 

  1.         درد
  2.         سرخي
  3.         تورم
  4.         تب


     در صورت پارگي آبسه ، ممکن است ترشح خون يا چرک وجود داشته باشد.
    درمان کيست هاي پيلونيدال شامل برش و تخليه (I&D) يا جراحي است.
    درمان هاي خانگي شامل وان هاي سيتز و برخي مکمل هاي ويتامين است.
   

اگر از نظر زيبايي شما را آزار مي دهد ، آلوده مي شود ، درد ايجاد مي کند يا اندازه آن سريع رشد مي کند ، پس با پزشک خود صحبت کنيد.

    کمپرس گرم گرماي ساده توصيه شده ترين و موثرترين اقدام خانگي براي تخليه يا جمع شدن کيست مويي است.
    روغن درخت چاي
    سرکه سيب
    آلوئه ورا
    روغن کرچک
    فندق جادوگر
    عسل

کمپرس گرم


پس از تميز شدن ناحيه اطراف کيست ، کمپرس گرم را روي ناحيه قرار دهيد. گرما و رطوبت به تشويق ماده محبوس شده کمک مي کند تا از فوليکول مو خارج شود و نيازي به بيرون آمدن کيست نباشد. براي همين نتايج مي توانيد از يک دستشويي نرم و گرم و مرطوب استفاده کنيد




:: برچسب‌ها: اضافه وزن ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

علائم شقاق


درد شديد و خون‌ريزي از مقعد در هنگام دفع مدفوع. خون معمولاً به صورت رگه‌اي بر روي مدفوع ديده مي‌شود. گاه به قدري درد شديد است كه فرد اجازه معاينه را نمي‌دهد. در اين موارد و نيز در مواردي كه شك به آبسه پري آنال وجود دارد، بهتر است فرد در زير بيهوشي مورد معاينه قرار گيرد. شقاق حاد به شكل يك خط طولي است، حال آن كه شقاق مزمن يك زخم وسيع تر است كه لبه‌هاي برجسته‌اي داشته و فيبرهاي سفيد عضله اسفنكتر داخلي مقعد در كف آن مشاهده مي‌گردد. اغلب در سمت بيروني اين زخم، يك منگوله پوستي(Skin tag) و در سمت دروني آن يك پاپيلاي مقعدي هيپرتروفيه(sentinel pile) يا زائده نگهبان ديده مي‌شود.


از فوايد درمان شقاق با ليزر به اين موارد مي توان اشاره كرد:

– عدم احتياج به بيهوشي

– نياز نداشتن به پانسمان

– نياز به سپري كردن دوران نقاهت ندارد

– بدون احتياج به بستري شدن در بيمارستان

– بدون هيچ گونه درد و خونريزي صورت مي گيرد

– داشتن هزينه كمتر نسبت به ساير روش هاي درمان

اهداف درمان شقاق كه براي شقاق‌هاي مقعدي طراحي شده‌اند و اغلب بسيار موفقيت آميز نيز هستند، مبتني بر نرم‌تر كردن مدفوع و گذر آسان تر آن از مقعد و جلوگيري از بروز يبوست مي‌باشند. نوشيدن مايعات فراوان و گرفتن يك رژيم غذايي با داشتن فيبر بالا واحتمالا استفاده از نرم كننده‌ها و حجم دهنده‌هاي مدفوعي در اين روش‌ها انجام مي‌پذيرد. جهت درمان بايد سيكل درد، اسپاسم و ايسكمي شكسته شود. اولين قدم درماني تجويز ملين‌هايي است كه مدفوع را حجيم و شل مي‌كنند و همراه با آن نشستن در لگن آبگرم را توصيه مي‌كنيم. در اين مرحله تجويز پماد آنتي هموروئيد (حاوي مواد بيحس‌كننده، كورتون و مواد نرم‌كننده مي‌باشد) يا ژل ليدوكائين مي‌تواند كمك‌كننده باشد. اغلب موارد شقاق حاد با چنين درماني بهبود مي‌يابند. در صورتي‌كه پاسخ درماني كافي گرفته نشد، يا شقاق از نوع مزمن بود، مي‌توان از داروهاي ديگري استفاده كرد.



:: برچسب‌ها: عدم احتياج به بيهوشي ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

كيست پيلونيدال يا سينوس پيلونيدال

يك كيسه كوچك پوستي حاوي مو در قسمت پايين كمر است. اين بيماري در جنگ جهاني دوم به نام بيماري رانندگان جيپ() معروف بود. اين كيست به صورت يك منفذ پوستي كوچك نمايان شده و گاهي چيزي بيش از يك فرورفتگي حاوي چند موي پيچيده نيست. بيماري پيلونيدال به شكل يك آبسه حاد يا سينوس تخليه شونده در ناحيه ساكرو كوسيكس بروز مي‌كند.


بيماري پيلونيدي يك نوع از عفونت‌هاي پوستي است كه معمولاً بين گونه‌هاي باسن و اغلب در انتهاي بالا اتفاق مي افتد. اين كيست يا آبسه معمولاً در انتهايي‌ترين نقطه ستون فقرات ايجاد مي‌شود. اين كيست مستعد عفونت است. كيست‌هاي پيلونيدال در افراد سياه‌پوست ناشايع است. هر دو جنس مبتلا مي‌شوند ولي در مردان شايع‌تر است. عفونت كيست معمولاً در اوايل بزرگسالي (۴۰–۱۸ سال) آغاز مي‌شود. بيشترين رده سني بين ۱۶ تا ۲۶ مي‌باشد. از نظر آماري از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶ نفر به اين بيماري مبتلا مي‌شود. واژه پيلونيدال به معني nest of hairs (آشيانه‌اي از موها) است. اين ترشحات گاهگاهي است و از سوراخ‌هاي منفرد يا متعدد در خط وسط بيرون ميريزد.گاهي اين سوراخ‌ها بسته شده و ترشحات داخل كيست جمع مي‌شود اين كيست معمولاً به صورت يك منفذ پوستي كوچك نمايان شده؛ گاهي چيزي بيش از يك فرورفتگي حاوي چند موي پيچيده نيست.

علت بروز كيست مويي يا سينوس پيلونيدال

در حقيقت تاكنون دليل اصلي بروز بيماري كيست مويي مشخص نشده است اما شواهد موجود نشان دهنده اين است كه اين بيماري به صورت اكتسابي يا در اثر تغييرات هورموني بروز مي كند.
به طور كلي بدن، موهايي كه در زير بافت پوست رشد مي كنند را، يك عامل خارجي مي داند.
به همين دليل به عنوان يك عامل خارجي وارد شده در بدن، عكس العملي تدافعي نشان مي دهد.
اين عكس العمل مي تواند به شكل يك كيست در ناحيه رويش موها بروز نمايد.
به علاوه اين ناحيه دچار التهاب مي شود و گاهاً با درد همراه خواهد بود.



:: برچسب‌ها: تغييرات هورموني ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

ليزر هموروئيد خارجي يا ترومبوزه

هموروئيد خارجي (بواسير خارجي) كه نام ديگر آن هموروئيد ترومبوزه نيز مي باشد به اين دليل خارجي ناميده مي شود كه يك زائده اي از مقعد بيرون مي زند(خارج از ناحيه مقعد.) در ادامه اين مطلب با ليزر هموروئيد خارجي يا ترومبوزه همراه باشيد.


هموروئيد يا بواسير خارجي چيست ؟

هموروئيد خارجي در زير پوست اطراف مقعد قرار مي گيرد. اين توده نسبت به تحريك و خونريزي حساس تر است و معمولا فرد احساس خارش شديد داشته و اين توده با اولين خارش دچار خونريزي مي شود. گاهي اوقات خون در كيسه اي در اين هموروئيد تجمع پيدا مي كند. اين كيسه خون بسيار دردناك، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونريزي است.


دليل شايع مبتلا شدن به هموروئيد خارجي

زور زدن هنگام دفع مدفوع مي تواند منجر به خراش توده و خونريزي منجر شود. گاهي فشار به هموروئيد مي تواند توده را به سمت بيرون مقعد بياورد. در اين صورت به آن هموروئيد خارجي مي گويند كه البته بسيار دردناك است.
ترومبوزه به معناي لخته مي باشد، معمولاً فرد به دليل فعاليت هاي سنگين و شديد ، برداشتن يك جسم سنگين، يا يك فشار يا يك استرس روحي دچار اين بيماري مي شود. در كتاب هاي درسي جراحي به ندرت از اين موضوع ياد شده ولي در تجربه كاري بسيار شايع مي باشد و وقتي از مريض پرسيده مي شود، مشاهده مي گردد طي يك روز تا يك هفته قبل از شروع اين بيماري ، افراد يك استرس سنگين را پشت سر گذاشته اند.


هموروئيد خارجي در خانم ها و آقايان

شيوع هموروئيد خارجي بين خانم ها و آقايان تفاوت عمده اي ندارد، ولي برخي آمارها نشان مي دهد آقايان مراجعه بيشتري به پزشك دارند. به گفته او همه افراد سالم جامعه ممكن است به درجاتي از هموروئيد مبتلا باشند و در كساني كه يبوست طولاني مدت دارند، شيوع بواسير بيشتر است. اين يعني اگر يبوست درمان شود، تا حد زيادي علائم بواسير هم بهبود مي يابد.


هشدار : بايد مراقب باشيم خونريزي بواسير را با خونريزي هاي ديگر اشتباه نگيريم. چون بواسير يك اختلال خوش خيم و پاره شدن يك رگ سطحي است، ولي خونريزي مي تواند علت هاي ديگري مثل برمدگي يا پوليپ داخل روده بزرگ، زخم روده بزرگ و يا در موارد نادري، سرطان هاي روده بزرگ داشته باشد.

جراحي هموروئيد خارجي

معمولا براي هموروئيد ترومبوزه از روش درمان ترومبوكتومي استفاده مي كنند كه در طي اين جراحي كوچك بيمار بيهوش مي شود و برشي در هموروئيد ترومبوز شده زده مي شود، سپس جراح خون داخل آن را تخليه مي كند. اگر همان موقع كه احساس كرديد هموروئيد شما ترومبوز شده است براي ترومبوكتومي اقدام كنيد ممكن است اين روش موثر باشد اما اگر با اين روش بيماري شما درمان نشود لازم است از ساير گزينه هاي جراحي هموروئيد خارجي استفاده شود:هموروئيدكتومي: كه يك روش تهاجمي شديد است و بهتر است تنها در موارد حاد استفاده شود. در اين روش بيمار بيهوش مي شود و سپس طي يك عمل جراحي رگ هايي كه خون در آنها لخته شده است، برداشته مي شوند.رابربند يا بستن باند لاستيكي: در اين روش انتهاي هموروئيد با استفاده از كش لاستيكي بسته مي شود و جريان خون رساني به بواسير قطع و طي چند روز بافت هموروئيد خشك شده و مي افتد.استاپلر يا هموروئيدوپكسي: در اين روش با استفاده از دستگاه مخصوصي بدون اينكه برشي ايجاد كنند مسير خون رساني به بافت هموروئيدي را به صورت منگنه اي مسدود مي كنند كه ابتدا عروق بواسيري كوچك مي شود و سپس به طور كامل از بين مي رود.

 



:: برچسب‌ها: هموروئيد خارجي يا ترومبوزه ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

دلايل ابتلا به فيستول

همانطور كه ميدانيد دليل اصلي ابتلا به فيستول مقعد، بيماري آبسه مي باشد.


از ديگر عوامل مؤثر در بروز اين بيماري مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • اشعه درماني
  • عفونت راست روده (در نتيجه اسهال، يبوست، كوليت و …)
  • پيشرفت و توسعه عفونت در نتيجه پارگي مجراي مقعد
  • از بين رفتن بافت ناحيه مقعد به علت گسترش و پيشرفت بيماري آبسه

به وجود آمدن هر كدام از اين موارد امري طبيعي و همچنين زمينه ساز ابتلا به اين بيماري مي باشد.



راه هاي درمان فيستول

درمان فيستول با دو روش ليزر درماني و جراحي سنتي امكان پذير است كه در قسمت پائين به آن مي پردازيم.


درمان فيستول با جراحي سنتي

براي درمان فيسول با روش عمل جراحي سنتي فيستول (فيستولوتومي)، ابتدا بايستي توسط ميله اي فلزي يك سوراخ داخلي و خارجي ايجاد نموده سپس با استفاده از بلدومتيلن و آب اكسيژنه مجراي فيستول را به طور كامل بيابند.
پس از باز شدن مجرا به طور كامل، از ترميم خود به خود زخم اطمينان ميابند.


درمان فيستول با ليزر

ليزر فيستول به عنوان بهترين، كم خطرترين و كم تهاجمي ترين روش درماني براي بيماري هاي مقعدي شناخته شده است.
كم و كوتاه بودن دوران نقاهت (حدود ۱ الي ۲ ماه)، خونريزي، درد و عوارض از مزاياي اين روش مي باشد.
به علاوه براي رهايي از درد ناشي از انجام عمل ليزر احتياجي به مصرف مسكن هاي كدئين دار نمي باشد چرا كه دچار درد شديدي نخواهيد شد.
در هر دو روش ذكر شده احتمال عود بيماري هر چند كم وجود دارد بطوريكه در عمل جراحي سنتي ( ۵ الي ۱۰ درصد) اما وجود دارد ولي در ليزر فيستول اين احتمال نيز كاهش مي يابد.


مزاياي استفاده از ليزر در جهت درمان فيستول مقعد

از مزاياي ليزر فيستول مي توان به موارد زير اشاره نمود

 

  • عدم خونريزي و درد
  • سرپايي بودن عمل
  • دقت بالا در حين عمل
  • عدم نياز به بي هوشي
  • انجام عمل در مدت زماني كوتاه
  • پائين بودن احتمال بازگشت بيماري
  • روشي كم تهاجم و در نتيجه كم عارضه
  • بازگشت فرد به حالت عادي زودتر از روش هاي ديگر
  • ترميم اعصاب و مويرگ هاي آسيب ديده در حين جراحي
  • عدم بي اختياري مقعد پس از انجام عمل ليزر
  • فيستولبه صفر رساندن قابليت انتقال بيماري هايي نظير HIV

فيستول

(به فرانسوي: Fistule) يا ناسور در پزشكي به هر نوع ارتباط غيرطبيعي يا مجراي ارتباطي بين دو اندام مختلف يا دو بخش جداگانه از بدن يا حتي دو رگ كه در حالت طبيعي بايد از هم جدا باشند گفته مي‌شود. فيستول يك بيماري محسوب شده و نياز به درمان دارد البته گاهي براي مقاصد درماني به وسيلهٔ جراحي اقدام به ايجاد فيستول در بدن نيز مي‌گردد. از عوامل ايجادكننده فيستول مي‌توان به انواع بيماري‌ها، مداخلات و درمان‌هاي پزشكي و همچنين انواع تروما نام برد.

محل ايجاد فيستول

بنابر آمار (WHO) سازمان بهداشت جهاني در طبقه‌بندي بيماري‌ها محل‌هاي فيستول مشاهده شده تا امروز در نواحي مختلف بدن به قرار زير است.


در محدوده چشم: فيستول مجراي اشك-فيستول گوش داخلي

در سيستم گردش خون: فيستول بين سرخرگ و سياهرگ- فيستول بين‌رگي

در رگ‌هاي شش- بين‌رگي مغزي- بين دو سرخرگ

در سيستم تنفسي: فيستول منجر به آمپيم ريوي- فيستول ناي به مري

در سيستم گوارشي: فيستول مجراي بزاقي- فيستول معده دوازدهه- فيستول آپانديس- فيستول مقعدي- فيستول روده

در سيستم ماهيچه‌اي: فيستول بين مفصل

در سيستم ادراري تناسلي: فيستول واژن به روده- فيستول مثانه به واژن- فيستول كانال تناسلي (در زن) به بيرون پوستبيماري‌هاي مادرزادي:فيستول مادرزادي سينوسي- فيستول مادرزادي وريد پورت به سرخرگ كبدي- فيستول مادرزادي واژن به راست‌روده



:: برچسب‌ها: ليزر فيستول ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درد هموروئيد چيست؟

هنگامي كه رگ هاي وريدي در مجراي مقعدي كه موجب كنترل دفع مي باشند دچار تورم و التهاب شوند، تشخيص بيماري هموروئيد يا بواسير مي باشد.
اين رگ ها مانند بالشتكي مركب از مجراي سياهرگي و بافت همبند در حالت فيزيولوژيكي عمل مي كنند و هنگام التهاب ايجاد درد مي كنند.


علت ابتلا به درد هموروئيد چيست؟

دليل اصلي بواسيرِ يا هموروييد مشخص نيست.برخي عوامل موثر عبارتند از: دفع نا منظم(يبوست يا اسهال)، عدم ورزش، عوامل تغذيه‌اي (رژيم‌هاي كم‌فيبر)، افزايش فشار درون‌شكمي(كشيدگي طولاني‌مدت، آب آوردگي شكم، توده درون‌شكمي، يا بارداري)، ژنتيك، عدم وجود  دريچه درون رگ‌هاي بواسيري، و افزايش سن،از ديگر عواملي كه مي توان اشاره كرد سرفه مزمن و نقص در عملكرد لگن، چاقي، نشستن طولاني‌مدت.البته شواهد مرتبط با اين دلايل ضعيف است.
درطول دوره بارداري نيز، فشار جنين روي شكم و تغييرات هورموني باعث بزرگ شدن رگ‌هاي بواسيري مي‌شود.زايمان نيز منجر به افزايش فشارهاي درون‌شكمي مي‌شود.از ديگر دلايل احتمالاً سفت شدن و تيز شدن مدفوع و برخورد آن با مويرگها و پارگي آن‌ها در ركتوم است.

علائم هموروئيد چيست؟

  • خونريزي همراه با دفع مدفوع
  • احساس سوزش و خارش در ناحيه ي مقعد
  • تورم نازك يا وجود زخم در دهانه ي مقعد(هموروئيد خارجي)

انواع هموروئيد چيست؟

هموروئيد به دو صورت داخلي و خارجي وجود دارد كه هموروئيد داخلي اصولا ديده و احساس نمي شود ولي در هموروئيد خارجي درد و التهاب بيشتر بوده و قابل مشاهده مي باشد.


عواملي كه باعث كاهش درد هموروئيد مي شود؟

  • رعايت بهداشت فردي
  • به تاخير نينداختن دفع
  • استفاده از دستمال مرطوب
  • استفاده از نرم كننده مدفوع
  • استفاده از روش نفس كشيدن
  • استفاده از كمپرس اب يخ
  • استفاده از دارو با تجويز دكتر
  • استفاده از شياف گيليسيرين
  • استفاده از بالشتك هاي مخصوص


:: برچسب‌ها: درد هموروئيد ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

پيش از پرداختن به علائم هموروئيد توضيح مختصري در خصوص آن مي دهيم.
به رگ‌هاي متورم شده در بخش مقعد و يا بخش تحتاني روده بواسير (هموروئيد) مي گويند. دليل عمده‌ي اين بيماري، فشار در حين اجابت مزاج و يا فشار بر رگ‌ها در اواخر بارداري است.


برخي از علائم هموروئيدعبارتند از:

خونريزي ( قرمز روشن) بدون درد

 احتمال دارد بعد از اجابت مزاج رگه هاي از خون بر روي دستمال توالت مشاهده شود.


توده يا برآمدگي دردناك

در نزديكي مقعد ممكن است تميز و يا لمس كردن ناحيه مقعد دردناك باشد.


مدفوع خوني

 ممكن است بعد از دفع رگه هايي از خون در سطح مدفوع مشاهده شود.


تورم در اطراف مقعد 

عروق ورم كرده كوچكي در داخل مجراي مقعدي را بواسير داخلي گويند. اما بواسيرخارجي، بزرگ و به شكل برآمدگي هايي خارج از مقعد نمايان مي شوند. به همين سبب فشار اوردن و زور زدن موجب درد در ناحيه مقعد مي شود.


احساس اجابت مزاجناقص 

احساس عدم تخليه راست روده به طور كامل، پس از اجابت مزاج كه اين حالت تنها در مورد بواسير بزرگ ديده مي شود.

خارش و سوزش

 افراد مبتلا به اين بيماري با مشكل خارش در ناحيه مقعد مواجه هستند به علاوه بي اختياري مدفوع باعث خارش و سوزش مقعد خواهد شد.
در كل وجود ترشحات در ناحيه ي مقعد هميشه مي تواند باعث ابتلا به بيماري خارش مقعد شود.


راه هاي درمان بيماري هموروئيد 

 براي بيماري هموروئيد روش هاي پيشگيري و درماني بسياري وجود دارد از جمله:

 

  • جراحي
  • درمان دارويي
  • درمان گياهي
  • ليزر درماني
  • درمان خانگي
  • پمادهاي ضد هموروئيد


:: برچسب‌ها: علائم هموروئيد ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

پيش از پرداختن به ليزر بواسير توضيح مختصري در مورد هموروئيد (بواسير) مي دهيم.
نوع به تورم و التهابي كه در اثر كشيدگي ديواره هاي سياهرگ ها در بخش انتهايي راست روده و مقعد ايجاد مي شود هموروئيد مي گويند.
نوع ليزر هموروئيد به نوع و درجه بواسير بستگي دارد. كه در زير به تشريح آن مي پردازيم


درجه بندي هموروئيد يا بواسير

بواسير درجه ۱: عروق (سياه رگ ها) دچار تورم شده و گشاد شده اند ولي از از دهانه ي مقعد خارج نمي شوند.
تنها نشانه ي آن خونريزي مي باشد.


بواسير درجه۲: عروق (سياه رگ ها) دچار تورم شده و گشاد شده اند و هنگام دفع مدفوع از دهانه مقعد خارج مي شوند.
پس از دفع خود به خود به سمت داخل مقعد باز مي گردند.


بواسير درجه ۳: عروق ( سياه رگ ها) دچار تورم شده و گشاد شده اند و هنگام دفع مدفوع از دهانه مقعد خارج مي شوند.
پس از دفع خود به خود به داخل باز نمي گردند و با كمك دست مي توان آن ها را به سمت داخل  مقعد هدايت كرد.


بواسير درجه۴: سياه رگ هاي ملتهب حتي به كمك دست هم به داخل نمي روند و هميشه در خارج مقعد وجود دارند.


بواسير خوني: نوعي از بواسير مي باشد كه با خونريزي زيادي همراه مي باشد و در صورت درمان نشدن منجر به كم خوني و فقر آهن مي شود.


اشعه درماني بواسير

اين راه به افرادي كه دچار هموروئيد درجه يك و دو هستند توصيه مي شود .
روشي بدون درد و خونريزي كه سرپايي بوده و نيازي به بيهوشي عمومي و بستري در بيمارستان ندارد.


جراحي بواسير با ليزر

اين راه به افرادي كه به هموروئيد درجه سه و چهار يا هموروئيد خوني دچار هستند توصيه مي شود.
لازم به ذكر است كه بهترين و تاثير گذارترين روش براي هموروئيد بيرون زده و خوني جراحي با ليزر مي باشد.
همچنين اين روش راحت تر بوده و عارضه و خونريزي كمتري دارد زيرا خود ليزر باعث ترميم شريان هاي خوني مي شود.


درمان از طريق ليزربواسير

اين درمان با تاباندن اشعه ليزر توسط فيبر نوري صورت مي گيرد.
درمان هموروئيد با ليزر به سه روش مي باشد.


ليزر كم توان (مادون قرمز)

در اين روش اول در چند جلسه از ليزر كم توان استفاده مي شود. كه هدف استفاده از اين ليزر كاهش ورم و درد و خونريزي است و نتيجه درمان آن قطعي و دائمي نيست و با اين روش بيماري كامل برطرف نميشود.


ليزر پرتوان (كربن دي اكسيد)

ليزرco2 همانند چاقوي جراحي هموروئيد را به طور كامل برداشته و سپس رگ هاي خوني بخيه مي شوند و زخم تا زماني كه ترميم شود باز گذاشته مي مانند.
ليزر آسيب كمي به بافت وارد مي كند ولي به دليل وجود زخم تا مدتي نياز به مراقبت مي باشد.


عوارض ليزر پر توان

 

هنگام استفاده از ليزر پرتوان كه در راستاي حذف توده ي هموروئيد در زير مخاط و سوزاندن آن كاربرد دارد. اگر ليزر را به صورت نادرست انتخاب كنيد و قدرت آن زياد باشد احتمال سوزاندن بافت زياد است. ولي اين احتمال در دستگاه هاي پيشرفته كمتر مي باشد.


‬‎تركيب ليزر پر توان و كم توان

 

براي افرادي كه ليزر كم توان به تنهايي پاسخگو نمي باشد از اين روش استفاده مي شود.


 ليزر دايود

 

ابتدا با بخيه رگهاي خونرسان به هموروئيد را مي بنديم و سپس رگها و بافت را منعقد ميكنيم تا هموروئيد كوچك شود. و در كمتر از يك ماه اندازه آن به طور قابل توجهي كاهش مي يابد.
در اين روش زخم ايجاد نميشود و درد و ناراحتي بعد عمل بسيار كم ميباشد و احتمال درمان قطعي كمتر از ليزر co2  است.


مزايا استفاده از ليزر بواسير 

 

  • درمان بدون درد
  •  خونريزي كمتر نسبت به عمل جراحي
  •  سراپايي بودن درمان و از بين رفتن آن در مدت زماني كوتاه 
  • عدم نياز به پانسمان داخلي و مراقبت هاي بعد از درمان
  •  عدم امكان انتقال عفونت هاي خطرناك در جريان درمان ليزري 
  • سوزاندن ريشه هموروئيد به جهت جلوگيري از بازگشت مجدد
  •  ترميم زخم ناشي از اشعه ليزر

 

رژيم پر فيبر به علاوه  مصرف مسكن و آنتي بيوتيك پس از ليزر براي درمان هموروئيد توصيه مي شود.


هزينه جراحي ليزر بواسير

هزينه اين جراحي با توجه به مهارت و تجربه ي پزشك متخصص و همچنين كلينيك منتخب متفاوت مي باشد.
براي استعلام مبلغ دقيق با شماره تماس هاي كلينيك ليز شفا تماس حاصل فرماييد.



:: برچسب‌ها: ليزر بواسير ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

هموروئید و بواسیر

 

بواسیر و هموروئید ممکن است داخل مقعد (راست روده) باشد که به آن هموروئید داخلی و یابواسیر می گویند و یا می تواند از زیر پوستی به بیرون مقعد بیاید که به آن هموروئید خارجی می گویند.

امروزه هموروئید به عنوان یک بیماری مزمن و شایع در نظر گرفته می شود. تا سن 50 سالگی، حدود 50 درصد بالغین برای دوره ای از زندگی خود با عوارض هموروئید نظیر خارش، احساس ناراحتی و خونریزی مکرر سر و کار دارند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی، راه حل های درمانی گسترده ای برای هموروئید وجود دارد. خبر خوب تر آنکه بیشتر افراد قادر خواهند بود، با به کار گیری روش های درمانی خانگی و نیز ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از بسیاری عوارض آن رهایی یابند.

 

علائم بواسیر - هموروئید

 

- درد و ناراحتی

- ورم و التهاب اطراف مقعد

- وجود توده در نزدیکی مقعد که ممکن است دردناک باشد

- خونریزی دردناک در طی اجابت مزاج (ممکن است قطرات خون را در مدفوع و یا دستمال توالت مشاهده کنید)

- احساس خارش و سوزش در ناحیه مقعد

- نشت مدفوع

 

استحمام در وان آب گرم یکی از راهکارهای موثر در تسریع بهبودی هموروئید است

علائم هموروئید معمولا بسته به محل قرارگیری این بیماری متفاوت است. در هموروئید داخلیتوده به سمت داخل روده متورم می شود. در این وضعیت بیمار معمولا نمی تواند این هموروئید را ببیند یا لمس کند. در بیشتر موارد، این نوع هموروئید باعث ایجاد ناراحتی در فرد نمی شود.

از طرف دیگر زور زدن هنگام دفع مدفوع می تواند منجر به خراش توده و خونریزی منجر شود. گاه گاهی فشار به هموروئید می تواند توده را به سمت بیرون مقعد بیاورد. در این صورت به آن هموروئید بیرون زده می گویند که البته بسیار دردناک است.

 

هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد قرار می گیرد. این توده نسبت به تحریک و خونریزی حساس تر است و معمولا فرد احساس خارش شدید داشته و این توده با اولین خارش دچار خونریزی می شود. گاهی اوقات خون در کیسه ای در این هموروئید تجمع پیدا می کند. این کیسه خون بسیار دردناک، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونریزی است.



:: برچسب‌ها: هموروئید و بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

شقاق و فیشر مقعدی

شقاق مقعد یا فیشر ، همان زخم یا ترك خوردگی انتهای روده است كه معمولاً با درد و یا سوزش شدید در این ناحیه همراه است.

 

علت اصلی این زخم ها یبوست است كه به دلیل رد شدن مدفوع سفت از این ناحیه زخم ایجاد شده و در صورت تداوم یبوست بر شدت آن افزوده می شود، البته اسهال شدید و التهاب روده نیز از علل این زخم ها هستند .

 

بسیاری از بانوان بعد از زایمان یا سزارین به این مشكل دچار می شوند كه علت آن اختلال در دفع است كه به دلیل شلی عضلات لگن در حاملگی ایجاد می شود. علامت اصلی این بیماری درد هنگام اجابت مزاج است كه گاهی با خونریزی همراه است .

 

این درد برای بیمارآزار دهنده بوده و گاهی باعث عدم توانایی در دفع می شود.

 

 

 

عوامل افزایش‌دهنده خطر شقاق

یبوست

 

بارداری های متعدد

 

سرطان خون

 

بیماری کرون

 

بیماری‌های نقص ایمنی

 

 

 

پیشگیری از شقاق

روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

 

غذای پر فیبر مصرف نمایید.

 

خودداری از نشستن طولانی در دستشویی موقع اجابت مزاج

 

در صورت لزوم، از داروهای شل‌کننده مدفوع یا مسهل‌ها استفاده نمایید.

 

به هنگام اجابت مزاج، فشار بیش از اندازه وارد نیاورید. نشستن در آب گرم،‌ درد شقاق را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خونرسانی و شل شدن عضله اسفنکتر مقعد شده و به بهبود آن کمک می‌کند. روزانه 2 تا 3 بار و هر بار برای 10 تا 20 دقیقه از این روش استفاده کنید

 

 

 

تشخیص شقاق و فیشر

شقاق‌های معمولی عموما در پایین یا بالای سوراخ مقعد بوده و اگر شقاق در جای دیگری دیده شود، باید به فکر علل غیر معمول مانند بیماری کرون بود.

 

برای رد سایر علل خونریزی مقعدی، مقعد و راست روده با وسایل مخصوص (آندوسکوپ، سیگموییدوسکوپ) بررسی می‌شوند



:: برچسب‌ها: شقاق و فیشر مقعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

درمان با لیزر کیست و سینوس مویی یا پیلونیدال

سینوس مویی (موئی) یا همان کیست پیلونیدال یا همان کیست مویی بیماری شایع ای در بین عموم می باشد. ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه بوده وبا ترشح چرکی مزمن که گاهی همراه با خون است می باشد ویا به عبارتی یک حفره عفونی در گودی کمر، یعنی تقریبا در پایین ترین قسمت ستون فقرات می باشد.  و این ترشحات گاهگاهی است و از سوراخهای منفرد یا متعدد در خط وسط بیرون میریزد.گاهی این سوراخها بسته شده و ترشحات داخل کیست جمع میشود این کیست معمولا به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان شده؛ گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست.

 

علل ایجاد کیست مویی (سینوس مویی یا پیلونیدال)

در مورد علت بیماری سینوس مویی همواره از برگشت مو بداخل ذکر میگردید اما مطالعات نشان میدهد حتما زمینه ژنتیک جهت بروز بیماری لازم است وگاها بیماری در چند فرزند یک خانواده یا پدر و فرزند مشاهده می گردد.  به دلیل افزایش کارهای نشسته و تغییر نحوه لباس پوشیدن مردم(استفاده از لباس های تنگ و حاوی الیاف مصنوعی) و گسترش چاقی، شیوع این بیماری به نحو انفجاری در حال گسترش است. این بیماری که مردان را بیش از زنان گرفتار می کند؛ اغلب برای اولین بار در دوران بلوغ و هنگاهی که رشد مو و فعالیت غدد چربی افزایش می یابد؛ بروز می کند. این عارضه در افراد چاق، پرمو، کسانی که زیاد عرق می کنند، کارهای نشسته دارند یا لباس های تنگ می پوشند، بیشتر دیده می شود.

 

 نشانه های کیست مویی

معمولا کیست پیلونیدال تا زمانی که به صورت حاد دچار عفونت نشده باشد؛ نشانه ای ندارد. در این حالت، تنها تظاهر بیماری، وجود حفره ای زیر پوستی در فاصله دو باسن و کمی بالاتر از مقعد است که ممکن است اندازه ای به قطر یک تا چند سانتی متر داشته باشد؛ حاوی مقادیری مو باشد و توسط چند سوراخ ریز به سطح پوست راه داشته باشد. در این وضعیت، تنها در معاینه، سوراخهای ریز پوست در فاصله بین دو باسن قابل مشاهده است.

 

علایم‌ شایع‌ سینوس مویی

در صورت‌ عفونت‌ نکردن کیست، علامتی وجود‌ ندارد. با ایجاد عفونت،‌ علایم‌ زیر بروز می‌کنند: ورم، درد، قرمزی‌ و احساس‌ درد با لمس‌ تب‌ و لرز ترشح‌ چرک‌ درد موقع نشستن اگر هنگام‌ نشستن‌ احساس‌ ناراحتی‌ می‌کنید، یک‌ بالش‌ مخصوص‌ در محل‌ نشستن‌ خود قرار دهید.

 

درمان ، معالجه و جراحی سینوس موئی با لیزر

در هر صورت درمان این بیماری در هر مرحله، جراحی می باشد،به هیچ وجه درمان دارویی در سینوس مویی هیچ گونه جایگاهی نداشته مگر به عنوان کار کمکی، که جراحی انجام شده و یا قبل از اینکه جراحی انجام شود برای آمادگی قبلی بیمار آنتی بیوتیک و بعد از عمل هم آنتی بیوتیک داده می شود ولی خود آنتی بیوتیک به عنوان درمان قطعی به هیچ وجه کاربرد ندارد. حتماً باید درمان جراحی صورت بگیرد همان طوری که از صدها سال پیش عمل جراحی با روش برداشتن توده و دوختن زخم حاصل صورت می گرفت، اما در کل با توجه به تجربه کلی به دست آمده، اگر بافت بعد از اینکه برداشته شد محل آن بخیه شود به طور قطع به یقین بافت پوست سریع تر از پایین جوش خورده و کیست دوباره عود می کند. در حال حاضر قطعی ترین راه برداشتن کیست و باز گذاشتن حفره می باشد که بیمار روزانه آن قسمت را شسته و به تدریج آن بافت ترمیم و پر می شود.

 

سينوس مويی يا پيلونيدال عود شده

در مواردی كه در طی عمل جراحي بافت كيست بطور كامل برداشته نميشود و يا در عملهايی كه بعد عمل جهت بهبود سريعتر زخم بخيه ميشود و يا اينكه بعد جراحی موهای ناحيه با ليزر از بين برده نميشوند احتمال عود بيماري  وجود دارد در روشهای قديم درمان سينوس عود شده يك جراحي به مراتب وسيعتر و عميق تر ميباشد در صورتيكه ميتوان براحتی و با سوزاندن ريشه موهاي موجود در ناحيه عمل جراحي احتمال جراحي مجدد تا ٩٠٪ كاهش مي يابد لذا بهترين روش جهت درمان موارد عود بيماري در مرحله اول استفاده از ليزرهاي سوزاننده مو ميباشد



:: برچسب‌ها: سینوس مویی یا پیلونیدال ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

 

 زگیل تناسلی (کوندیلوما آکومیناتا )

زگیل تناسلی و یا به عبارتی Condylomata acuminata همراه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی به وجود می‌آید (ویروس HPV از ویروس‌های DNAدار). ضایعات جلدی پاپول مانند دستگاه تناسلی که خوش‌خیم هستند به رنگ صورتی مایل به گوشتی. این بیماری تقریباً شایع بوده معمولاً از راه جنسی منتقل می‌شود. درمان معمول از بین بردن ضایعات با روشهایی مانند لیزر CO۲، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید می‌باشد. میزان عود ضایعات بالاست. اینترفرون آلفا نیز در درمان بکار می‌رود. اچ.پی.وی به قدری شایع است که بیش از نیمی از انسان‌های از نظرِ جنسی فعال، در مقطعی از زندگی دچارش می‌شوند. اغلب زگیل های تناسلی آنقدر کوچک هستند که نمی‌شود آنها را با چشم غیر مسلح دید، اما بعضی اوقات این زگیل ها تکثیر شده و در دسته های کوچک خود را نشان می‌دهند.

 

 نحوه انتقال زگیل تناسلی

این ویروس در اثر تماس نزدیک با پوست یا مخاط فرد آلوده به فردسالم منتقل می شود و به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می کند به طوری که بعد از تماس جنسی با فرد آلوده این ویروس انتقال می یابد. کودکانی که مادرانشان به این ویروس آلوده باشند ممکن است حین زایمان ، آن را از مادر خود بگیرند . پزشکان بهتر است که در مواجهه با این بیماری در کودکان ، احتمال کودک‌آزاری را نیزمد نظرداشته باشند.

پیشگیری از آلوده شدن به بیماری زگیل تناسلی

بطور قطع مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی ، خودداری از ارتباط جنسی خارج از بنیان خانواده می باشد زیرا حتی اگر استفاده از کاندوم نیز رعایت شود بازهم خطر ابتلا وجود دارد. توصیه ی سازمان های بهداشتی واکسیناسیون به افرادی که در سنین نزدیک به بلوغ و فعالیت های جنسی می باشند استفاده از واکسن می باشد هر چند که واکسن آن به نام گارد سیل در همه جا یافت نمی شود و به سادگی در دسترسی عموم نیست، اما بکارگیری آن در 90% موارد از شروع بیماری زگیل تناسلي جلوگیری می کند و باعث ایمنی نسبت به سایر گونه های ویروسی می شود



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

فیستول (به فرانسوی: Fistule) یا ناسور در پزشکی به هر نوع ارتباط غیر طبیعی و یا مجرای ارتباطی بین دو اندام مختلف و یا دو بخش جداگانه از بدن و یا حتی دو رگ که در حالت طبیعی باید از هم جدا باشند گفته میشود. فیستول یک بیماری محسوب شده و نیاز به درمان دارد. از عوامل ایجاد کننده فیستول می‌توان به انواع بیماریها٫ مداخلات و درمانهای پزشکی و همچنین انواع تروما نام برد

 

 

فیستول مقعدی

فیستول مقعدی معمولاً بدنبال یک آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود می آید که معمولاً آبسه نیاز به تخلیه اورژانس با لیزر یا جراحی داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فیستول می گردد. علامت اصلی آن ترشح چرکی طولانی مدت از یک سوراخ و گاهی چند سوراخ از اطراف مخرج می باشد.

 

 

 

علائم فیستول مقعد

علامت رایج در قیستول مقعد معمولا ترشح مداوم می باشد که عموما سابقه آبسه عود کننده وجود داشته که یا خودبخود و یا با جراحی تخلیه شده باشد وجود دارد و از این رو گاهی یک برجستگی که از آن چرک خارج می شود و یا بهبود نیز یافته دیده می شود.  فیستول هایی که به مدت طولانی عفونی و بدون درمان مانده اند می توانند سبب عفونت های منتشر بشوند. سرطان ( کارسینوم ) در فیستول هایی مزمن و درمان نشده درموارد زیادی گزارش شده است.

 

 

 

راه های تشخیص فیستول مقعد

اولین راه معاینه می باشد، دومین راه انجام گرافی های مختلف که در قدیم توصیه می شد فیستول گرافی انجام شود که این فیستول گرافی متاسفانه سابقه خوبی ندارد، هیچ جراحی از آن راضی نمی باشد زیرا فیستول گرافی رو یک رادیولوژیست انجام می دهد که آشنایی کافی و لازم را با این بیماری ندارد که این امر احتمال اینکه بیمار زمانی که این مسیر بسته شده باشد مراجعه کند را بیشتر نماید. عملاً ریپورت های فیستول گرافی در بالای 90% موارد نوشته می شود که یک سوراخ از بیرون، ترشح ماده زده شد، چند سانتیمتر رفت داخل یا داخل نشد یا نهایتاً به داخل مقعد رکتوم راه ندارد در صورتی که اینگونه نیست چون اگر راه نداشت حتماً بسته و یا حتماً پر می شد پس در اکثریت موارد حتماً یک راه وجود دارد. پس فیستول گرافی عملاً تاثیری ندارد.



:: برچسب‌ها: فیستول مقعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

یبوست یا خشکی مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که به موجب آن مواد دفعی در رودهٔ بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. یبوست حاد ممکن است سبب بسته شدن روده شود، که به نوبهٔ خود ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، بر هم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی و یا آناتومی بدن باشد. روش‌های درمان شامل اصلاح رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است.

یبوست سرچشمه بسیاری از امراض است و نوع مزمن علاوه بر ناراحتی در هنگام دفع، انسان را بیحال و کسل کرده و خمیازه ایجاد می کند. همین طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بین می برد به همین دلیل درمان ان باید جدی گرفته شود.

 

یبوست مزمن

هرچند یبوست گاه به گاه و موقتی بسیار معمول می باشد، بعضی افراد دچار یبوست مزمن بوده که باعث مشکل در زندگی و توانایی انجام وظایف روزانه شان می شود. یبوست مزمن می تواند باعث زورزدن بیش از حد برای دفع مدفوع و سایر مشکلات شود. درمان یبوست مزمن بسته بدلیل آن متفاوت است.

 

علایم یبوست

علایم و نشانه های یبوست مزمن شامل:

اجابت مزاج کم تر از 3 بار در هفته مدفوع بزرگ و یا سخت فشار و زورزدن زیاد برای اجابت مزاج احساس اینکه در روده و یا مقعد شما چیزی مانع دفع مدفوع می شوداحساس اینکه روده و یا مقعد شما کاملا از مدفوع تخلیه نشده است نیاز به کمک برای دفع مدفوع از مقعد همچون فشار دادن شکم و یا استفاده از انگشت برای پاک کردن مقعد از مدفوع

یبوست زمانی مزمن نامیده می شود که شما حداقل 2 تا از این علایم را در طول 3 ماه گذشته داشته اید. در صورتیکه شما تغییرات مداوم و غیرقابل توضیحی در مدفوع خود حس کردید باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

علل یبوست

علایم و نشانه های یبوست مزمن شامل

علت اصلی معمولاً کندی سرعت عبور مواد از کولون و یا اختلال دفع است. برخی از بیماری‌ها موجب یبوست می‌شوند مانند رژیم کم‌فیبر یا کم‌آبی، کم‌کاری تیروئید، بیماری دیابت، تومورها و سرطان‌های روده. هنگامی که غذا وارد روده می شود آب و مواد مغذی از آن جدا شده و مواد زائد به صورت مدفوع باقی می مانند و به وسیله انقباض ماهیچه ها در روده حرکت می کند.مصرف کم فیبر و آب و نداشتن فعالیت بدنی و جلوگیری از دفع این امر را دشوار و سخت می کند.



:: برچسب‌ها: یبوست ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

با توجه به نحوه تغذیه و فعالیت های روزمره امروزی احتمال مبتلا شدن بیماری های بسیار افزایش یافته است. زیرا اکثرا نفرات پشت میزهای خود نشسته و ساعت ها با کامپیوتر کار میکنند، از این رو نشستن های طولانی و عدم داشتن فعالیت های ورزشی و پیاده روی های روزانه سبب ایجاد بیماری های مقعدی می گردد. از طرفی داشتن رژیم غذایی نامناسب می تواند خود عامل بیماری های مقعدی گردد مانند خوردن غذاهای نامناسب از قبیل فست فودها و غذاهای بیرون یا به خوردن اشتباه تیغ ماهی می توانند نقش بسیارپررنگی درایجاد زخم، سوزش و یا درد مقعد گردد. لذا بهتراست فعالیت های ورزشی خود را جهت پیشگیری از این بیماری افزایش داده و علاوه بر این رژیم غذایی مدیریت شده ای را انتخاب نمائیم.

 

 رایج ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه

1- هموروئید ترومبوزه ( هموروئید بیرونی )

 

2- هموروئید داخلی ( بواسیر )

 

3- شقاق یا فیشر

 

4- سینوس مویی یا  کیست پیلونیدال

 

5- آبسه مقعدی

 

6- یبوست یا خشکی مزاج

 

7- کولیت روده

 

8- زگیل تناسلی

 

 

 

نوع بیماری ناحیه مقعد

بسیاری از بیماری‏های ناحیه مقعد، به راحتی قابل درمان هستند. در صورتی که بیماری مقعد شما، با سایر اختلالات پزشکی همراه است، بهتر است در صورت تداوم علائم، با پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

بواسیر

بواسیر شایع ترین بیماری مقعد است. در حقیت، احتمالاً نیمی از افراد تا سن 50 سال، بواسیر را تجربه می‏کنند. بواسیر وریدهایی در ناحیه مقعدی است. به هر علتی فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این وریدها متورم می‏شوند.

 

این فشار زیاد می‏تواند به علت زور ‏زدن برای دفع مدفوع، اکثرا در اثر اسهال مزمن و کمتر به علت یبوست، حاملگی، پیری یا علل دیگر باشد.

 

بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم یا و توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر می‏شوند و بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‏شوند.

 

 



:: برچسب‌ها: درد ، خونریزی و سوزش های مقعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد